2024-03-29 19:26:04

استارتاپ‌های تکنولوژی و کسب و کار در سال 2016

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

در سال 2015 استارت آپ های خلاق و نوپایی محصولات و خدمات خود را به عموم مردم معرفی کردند و برخی از آنها مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفتند. همین عامل باعث شد تا این استارت آپ های خلاق، با برنامه ریزی دقیق تری در سال 2016 برای شروع یک کسب و کار پر قدرت و جدی تری آماده شوند و همچنین به رقابت با سایر استارت آپ ها و حتی کسب و کارهای قدیمی تر بپردازند. در ادامه به برخی از این استارت آپ هایی که خودشان را برای عرصه رقابت در 2016 آماده می کنند اشاره می کنیم.

  

استارت آپ های 2016

Docker ابداع یک بازار کاملا متفاوت

در حال حاضر تمامی سرویس‌دهندگان اصلی خدمات ابری از داکر پشتیبانی می‌کنند و در سال گذشته نیز مجموعه گسترده‌ای از رقبای بزرگ (حتی شرکتی مانند گوگل) و استارت‌آپ‌های مختلف به این بازار اضافه شدند اما داکر همچنان پیشتاز این بازار است.

این شرکت در طرح منحصربه‌فرد خود، صنعت جدیدی به نام “Containers” را ابداع کرد. با استفاده از راه‌حل ارائه شده توسط داکر، برنامه نویسان می‌توانند کدهای خود در داخل این Container ها یا همان ظروف مجازی قراردهند تا امکان اجرای آن‌ها در قالب تمامی سرویس‌های ابری و دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد.

این شرکت که مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکو است؛ توانسته در 5 مرحله، 180 میلیون دلار سرمایه جذب کند. این شرکت در سال 2014 ایده بکر خود را ارائه داد در سال 2015 توانست درخششی به‌مراتب بیشتر داشته باشد و حالا خود را برای رسیدن به اوج در سال 2016 آماده می‌کند.

Docusign جایگزینی امضاهای کاغذی

این شرکت که دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکو قرارگرفته توانسته در 14 مرحله، 508.1 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. در حال حاضر از عنوان Docusign به عنوان یک فعل در محدوده مستندات دیجیتال استفاده می‌شود و به جای واژه آن‌را امضا کنید از معادل آن‌را Docusing کنید استفاده می‌شود.

این شرکت، روشی ساده و امن را برای امضا کردن مستندات آنلاین پیش روی کاربران قرار می‌دهد تا تمامی افراد حاضر در دنیای کسب و کار دیجیتال بتوانند راهکاری سریع در حوزه‌های مختلف از فعالیت‌های مرتبط با خرید و فروش املاک تا بیمه خودرو و یا سرویس‌های مسافرتی در اختیار داشته باشند.

Tenable رکوردشکن حوزه امنیت

Tenable تکنولوژی با عنوان ” رهگیری پیوسته خطر” را به کاربران ارائه می‌کند که در حال حاضر بیش از 20 هزار مشتری، از جمله شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، IBM، اپل و آدیداس از آن استفاده می‌کنند.

این شرکت که مقر آن در مریلند است در سه مرحله موفق به جذب سرمایه 309.84 میلیون دلاری شده است. Tenable با جذب 250 میلیون دلار سرمایه در ماه نوامبر موفق به ثبت رکورد جذب سرمایه در حوزه شرکت‌های امنیتی شد تا مقدار سرمایه کلی این شرکت به 300 میلیون دلار برسد.

Slack سریع‌ترین رشد و پیشرفت در میان نرم‌افزارهای ویژه کسب و کار

این شرکت که مقر آن در سان‌فرانسیسکو قراردارد توانسته در 7 مرحله، سرمایه 339.95 میلیون دلاری برای خود دست و پا کند. برنامه ارتباطی-کاری این شرکت، تنها ابزاری برای انتقال پیام‌ها در میان کارکنان نبوده و می‌تواند قابلیت‌های مختلفی از دریافت هشدارهای خودکار توییتری تا درخواست تاکسی و یا حتی جستجو برای رستوران‌های موجود در نزدیکی محل کار را برای شما سرو سامان دهد.

 

Slack در حال حاضر 1.7 میلیون کاربر فعال روزانه دارد که در مقایسه با 1.1 میلیون کاربر فعال روزانه در ابتدای سال جاری میلادی، یک پیشرفت خوب به‌شمار می‌آید.

GitHub وب‌سایتی حیاتی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری

این وب‌سایت نه‌تنها به محبوب‌ترین مکان ممکن برای به‌اشتراک‌گذاشتن پروژه‌های نرم‌افزاری با دیگر توسعه‌کنندگان تبدیل شده بلکه به نوعی لینکدین برنامه‌نویسان را برای نمایش مهارت‌ها، علاقمندی‌ها و البته دیده‌شدن توسط شرکت‌هایی که ممکن است آن‌ها را استخدام کنند، شبیه‌سازی کرده است. GitHub با جذب 100 میلیون دلار سرمایه در سال 2012، رکوردهای تاثیرگذاری برجای گذاشته است. در سال 2015 این شرکت موفق به جذب سرمایه 250 میلیون‌دلاری دیگری شد تا ارزش 2 میلیارد دلاری برای این شرکت موفق، درنظر گرفته شود.

مقر این شرکت در سان‌فرانسیسکو قراردارد و توانسته در دو مرحله، سرمایه 350 میلیون دلاری جذب کند. در صورتی که شما در حیطه توسعه نرم‌افزاری فعالیت می‌کنید به احتمال زیاد از GitHub و قابلیت‌های آن استفاده می‌کنید.

در خصوص ساختار محیط کاری، GitHub به علت داشتن فرهنگ متفاوت حاکم بر دفاترش، زبان‌زد خاص و عام است. در این شرکت خبری از سلسله مراتب و عناوین مختلف شغلی نیست و برنامه‌نویسان می‌توانند بر روی موضوعات مورد علاقه و انتخابی خود کار کنند.

Databricks حامیان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دهه حاضر

این شرکت که مقر آن در سان‌فرانسیسکو قراردارد توانسته در دو مرحله چیزی در حدود 47 میلیون دلار سرمایه، جذب کند. در خصوص فعالیت‌های این شرکت همین بس که بدانید سخنگوی IBM پس از سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری این شرکت در تابستان گذشته، از پروژه جوانی با عنوان Spark به عنوان بارزترین پروژه متن‌باز دهه حاضر یاد کرده است.

Spark در واقع روشی ایده‌‌آل و سریع به‌منظور بررسی حجم وسیعی از داده‌ها به شمار می‌آید که می‌توان از آن در جهت ذخیره داده‌ها نیز استفاده کرد.

Insidesales موتور پیش‌بینی برای فروشندگان

مقر اصلی این شرکت در Provo قراردارد و تاکنون توانسته در 4 مرحله، سرمایه 201.2 میلیون دلاری برای خود دست و پا کند. این شرکت می‌تواند بهترین زمان و بهترین شخص ممکن را با استفاده از فراید یادگیری ماشینی و ارزش داده‌ها، برای فروش انتخاب کند.

این شرکت با ارائه نرم‌افزار شتاب‌دهنده به فروش، توانسته سر و صدای زیادی در بازار به‌راه اندازد، در طول دو سال گذشته 200 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند و نهایتا ارزش خود را به 1.5 میلیارد دلار برساند.

Stripe شرکتی نامرئی در قدرت‌بخشیدن به پرداخت‌های آنلاین

مقر اصلی این شرکت در سان‌فرانسیسکو واقع شده و در طول 7 دوره، سرمایه 280 میلیون دلاری برای این شرکت، ثبت شده است. نرم‌افزار ارائه شده توسط این شرکت، پذیرش پرداخت را تقریبا از هر طریق ممکن، از کارت‌های اعتباری، بیت‌کوین و اپلی‌پی، امکان‌پذیر کرده است. این سرویس قابلیت ادغام با خدمات یا برنامه‌های آنلاین را به‌گونه‌ای دارا می‌باشد که لقب شرکت نامرئی در بازار پرداخت‌های آنلاین برای آن درنظر گرفته شده است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید