2024-04-18 07:57:25

۱۰ قابلیت جذاب Android که باید بدانید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

همین تلفن اندروید به ظاهر ساده ای که ۴ سال پیش  خریده اید کار هایی می تواند انجام دهد که شاید فکرش را هم نمی توانید بکنید! پس بهتر است به جای این که بگذارید خاک بخورد یا استفاده کاملی از آن نمی کنید، این نوشته را بخوانید تا از ویژگی ناوابسته به سخت افزار تلفن تان (مخصوصا تلفن های قدیمی) مطلع شوید.

۱۰ قابلیت جذاب Android که باید بدانید!

 

اندروید از اول هم یک پروژه اوپن سورس یا متن باز بود، به این معنی که هر شرکت سازنده یا OEM نه تنها می توانست در سیستم عامل کمی ترفند به کار ببرد، بلکه می توانست با افزودن یک سری ویژگی بیشتر بر کارایی آن هم بیفزاید. Wi-Fi Hotspot، USB OTG و حتی سنسور اثر انگشت از اول برای اندروید تعریف نشده بود!

اما بگذارید ببینیم این اندروید چه ویژگی هایی در خود جای داده است که همه آن را نمی دانند؟!

۱) کنترل از راه دور اندروید

یکی از بهترین ویژگی هایی که اندروید به صورت رایگان دارد که پرچمداران جدید حتی با صرف هزینه ممکن است به آن دست یابند، توانایی کنترل دستگاه اندرویدی است. به جای صرف هزینه یا کرک کردن، می شود خیلی راحت از برنامه هایی نظیر TeamViewer یا افزونه کروم Vysor برای کنترل دستگاه از آن ها استفاده کرد.

۲) ارسال و دریافت فایل به صورت وایرلس

سال ۲۰۱۵ هست و کم کم سیم ها کمتر و کمتر می شوند. پس چرا نباید از تکنولوژی برای انتقال فایل به صورت بی سیم استفاده کرد؟ برنامه هایی نظیر AirDroid و بسیاری برنامه های دیگر می توانند به شما در این امر یاری برسانند.

۳) کنترل دستگاه های دیگر به وسیله IR

چند تلفن اندرویدی که اخیرا در بازار عرضه شده اند، از تکنولوژی IR (Infrared Blaster) استفاده می کنند و به این وسیله با استفاده از برنامه هایی مانند Peel می توانید به آسانی کانال تلویزیونی خود را تغییر دهید یا حتی درجه اسپیلت خود را نیز سردتر یا گرم تر کنید.

 

۴) دستگاه اندرویدی خود را ردیابی کنید

اندروید

اگر هر زمانی خدایی ناکرده دستگاه اندرویدی خود را گم کردید، اگر Device Manager اندروید و برخی برنامه های شخص ثالث مانند Cereberus و Avastرا نصب و تنظیم کرده باشید، نیازی به ناراحتی و نگرانی نیست، زیرا هر زمان که اینترنت داشته باشید می توانید آن را ردیابی کنید.

اندروید

 

۵) گام های خود را بشمارید

اندروید

این ویژگی که به ظاهر به تجهیزات زیاد یا حداقل یک دستبند نیاز دارد، با یک دستگاه اندرویدی نه چندان مجهز و بلکه قدیمی نیز قابل انجام است. برای این کار کافی است از برنامه هایی نظیر Google Fit، Runastic و Endormondo استفاده نمایید.

نکته: این برنامه ها برای فعالیت به سنسور هایی (رایج) نیاز دارند که در صورتی که تلفن تان خیلی قدیمی باشد، شاید این فرصت را از دست بدهید.

۶) از آن ها به عنوان یک کنسول بازی استفاده کنید

دوستان توجه داشته باشید دستگاه شما واتو واتو نیست که سریعا یک ایکس باکس شود! اما خوبی که اندروید (و برخی پلتفرم های دیگر) دارد، اینست که دستگاه های بازی بسیاری برای آن ها روانه بازار شده اند، و با یک کابل HDMI یا MHLمی توانید به آسانی آن را به تلویزیون متصل کرده و از بازی های جدید و قدیمی لذت ببرید (زیرا اخیرا حتی توسعه دهندگان کشور خودمان هم برخی بازی های پلی استیشن و سگا را برای اندروید بهینه سازی کرده اند!).

۷) از آن به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کنید

برنامه هایی نظیر IP Webcam می توانند تلفن بدون فعالیت اندرویدی شما را به یک دوربین محافظتی مدار بسته تبدیل کنند که هر زمان از تغییر اینترنت قابل دسترسی است.

۸) از صفحه فیلمبرداری کنید

اندروید

با وجود این که انصافا قابلیت خیلی مهم و پیچیده ای نیست، اما برای افراد کم سواد و تازه کار شاید چنین قابلیتی از سوی کاربران خبره برای آموزش بد نباشد. البته انجام این کار توسط رایانه انجام می گیرد که کمی ممکن است دشوار باشد. در این زمینه می توانید از برنامه هایی رایگان مانند EASY Screen Recoder یا AZ Screen Recorder استفاده نمایید.

۹) بازی های مالتی پلیر وای-فای انجام دهید

هر گاه شما و دوستان تان دور هم جمع شدید و خواستید با هم بازی کنید، کلی برنامه در Play Store هست که به شما اجازه می دهد تا با یکدیگر سرگرم شوید. مثلا Asphalt8، Brother in Arms 3 و Let’s Golf! 3.

۱۰) شما را از سلامتی تان با خبر می کند

البته انشاءالله اکثر شما کاربران که سالم هستید، اما بد نیست هر از چند گاهی یک تست چکاپ انجام دهید.

اندروید

مثلا می توانید با استفاده از برنامه Instant Heart Rate به آسانی ضربان قلب خود را تقریبا دقیق متوجه شوید و نیازی به سنسور های قدرتمندی مانند آن هایی که در Samsung Galaxy S6 به کار رفته نخواهید داشت.

اندروید

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید