2024-04-18 08:39:44

امن ترین بانک‌های جهان کدامند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ممکن است شما جزء افرادی باشید که به گاوصندوق شخصی خودتان بیشتر از هر بانک و مرکز مورد تایید و صلاحیتی اطمینان داشته باشید. اما بد نیست بدانید که برخی بانک ها جزء امن ترین بانک های جهان شناخته شده اند و در صورتی که کسی بتواند در این بانک ها اقدام به ایجاد حساب بانکی کند می تواند پس انداز خود را با اطمینان خاطر به این بانک ها بسپارد.

مجمع جهانی اقتصاد به تازگی تحقیق قابلیت رقابت جهانی را منتشر کرده است تا سلامت موسسات کشورها را مشخص کند. یکی از این نشانه ها مربوط به ایمنی بانک های کشورهای مختلف است.

معیار مجمع جهانی اقتصاد در تعیین ایمنی بانک های جهان اقتصادی و حسابداری نیست بلکه بر اساس درک جمعیت از وضعیت نظام بانکی تعیین شده است. کشورها از رتبه ۱ (نیاز به پول بیشتر دارند) تا ۷ (بطور کلی ایمن هستند) امتیاز گرفته اند.

این تحقیق نشان داد مردم ایالات متحده و بریتانیا پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ اعتمادی به نظام بانکی ندارند. رتبه بریتانیا ۸۹ و ایالات متحده ۴۹ تعیین شد و بدین ترتیب بعد از کشورهایی نظیر هندوراس، نامیبیا و پرو قرار گرفتند.

۱۱- جمهوری چک. نظام بانکی چک از این جهت غیرعادی است که وام دهندگان با مالکیت غیر ملی مسلط بر آن هستند اما ظاهراً این موضوع برای مصرف کنندگان اهمیتی ندارد و آنها را در رتبه ۱۱ جهانی از نظر ایمنی نظام بانکی از دید جمعیت قرار داده است.

۱۰- سوئیس. اگرچه در میان ده تای برتر قرار گرفته است اما مردم این کشور در حال از دست دادن اطمینان به نظام بانکی هستند. راز داری معروف چند قرنی در نظام بانکی سوئیس عقب گرد داشته و بانک ملی سوئیس هم امسال با برداشتن ساز و کار حمایت از فرانک، ۵۱ میلیارد دلار از دست داد.

۹- اسلواکی. مثل جمهوری چک، گروه های بانکی خارجی حاکم بر نظام بانکی اسلواکی هستند و بیش از ۹۰ درصد آن را در اختیار دارند. بانک های استرالیایی و ایتالیایی بزرگترین فعالان در نظام بانکی اسلواکی هستند.

۸-اسرائیل. این کشور از سال ۱۹۸۳ دچار بحران مالی بزرگی نشده که دولت را وادار به دخالت کند. همچنین بانک های خصوصی زیادی در این کشور وجود دارند.

۷- لوکزامبورگ. امتیاز بالای لوکزامبورگ جای تعجب ندارد زیرا این کشور به نظام بانکی ایمن مشهور است. بانک Banque et Caisse d’Épargne de l’État آن نهمین بانک ایمن جهان لقب گرفته است.

۶- شیلی. نظام بانکی شیلی نمادی از تاثیرات مثبت در زمان بحران است. رشد اقتصادی این کشور در سال ۱۹۸۲ پس از رکود بانکی گسترده ۱۳درصد افت داشت. قوانین جدیدی که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی معرفی شدند بدان معناست که شیلی یکی از قوی ترین نظام های بانکی جهان را دارد.

۵-نروژ. نروژ در رتبه پنجم در سال ۱۹۹۱ از بحران بانکی لطمه دید و در آن زمان شاهد در هم شکستن ۲ بانک از ۴ بانک بزرگ خود بود. دولت مداخله کرد و برای تثبیت این بخش قوانینی تصویب شد.

۴-فنلاند. نظام بانکی فنلاند تحت تسلط بانک های مشارکتی و خصوصی کم ریسک قرار دارد.

۳- استرالیا. یک گروه کوچک از چهار بانک بیشتر نظام بانکی استرالیا را تشکیل داده اند در بانک های خارجی این کشور قوانین سرسختانه ای حاکم است تا از ثبات نظام بانکی اطمینان حاصل شود.

۲- نیوزلند. نیوزلند در جایگاه دوم نظام بانکی تحت سلطه پنج بانکی اصلی قرار دارد. سودهای منطقی و رشد بدون رقابت باعث تقویت نظام بانکی این کشور شده است.

۱.کانادا. بانک های کانادایی همیشه معروف به ثبات بوده اند. در حدود ۱۰۰ سال فقط دو مورد ورشکستگی بانک های محلی گزارش شده است و از بحران بزرگ دهه ۱۹۳۰ تا کنون هیچ شکست بزرگی در نظام بانکی کانادا وجود نداشته است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید