2024-03-29 03:56:28

چه خانوارهایی بیشترین درآمد را دارند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بررسی ترکیب سطح تحصیلات سرپرستان خانوار در گروه‌های مختلف هزینه‌ای و درآمدی خانوار، نشان می‌دهد ترکیب گروه‌های هزینه‌ای اول با درصد بالاتری از بی‌سوادان و گروه‌های هزینه‌ای دهم با درصد بیشتری از تحصیل‌کردگان همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، خانوارهای با سرپرست بی‌سواد در مجموع حدود ۱۹٫۳ درصد از کل خانوارها را تشکیل می‌دهند. نگاهی به ترکیب گروه‌های ۱۰ گانه هزینه برحسب سطح سواد سرپرستان خانوار نشان می‌دهد که از مجموع خانوارهایی که در گروه اول هزینه قرار گرفته‌اند، ۵۸٫۳ درصد آنها دارای سرپرست بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت در گروه‌های بعدی به ترتیب کاهش می‌یابد و در نهایت در گروه دهم به عدد ۷٫۹ درصد می رسد.

خانوارهای با سرپرست دارای سطح سواد کمتر از پنجم ابتدایی حدود ۹٫۴ درصد از کل خانوارها را تشکیل می دهند. توزیع پراکندگی این خانوارها در بین گروه‌های هزینه تقریبا به سمت توزیع نرمال نزدیک شده و همان توزیع آماری از فراوانی نسبی را که در گروه اول و دوم هزینه به خود اختصاص داده‌اند، در گروه‌های ۹ و ۱۰ نیز همان توزیع آماری را دارند. بیشترین درصد فراوانی نسبی این خانوارها به ترتیب در گروه‌های ۳، ۴ و ۵ است.

درحالی که حدود ۷٫۵ درصد از خانوارهای مناطق شهری دارای سرپرست با سطح سواد لیسانس تا کمتر از فوق لیسانس هستند، بیشتر از ۱۵ درصد از گروه دهم هزینه را این خانوارها به خود اختصاص داده‌اند و حضور آنها در گروه‌های پایین هزینه بسیار اندک است.

این وضعیت در مورد خانوارهای دارای سرپرست با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر به مراتب شدیدتر می شود. این گروه از خانوارها با اینکه فقط حدود ۲۲ درصد از کل خانوارها را شامل می‌شوند اما فراوانی نسبی آنها در گروه دهم هزینه ۶٫۳ درصد و در گروه‌های ۱ و ۲ هزینه تقریبا صفر است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید