2024-04-19 15:39:31

پاسخگویی اپل در باره Error 1009 در ایران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در هفته های اخیر کاربران دستگاه‌های iOS اپل با پیغام Error 1009 مواجه شده‌اند که به نوعی نشان دهنده اشکالی در استفاده از این سیستم عامل است.
این مشکل همچنین اجازه دانلود یا به روزکردن نرم افزار ها از Itunes را به کاربران نمی‌دهد به همین دلیل کاربران ایرانی مجبور به استفاده از ابزارهای پنهان کردن آی پی ایران برای دانلود از آی تیونز بودند.

با توجه به اینکه برخی این مشکلات را ناشی از اختلالات اینترنتی داخل و برخی دیگر آن را به خود اپل و تحریم‌های آن علیه ایران نسبت می‌دهند از یکی از مسوولان بخش ارتباطات شرکت اپل این سوال پرسیده شده است که:

” طی دو هفته گذشته کاربران ایرانی که از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند قادر به دانلود هیچ چیز از آی‌تیونز نیستند و با پیغام Error 1009 مواجه می‌شوند. آیا این یک محدودیت از جانب اپل است یا منشا آن به داخل ایران برمی‌گردد؟ “

در پاسخ به این سوال Alan Hely مدیر ارشد بخش ارتباطات اپل در افریقا، اروپای شرقی و خاورمیانه یک پاسخ کوتاه داده است:

” ما چیزی از طریق فروشگاه آی تیونز به ایران نمی‌فروشیم ” .

در همین حال نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه الکامپ در مورد بروز این مشکل برای کاربران ایرانی به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت : ما هیچ گزارشی از ایجاد محدودیت برای آی تیونز در داخل ایران نداریم و احتمالا این مشکل از طرف خود اپل است.

با توجه به اینکه Error 1009 در ایران سابقه زیادی دارد و گاهی کاربران دستگاه‌های اپل در ایران با آن مواجه می‌شوند این پرسش مطرح می‌شود که آیا رفع احتمالی تحریم‌ها در دی‌ماه باعث رفع این مشکلات خواهد شد یا خیر…

البته برخی گزارشها نیز حاکی از آن است که شب گذشته این مشکل رفع شده است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید