2024-03-29 11:26:30

خرید اینترنتی مشترک بین ایران و ارمنستان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ایران و ارمنستان در زمینه‌ی پست، تمبر مشترک و تجارت الکترونیک با هم قرارداد مشترک امضاء کردند. این قرار داد به امضای محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و گاگیک بگلریان، وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان رسیده است.

براساس این قرارداد کمیسیون همکاری مشترک در خصوص اینترنت، پست، مخابرات و تجارت الکترونیک تشکیل می‌شود تا همکاری‌های ایران و ارمنستان در زمینه‌های مذکور را پیگیری کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد این قرارداد مشترک توضیح داد، امیداوریم زمینه خرید اینترنتی کالا از طریق اینترنت برای مردم دو طرف فراهم و توسط پست توزیع شود. البته برای دستیابی به این موضوع لازم است توافقی میان پست و پست بانک ایران با طرف مقابل صورت پذیرد تا مکانیزم تجارت الکترونیک بین ایران و ارمنستان فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد که در زمینه‌ی انتقال دیتا و اینترنت به توافقات خوبی دست یافتیم به طوری که حجم تبادل دیتای بین دو کشور به چهار برابر ارتقا یافته است.

او با اشاره به برقراری ماهانه ۳۰۰ هزار دقیقه مکالمه بین ایران و ارمنستان تصریح کرد که در این نشست علاوه بر گسترش روابط پستی دو کشور، بر افزایش روابط پست بین الملل نیز تأکید شده است.

واعظی همچنین با اشاره به توافق در زمینه‌ی ارتباط نزدیک بخش خصوصی دو کشور، اظهار امیدواری کرد که زمینه انتقال تجربیات بین شرکت‌های خصوصی و دولتی ایران و ارمنستان فراهم شود.

بنابراین با توجه به این توافقات می توان نتیجه گرفت که این قرارداد قدمی به سوی دستاوردهای مهمتری خواهد بود و امیدواریم که با شروع این تبادلات، بتوان در بهبود تجارت الکترونیک با سایر کشورها نیز اقداماتی انجام داد تا خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی به سوی ساده تر شدن هرچه بیشتر پیش برود.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید