2024-03-29 05:23:21

بهبود صفحه نمایش آیفون با تکنولوژی OLED در سال 2018

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

صفحه نمایش OLED آیفون در سال ۲۰۱۸ به بازار می آید. اپل قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ نمایشگر گوشی های خود را از LED به OLED تغییر دهد. به نظر میرسد با بکار بستن این تکنولوژی در صفحه نمایشگر آیفون قیمت این گوشی بالاتر برود. این در حالی است که شرکت های رقیب مانند سامسونگ، از سال ۲۰۱۰ از صفحه نمایش OLED استفاده می کند. این تکنولوژی کنتراست قوی تری را در مقایسه با صفحه نمایش های LED ارایه می دهد.

 

شرکت اپل مدت هاست که از صفحه نمایش های LED برای گوشی های آیفون خود استفاده می کند و تا کنون تکنولوژی صفحه نمایش های خود را به دلیل قیمت ارزان تر و در دسترس تر بودن تغییر نداده است. تکنولوژی OLED که مخفف Organic light-emitting diode است و به تکنولوژی دیود گسیل نور ارگانیک معروف است. این تکنولوژی جدید انرژی موثر بیشتری دارد و هر یک از پیکسل ها روشنایی مستقل خودشان را دارند. اپل هم اکنون در اپل واچ از صفحه نمایش OLED استفاده می کند.
به گزارش یک مجله تجاری ژاپنی، اپل به صورت آزمایشی به تامین کنندگان خود اطلاع داده که قصد دارد در سال ۲۰۱۸، صفحه نمایش محصولات خود را به OLED تغییر دهد. دفتر مرکزی این شرکت قصد دارد قبل از استفاده قطعی نحوه عملکرد این تکنولوژی را با LED ارزیابی کند. البته احتمال می رود که این شرکت به فروش مدل های آیفونی که از صفحه نمایش LED بهره می برند نیز همچنان ادامه دهد. یکی از تحلیل گران معتقد است که شرکت سامسونگ توانسته نظر اپل را جلب کند تا از تکنولوژی OLED استفاده کند.
در مذاکرات جدید اپل با بخش تولید صفحه نمایش سامسونگ، این شرکت قصد دارد صفحه نمایش های سایز کوچک OLED را برای آیفون های تولیدی سال های آینده استفاده کند که پیش بینی می شود این روند تا سال ۲۰۱۸ به طول بیانجامد. اگر اپل در آیفون های بعدی از این تکنولوژی جدید استفاده کند، چرخه صنعت صفحه های نمایش به صورت جهانی بهبود پیدا می کند و منفعت بزرگی را کسب خواهد کرد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید