2024-03-19 13:24:25

امتیازات و ویژگی های نرم افزار فروشگاهی برای فعالان اقتصادی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 امروزه، استفاده از سامانه های فروش علاوه بر استفاده در فروشگاه های مدرن در کشورهای پیشرفته، توانسته تمامی خرده فروش های کوچک و بزرگ را نیز تحت پوشش قرار دهد و در آینده ای نه چندان دور استفاده از این فناوری به یک ضرورت تبدیل خواهد شد. مزیت های استفاده از صندوق های مکانیزه فروش بسیار فراوان است و ابزاری به شمار می آید که کارایی متفاوتی از جمله انبارداری، حسابداری، درآمد و هزینه و … را برای واحدهای صنفی به دنبال خواهد داشت.

استفاده از صندوق های فروش در مقایسه با نیروی انسانی که دارای تخصص های مختلفی در این زمینه می باشند هزینه های بسیار کمتری را خواهد داشت و صرفه جویی در هزینه ها که یک امر بسیار مهم برای واحد های صنفی می باشد را مرتفع خواهد کرد.به وسیله صندوق های فروشگاهی میتوان اطلاعات مشتریان از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و از همه مهم تر تاریخچه خرید آنها را به راحتی ذخیره کرد تا بتوان درک مناسب تری نسبت به نیازهای مشتریان در جهت ارائه خدمات بهتر به آنان پیدا کرد که یکی از مزیت های آن ایجاد بازاریابی رابطه ای به صورت فردی و کم هزینه بودن را نام برد.

بیشتر بخوانید: موارد معاف از مالیات حقوق

با وجود صندوق فروشگاهی میتوان لیستی از نام و تعداد اجناسی که دیرتر بفروش می روند را در کوتاه ترین زمان بدست آورد که به وسیله آن میتوان از خرید آن در سفارش های آتی فروشگاه جلوگیری نمود که به موجب آن سرمایه راکد در انبار کاهش می یابد و لیست خرید جدید مطابق با نیاز مشتریان و کالاهایی که بیشترین سود دهی را به ارمغان می آورند تنظیم گردد.

از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار فروشگاهی، استفاده از گزارشات متعددی است که جهت تحلیل عملکرد فروش مورد استفاده قرار می گیرد که با کمک آن میتوان از وضعيت فروش انواع کالا در زمان هاي مختلف مطلع شد که اين اطلاعات کمک مي کند تا در مقدار و زمان و حجم سفارشات خريد و سرمايه مورد نياز براي کالاي خاص تصميم گيري شود و يا آنکه کالاهاي اضافي به حراج گذاشته شود.

به دليل اين که کليه عمليات فروش، انبار و حسابداري توسط يک سيستم اتوماتيک و يکپارچه صورت مي گيرد، اين عمليات بدون حضور افراد نيز روال خود را ادامه خواهد داد و کنترل و رديابي بر روي کليه فاکتورهاي فروش، خريد و انبار (تغيير موجودي کالا) در کوتاه ترين زمان امکانپذير مي باشد تا هيچگاه کسري موجودي کالا و تخفيفات خارج از عرف وجود نداشته باشد.

در پايان ذکر اين نکته ضروري است که با توجه به رقابت شديد در عرصه تجارت و کسب و کار ، اگر واحدهاي صنفي از ابزارهاي مدرن و تکنولوژي پيشرفته بهره گيري نکنند ، در آينده قادر نخواهند بود با روش هاي سنتي موفقيتي کسب نمايند .

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید