2024-04-19 18:46:52

سامانه همراه گمرک ویژه صاحبان کالا راه اندازی شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

گمرك سابقه‌اي به قدمت تاريخ دارد . البته اين ادعا نه اغراق است نه از باب مباهات ، بلكه واقعيت انكارناپذيري است كه در مورد بسياري از سازمانهاي دولتي مانند ارتش و نيروهاي دفاعي يا سازمانهايي مانند سازمانهاي خدمات شهري و نظاير آن صادق است. بهتر است اين مطلب را اينگونه بيان كنيم كه گمرك نيز مانند بسياري از سازمانها، كه هر اجتماع كوچك يا بزرگي در بدو پيدايش به وجود آن نيازمند بوده است، ايجاد گرديده است و به تدريج كه احتياجات ديگري مطرح شده سازمان يا سازمانهاي جديدتر در سطح ملي يا بين‌المللي مطابق آنچه امروز شاهد آن هستيم، به وجود آمده است . امروزه با پیشرفت جامعه در زمینه تکنولوژِی و افزایش میزان استفاده از تلفن همراه در امور روزانه، اکثر کاربران به دنبال روشهایی هستند تا بتوانند با استفاده از آنها امور روزانه خود را سریعتر و در هر موقعیتی انجام دهند.

به همین منظور سامانه همراه گمرک در راستای توسعه پنجره واحد تجارت فرامرزی و دولت موبایلی (m- Government) راه‌اندازی شد.

دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران پس از راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی، با هدف تکریم ارباب‌رجوع، اقدام به توسعه نرم‌افزار تلفن همراه در گمرک نمود.

در این نسخه از نرم‌افزار صاحبان کالا و اظهارکنندگان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه از آخرین وضعیت پروانه‌های گمرکی خود در کلیه رویه‌های گمرکی به صورت برخط اطلاع یابند.

صاحبان کالا در این نسخه علاوه بر در اختیار بودن فهرست کلیه اظهارنامه‌ها با مشخص کردن فعالیت‌های مهم همچون خروج کامیون حامل کالا نسبت به آخرین وضعیت محموله مطلع خواهند شد.

بنابراین گزارش، دسترسی به نرم‌افزار فوق از طریق ثبت‌نام در سامانه merchant.irica.ir فراهم شده است.

امید آن داریم که این سامانه بتواند به بهبود امور گمرکی صاحبان کالا کمک ارزشمندی کند.

منبع خبر: گمرک جمهوری اسلامی ایران

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید