2024-03-29 02:43:14

ورود اپل و اچ پی به بازار ایران همزمان با لغو تحریم ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در آستانه لغو تحریم ها، مردم در انتظار تحولات قابل مشاهده در حوزه تکنولوژی، اقتصاد، پزشکی و … هستند که بر زندگی روزمره شان تاثیرگذار باشد. روزنامه وال‌استریت ژورنال، از مذاکره برخی شرکت های حوزه تکنولوژی و نفت و گاز  مانند اپل، اچ‌پی و جنرال الکتریک برای ورود به بازار ایران همزمان با آغاز روند لغو تحریم ‌ها نوشت.

به نوشته این روزنامه به رغم اینکه هنوز شرکت های آمریکایی که در زمینه غذا، تامین قطعات هواپیما و تامین دارو فعالیت دارند همچنان از معاملات مستقیم با ایران منبع می‌شوند اما نگرانی در زمینه تسلط رقبای اروپایی و آسیایی به بازار ایران، شرکت های آمریکایی را بر آن داشته که تا به محض لغو تحریم ها، فرآیند عقد قرارداد ها و اعزام نمایندگان خود به ایران را آغاز کنند.

به گزارش ول استریت ژورنال در جدیدترین نمونه، زیرمجموعه سوئیسی شرکت اچ پی، ماه گذشته پیش‌نویس توافقاتی برای فروش مجدد محصولاتی مانند تبلت و لپ‌تاپ ‌های خود را با هماهنگی طرف‌های ایرانی تنظیم کرده است. همچنین سال گذشته نیز شرکت اپل گفتگو با طرف‌های ایرانی در خصوص عرضه احتمالی طیف کاملی از محصولات و خدمات خود از جمله آغاز فروش آیفون، رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ و حتی افتتاح اپل استور را آغاز کرده بود.

در ادامه این گزارش آمده است که: شانس ورود به بازار ایران برای شرکت‌هایی آمریکایی، قابل توجه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. ارزش بازار ایران در حیطه رایانه، دستگاه‌های ویژه بازی‌های ویدئویی و گوشی‌های هوشمند تا چهارسال آینده به 13 میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که این مقدار در سال 2014 بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی BMI، 9.5 میلیارد دلار اعلام شده بود.

از سوی دیگر بنابر گزارش‌های منتشر شده، در ماه گذشته نماینده‌هایی از شرکت Nuovo Pignone، بازوی شرکت جنرال الکتریک در حوزه نفت و گاز نیز به همراه یک هیات رسمی از ایران بازدید کرده بودند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید