2024-03-29 11:07:48

آموزش استفاده از اینترنت(جلسه سوم)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اتصال به اینترنت

برای آنکه بتوانید به شبکه اینترنت بپیوندید باید بتوانید به یکی از رایانه های اصلی اینترنت متصل شوید.این اتصال را شرکت هایی تحت عنوان “ارائه دهدنگان خدمات اینترنت” ISP فراهم می آورند والبته برای این کار از شما پول دریافت می کنند.

رایانه شما باید بتواند یک ارتباط مخابراتی و یا مستقیم با رایانه ارائه دهنده خدمات اینترنت برقرار کند.برای این کار ممکن است از دستگاه Modem استفاده کنید. در این حالت با استفاده از خطوط تلفن معمولی این کار امکان پذیر است.البته باید بدانید که خطوط مخابراتی عادی دارای کمترین سرعت برای تبادل اطلاعات هستند. سرعا ارتباطی دستگاه مودم شما نیز در کاهش سرعت تاثیر گذار است.

خطوط مخابراتی امکان ارتباط با سرعت حداکثر56 کیلوبایت(Kbs)در ثانیه را دارا هستند.Kbs در ثانیه واحد سنجش سرعت تبادل اطلاعات است و برابر میزان اطلاعاتی بر حسب بیت است که در یک ثانه مبادله میشود.دستگاه های مودم قادر به ارسال و دریافت اطلاعات تا سقف 56 کیلوبایت هستند ولی باید بدانید هر چه به این سرعت نزدیک شوید امکان اخلال در ارسال اطلاعات نیز بیشتر می شود و ممکن است در ارتباط ما با ISP خللی وارد شود و یا حتی ارتاط ما به کلی قطع گردد.

راه حل دیگری که گرانتر هم هست استفاده از خطوط پر سرعت خدمات یکپارچه رقمی ISDN(Integrated Service Digital Network) یا خطوط اجاره ای مخابراتی Leased line است. این خطوط از آنجایی که خود رقمی هستند دیگر نیازی به تبدیل اطلاعات رقمی رایانه به اطلاعاتی قیاسی در مودم ها نیست در نتیجه اطلاعات همانطوری روی خطوط مخابره می شوند که در رایانه. ولی باید توجه داشت که اجاره و استفاده از این خطوط گران و تجهیزات سخت افزاری نیز گران است.ولی در عوض می توانید ارسال و دریافت اطلاعات را تا سقف 2 مگابایت افزایش دهید.

 

چگونه ISP خود را انتخاب کنیم

ارائه دهنده خدماتاینترنت به روشهای متفاوت کالای خود را به فروش می رسانند:

1-    حجمی: بسته به حجم تبادل اطلاعاتی که با اینترنت برقرار میکنید هزینه دریافت میگردد. در این مورد هرچه بشتر اطلاعات دریافت کنید پول بیشتری نیز باید بپردازید.بهترین استفاده آن برای استفاده از گفتگوهای متنی و مطالعه صفحات  اینترنت (مثل روزنامه و اخبار و…) است.

2-    زمانی: در این مورد مدت زمان استفاده از اینترنت محاسبه میگردد و از زمانی که به شبکه متصل می شوید شمارنده ای زمان را محاسبه میکند(مثل پارکومتر).از این روش برای دریافت پرونده ها-دریافت پست الکترونیکی و گفتگو های صوتی و یا تصویری استفاده می شود.

3-    نامحدود:در این روش حجم و یا زمان استفاده مهم نیست بلکه شما اشتراک شبکه را برای مدت مشخص دریافت داشته اید . درست مثل زمانی که برای یک سال خانه ای را اجاره کرده اسد. در این محدوده زمانی هر مقدار ساعت یا هر مقدار حجم اطلاعات که می خواهیم می توانیم دریافت و یا ارسال کنید. معمولا محدوده زمانی ماهانه و یا سالانه برای قرار داد شما در نظر گرفته می شود. بیشتر افرادی که به طور حرفه ای از اینترنت استفاده می کنند از این نوع خدمات بهره می برند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید