2024-04-25 21:39:57

آشنایی با ویندوز 8

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

آشنایی با ویندوز 8 و ویژگی های آن :

ویندوز 8 یک تغییر بزرگ در میان ویندوزهای موجود میباشد. این سیستم عامل هم بر روی pc ها و هم روی تبلت ها نصب میگردد. که کار کردن با آن هم از طریق موس و کیبورد است و هم از طریق یک رابط لمسی به نام مترو.

زمان ورود به سیستم در ویندوز 8 گزینه های مختلفی وجود دارد:

به عنوان مثال می توانیم یک حساب کاربری محلی در سیستم خود ایجاد کنید یا اینکه میتوانید برای بالا بردن میزان کرایی سیستم یک حساب کاربری در سایت مایکروساف درست کنید.

از این به بعد محدودیتی ندارد روی کدام سیستم کار می کنید فقط کافی است وارد حساب کاربری خود که ایجاد کردید بشوید تا به دین صورت سایر تنظیمات شامل تمام اطلاعات فردی دفترچه آدرس ها و سایر حساب های کاربری دیگر مانند پست الکترونیکی یا همان آدرس ایمیل فیس بوک تویتر و یاهو مسنجر همگی به راحتی در اختیارتان قرار میگیرد.

 

وقتی سیستم کار نمیکند و در حالت قفل می باشد در این حالت باز نمایشگر بی کار نیست و اطلاعاتی در مورد تاریخ و تقویم روزانه ایمیل هایی که خوانده نشده و برنامه های کاربردی روی سیستم را کنار  آیکن تاریخ ساعت سیستم نمایش می دهد.

حال اگر برای اولین بار بخواهید وارد محیط ویندوز شوید میتوانید نحوه ورود به سیستم را خودتان تعیین کنید مثلا میتوانید رمز ورود به سیستم را از حالت حروف و عدد به نقاشی روی تصویر پس زمینه تغییر دهید.

ورود به سیستم با تصویر به جای وارد کردن رمز و کشیدن شکل با انگشت قابلیت جذابی می باشد

حالت جالب تر اینجاست که میتوانید این تصویر ورود به سیستم را از تصاویر موجود در حساب کاربری فیسبوکتان انتخاب کنید و با کمک برنامه ای که روی ویندوز8 نصب است می توان تصویر دلخواه را به عنوان تصویر ورودی انتخاب کرد.

جستجو در ویندوز 8 :

گشت و گزار در ویندوز 8 از دو راه امکان پذیر است که میتوانید از هر دو راه به طور همزمان استفاده کنید.

ویندوز 8 برای صفحات لمسی نیز قابل استفاده است و این بهترین نوع جستجو در ویندوز در بین فایل ها و پوشه ها یا فضای هارد می باشد.

در گوشه های صفحه نمایش ویندوز کادر مستطیل شکلی می باشد که شامل بخش های اصلی مانند اشتراک گذاری  جستجو باتن شروع ابزار سخت افزاری و دیگر تنظیمات سیستم عامل در نظر گرفته شده است.

از طریق لمس دکمه شروع ویندوز به صفحه اول بازگشته و صفحه ای روبرویمان باز میشود که بعد از  وارو شدن به سیستم قابل رویت می باشد و سایر بخش های مور نظر از همین قسمت برای کاربر در دسترس می باشد. و به این شکل هر برنامه که تازه بر روی سیستم خود نصب کنیم آیکن آن برنامه به این قسمت اضافه می شود و از همین قسمت قابل استفاده می باشد.

ویندور 8 یک history از 6 برنامه آخری که با آن کار کردید را در گوشه سمت چپ پایین صفحه برای شما نمایش می دهد و دیگر لازم نیست از دکمه شروع استفاده کنید

واژه کاشی عنوانی است که شرک میکروسافت به آیکن برنامه هایی اختصاص داد که در صفحه اصلی برنامه کنر هم قرار دارند. اگر روی یکی از این کاشی ها مدت طولانی کلیک کنید یا اگر انگشتتان را روی آن نگه دارید میتوانید آن را انتخاب کنید و محل قرارگرفتن آن را تغییر دهید. یا اینکه میتوانید با کشیدن کاشی ها به  گوشه سمت راست و سپس رها کردن آن میتوانیم گروه جدیدی درست کنیم. معمولا اکثر برنامه ها در ویندوز 8 به راحتی اجرا می شوند با کلیک بر روی کاشی desktop که شکل ماهی دارد به طور سریع به محیط ویندوز 7 وارد میشوید که در دسکتاپ ویندوز 7  میتوانید لیستی از آیکن های قدیمی و آشنا در ویندوز را ببینید مانند مرورگر اینترنت اکسپلورر یا سطل آشغال را خواهی دید. با کلیک کردن روی آیکن صفحه کلیدی که کنار تاریخ و ساعت ویندوز است میتوانید یک صفحه کلید مجازی ایجاد کنید .

به دلیل اینکه ویندوز 8 هم برای پی سی ها و هم برای تبت ها طراحی شده هم میتوان از لمس انگشت و هم از صفحه کلید و موس استفاده کرد.

مهمترین ویژگی های ویندوز 8 :

1)     قابلیت پشتیبانی از usb3.0

2)     اضافه شدن امکان resume pause stop در عملیات کپی کردن

3)     میتوان نمودار سرعت انتقال اطلاعات را مشاهده کنیم

4)     در ویندوز امکان ایجاد فایل هی هم نام وجود دارد

5)     بدون صرف کوچکترین هزینه ای در ویندوز 8 آنتی ویروس windows defender  نصب است که به سهولت میتواند سایر ویروس ها روجان ها را از همان ابتدای کار با ویندوز پیا کند و سپس پاکسازی کند. همچنین این آنتی ویروس علاوه بر پاکسازی سیستم امنیت را برای فایل هایی که در سیستم قرار دارند برقرار میکند.همچنین میتوانید این آنتی ویروس را غیر فعال کرده و خودتان آنتی ویروس نصب کنید.

در ویندوز 8 2نوع رمز برای ورود به سیستم وجود دارد  میتوانید با انتخاب یک عکس و یک رمز 4 رقمی وارد سیستم شوید.که این امکان شگفت انگیز امنیت  حساب کاربری شما را چند برابر میکند

از دیگر قابلیت های ویندوز 8 میتوان به storage space  یا ایجاد یک درایو مجازی با حجم بالا اشاره کرد که همان قابلیت فرمت و ذخیره حذف و کپی را دارد

ویژگی دیگر سرعت لود شدن ویندوز 8 میباشد که در مقابل ویندوز 7 سرعت بیشتری دارد که وقتی از هارد ssd استفاده شود این سرعت افزایش میابد

حتی هنگام خاموش کردن سیستم نیز ویندوز 8 سریع تر از 7 عمل میکند

برای نصب این سیستم عامل شگفت انگیز باید سیستم ما برخی مشخصات

سخت افزاری را داشته باشد :

سی پی یو یا همان پردازشگر 1ghz

برای نصب نسخه های 32 بیتی رم 1گیگا و برای نصب نسخه های 64 بیتی رم 2 گیگا هرتز لازم می باشد

کارت گرافیکی که باید wddm 1 یا بالاتر را ساپورت کند

از آنجا که این سیستم عامل بر روی تبلت ها نیز قابل نصب می باشد در مقایسه با ویندوز 7 بر روی سیستم ها با سخت افزار پایین تر نیز قابل نصب می باشد

ویندوز 8 فضای بیشتری در حافظه نسبت به 7 اشغال میکند و سایر امکانات آن با ویندوز 7 تقریبا یکسان می باشد بنابراین اگر قبلا بر روی کامپیوتر خود ویندوز ویستا یا 7 داشتید طبیعتا با ویندوز 8 مشکل نخواهید داشت

ولی در کل احتمال اینکه ویندوز 8 را بتوان بر روی کامپیوترهای طراحی شده در سال قبل از 2008 نصب کرد کاملا بعید است !

یکی از دلایلی که باعث میشود سیستم عتمل خود را به روز کنید استفاده از امکانات بهتر و نصب نرم افزار های قدرتمند و به روز شده می باشد که در میان این انبوه نرم افزار نرم افزار حسابداری پارمیس نیز از این جز این گروه نرم افزارهای آپدیت شده و قدرتمند حسابداری می باشد که بر روی انواع سیستم عامل های به روز دنیا از جمله 8 نیز قابل نصب است.

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید