2024-03-28 21:09:39

کدام گوشی ها بهترین کیفیت دوربین را دارند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

این روزها افراد زیادی را میبینیم که در هر شرایطی تلفن همراه خود را از جیبشان بیرون می آورند و عکس هایی با موضوعات مختلف میگیرند. گاهاً عکس های اجتماعی و محیط پیرامونشان و گاهی نیز از طبیعت و زیبایی های آن تصاویری را ثبت می کنند… از دیگر انواع عکس ها که تقریبا چند سالی است در بین همه باب شده، عکس های سلفی است.

 

در واقع زمانی که به این تصاویر گرفته شده از طریق تلفن همراه نگاه میکنیم، تشخیص اینکه عکس با دوربین های حرفه ای گرفته شده یا یک دوربین موبایل، کار ساده ای نیست.

دوربین موبایل همیشه یکی از پارامترهای خرید تلفن همراه بوده است. در این مطلب می‌خواهیم برخی از گوشی‌های هوشمند جدید را از نظر قدرت دوربین مقایسه کنیم. شاید کیفیت هیچکدام آنها با SLR ها قابل مقایسه نباشند اما به دلیل راحتی در حمل و نقل و اینکه همیشه همراه ما هستند ارزش زیادی دارند.
دوربین گوشی‌های هوشمند امروز سنسوری با کیفیت 12 مگاپیکسل به بالا دارند که کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی می‌توانند لرزش دست شما را اصلاح کنند، همچنین تنظیمات حرفه‌ای برای رنگ، نور و غیره نیز دارند.

هفت گوشی هوشمند که بهترین دوربین را دارند کدامند؟

پس از بررسی‌های متفاوت و انجام چندین آزمایش این گوشی‌ها به ترتیب بهترین رتبه عکاسی با موبایل را به خود اختصاص داده‌اند.

1. سامسونگ گلکسی نوت اج
2. نکسوس 6
3. موتورولا Moto X Style
4. سامسونگ گلکسی نوت 4
5. ال جی جی 4
6.اپل آیفون 6اس پلاس
7.اپل آیفون 6اس

کیفیت تصویر

نکسوس 6 در آزمون‌های کیفیت تصویر، دقت در رنگ و گرفتن نویزهای تصویر بسیار عملکرد خوبی داشت اما نمی‌شود قابلیت بقیه دوربین‌ها را نادیده گرفت برای مثال عکاسی در نور کم با جی4 و 6 اس پلاس بهتر از بقیه است.

 

فیلم‌برداری

تمام این دستگاه‌ها قابلیت فیلم برداری بسیاری خوبی دارند. حتی می‌توانند با کیفیت (2160*3840) پیکسل فیلم برداری کنند که این تصویر را باید در یک تلویزیون Ultra HD تماشا کرد. اما گلکسی نوت 4 یک مقدار بهتر از سایر دستگاه‌ها با کیفیت اچ دی فیلم‌ برداری می‌کند. در حالی که آی‌فون 6 اس در نور کم نمی‌تواند راحت روی یک شیء متمرکز شود.

 

عکاسی سلفی

عکاسی سلفی این روزها بسیار مرسوم است و این گوشی‌ها همه ویژگی‌های خوبی برای این سبک از عکاسی دارند.

دوربین جلوی ال‌جی جی4 با کیفیت 8 مگاپیکسل بهترین کیفیت سلفی را دارد. موتورولا، سامسونگ و اپل هم فضای عریض‌تری نسبت به بقیه دارند و فضای بیشتری را پشت سر شما پوشش می‌دهند. اما اگر در فضایی تاریک باشید، دوربین جلوی موتورولا به کمک شما می‌آید و با فلاش ال‌ای‌دی خود عکس خوبی را از شما می‌گیرد. ال‌جی‌ ‌جی4 و اپل هم برای کمک به عکاسی در نور کم با سفید کردن صفحه نمایش، فلاش را شبیه سازی می‌کنند.
برخی از این گوشی‌ها حتی کار سلفی را راحت‌تر هم می‌کنند. برای مثال ال‌جی و سامسونگ می‌توانند با لبخند یا گفتن “cheese” یا حتی مشت کردن دست عکس بگیرند.

اما اگر واقع بین باشیم، عده زیادی از عکاسان از این موقعیت ناراضی هستند. چرا که تصور بسیاری از افراد جامعه این است که هر شخصی تجهیزات کافی و عالی برای عکاسی داشته باشد پس یک عکاس حرفه ای است! در حالی که اینچنین نیست… بنابراین پیشرفت دوربین های عکاسی تلفن های همراه، نا خواسته رقیبای زیادی را برای عکاسان حرفه ای به وجود آورده است. چه بسا که در این میان ممکن است استعداد های عکاسی در بین افراد شکوفا شود و عرصه عکاسی به یکی از شلوغ ترین عرصه ها برای حرفه شغلی تبدیل شود.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید