2024-03-19 13:53:12

آیا نرم افزار حسابداری ابری امنیت لازم برای کسب و کارهای کوچک را دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
امنیت نرم افزار حسابداری ابری
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

نرم افزار ابری بر خلاف بسیاری از باورهای رایج، به خوبی می‌تواند امنیت اطلاعات شما را تامین کند. این جمله یک شعار نبود! بلکه با رواج نرم افزار حسابداری ابری در کسب و کارهای مختلف، آن‌ها به این مسئله پی بردند که سرعت و امنیت اطلاعات و حساب هایشان بیش از پیش تامین شده است و امنیت نرم افزار حسابداری ابری بسیار بالا است. علاوه بر این مسئله‌ی حساس‌تری هم وجود دارد.

اگر به کامپیوتر و تجهیزات سخت افزاری خود اهمیت می‌دهید و نگران دزدیده شدن آن هستید، هرگز دفتر خود را بدون قفل کردن در آن ترک نخواهید کرد. اگر امنیت وبسایت شما برایتان اهمیت داشته باشد، هرگز دسترسی به پنل مدیریتی آن را به همه کارمندان خود نخواهید داد. پس اگر به امنیت نرم افزار حسابداری خود نیز مانند این موارد اهمیت می‌دهید، آن را در دفتر کار خود قرار ندهید. بله درست خواندید! این مثال‌ها به شما کمک کرد تا اهمیت امن بودن اطلاعات مالی و اسناد حسابداری کسب و کارتان بهتر درک شود.

علی رغم اخباری که این روزها از هک و دزدی‌های آنلاین در منابع مختلف می‌خوانیم، وب همچنان ابزاری ایمن برای مشاغل مختلف، به خصوص کسب و کارهای کوچک است. این ایمنی و حفظ امنیت اطلاعات در وب، شرط و شروطی هم دارد.

چگونه حسابداری ابری به امنیت اطلاعات شما کمک می‌کند؟

کامپیوتری که برای کسب و کار خود مهیا کرده‌اید تا به گونه‌ای اطلاعات و اسناد خود را در آن ثبت و نگهداری کنید، حتی با وجود نصب آنتی ویروس نمی‌تواند مهره قابل اعتمادی برای حفظ امنیت اطلاعات شما باشد. به خصوص هنگامی که شما پشتیبانگیری از اطلاعات نرم افزارهای خود را به صورت دوره‌ای و منظم انجام ندهید.

مشکلاتی که ذخیره سازی فایل‌های پشتیبانگیری شده در کامپیوتر ایجاد می‌کند:

  1. داده‌ها و فایل‌هایی که در کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود ذخیره می‌کنید، همیشه در معرض خطر هستند. از حملات ویروس‌ها و بدافزارها گرفته تا بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، همگی مواردی هستند که می‌تواند همه‌ی دار و ندارتان را یک شبه از بین ببرند! اگر لپ تاپ خود را همیشه با خود به همراه دارید، خطر سرقت، سقوط و ضربه و یا ریختن نوشیدنیتان روی آن در هنگام کار کردن می‌توانند عواملی باشند که هم سخت افزار و هم اطلاعاتتان از بین برود. اگر همه داده‌هایتان را فقط در کامپیوتر شخصی خود نگهداری می‌کنید، تمام این خطرات ذکر شده همواره در کمین شما هستند.
  2. به خاطر داشته باشید امنیت کامپیوتر و لپتاپ شخصی شما به عنوان تنها راه برای حفظ اطلاعاتتان بسیار کم است. زیرا این اطلاعات همواره در معرض ویروس و باج افزارهای مختلفی هستند. اگر دانش شما هم از این خطرات و دفع آن‌ها به اندازه کافی نباشد، ریسک به خطر افتادن امنیت اطلاعات کسب و کار شما هم بیشتر خواهد شد. این شما هستید که مسئولیت امنیت سیستم خود و نرم افزار حسابداری را دارید، زیرا کامپیوترها به خودی خود امن نیستند. پس حتی اگر تمام تلاشتان را برای حفظ امنیت اطلاعات خود انجام دهید، باز هم خطرات بی شماری وجود دارند که همواره داده های شما را در معرض تهدید قرار می‌دهند.

این موارد می‌توانند دیگر جایی در ذهن شما به عنوان دغدغه نداشته باشند، اگر و تنها اگر از نرم افزار حسابداری ابری استفاده کنید. نرم افزارهای حسابداری ابری می‌توانند به صورت خودکار و بعد از هر عملیاتی که با آن‌ها انجام می‌دهید، بکاپ گیری را انجام دهند. با این ویژگی نه تنها از بکاپ گیری اطلاعات خود اطمینان حاصل می‌کنید، بلکه خیالتان راحت است که اطلاعات شما در چند جا ذخیره می‌شود به همین دلیل است که می گویند امنیت نرم افزار حسابداری ابری بالا است.

سیل، زلزله، آتش سوزی و دیگر بلایای طبیعی و غیر طبیعی حتی حمله تروریست‌ها هم نمی‌تواند اطلاعات شما را از بین ببرد. برای مثال در راهکار ابری پارمیس 360 ، فاکتور و اسنادی که توسط نرم افزار پارمیس اسمارت ثبت شوند، پارمیس کلود که سرور اصلی پارمیس است، داده های کسب و کارها را در فضایی کاملا امن ذخیره می‌کند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

ویژگی های امنیتی نرم افزار حسابداری ابری

ویژگی های نرم افزار ابری
ویژگی های امنیتی نرم افزار حسابداری ابری

کسب و کارهای کوچک به شکل فزاینده ای در حال گرایش به سمت حسابداری ابری هستند و آن را یک راه‌حل مناسب به عنوان جایگزین برای برنامه های حسابداری مبتنی بر سخت افزار که محدودتر و خسته کننده تر هستند، می‌دانند. ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری، دسترسی به این اطلاعات را برای مدیران و کارمندان مجاز سیستم در هر زمان و از طریق هر دستگاهی که متصل به اینترنت باشد، به‌روزرسانی‌های فوری و داده‌های مالی در لحظه را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

ذخیره‌سازی داده‌های مبتنی بر ابر مناسب‌ترین گزینه برای صاحبان مشاغل است که ترجیح می‌دهند عملیات خود را سریع‌تر انجام دهند. بررسی درآمد روزانه هنگام حرکت یک کار سریع و ساده برای گوشی های هوشمند است. با این حال، برخی از مدیران عامل چشم انداز ذخیره داده‌های حساس مالی آنلاین را هولناک می‌دانند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبارداری

به چه مواردی در یک نرم افزار حسابداری ابری باید توجه کنیم؟

نرم افزار حسابدار ابری
موارد مورد توجه در یک نرم افزار

برخی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که افراد در رابطه با اعتماد به امنیت نرم افزار حسابداری ابری و بارگذاری اطلاعات کسب و کارشان در این نرم افزار دارند، شامل موارد زیر است :

  1. سرقت داده‌ها از طریق هک کردن یا ربودن سخت افزار
  2. تغییر داده یا فساد توسط پرسنل بی تجربه
  3. از بین رفتن داده ها به دلیل عدم ثبات ابر
  4. از دست دادن داده ها هنگامی که یک شرکت مبتنی بر ابر فعالیت خود را ترک می کنند

همه نرم افزارهای حسابداری ابری، امنیت کافی را برای کسب و کارها را ندارند. اما از چه راه هایی می توان مطمئن بود که یک نرم افزار حسابداری ابری امنیت لازم برای حفظ اطلاعت شما دارد؟ در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه یک نرم افزار حسابداری ابری با رعایت چند فرمول و نکته ساده می‌تواند امنیت اطلاعاتتان را تضمین کند.

باید حتما بدانید: نرم افزار تولید و بهای تمام شده

  • امنیت فیزیکی سخت افزارها

ارائه دهنده سرویس cloud همه سخت افزارهای موجود در مکان ، مانند سرورهای میزبان برنامه و داده های شما را میزبانی می‌کند. مواردی مانند امنیت سخت افزار و سرورهای شما برای دسترسی به منابع آن از طریق برنامه یا مرورگر خود به برنامه وصل می‌شوید. از آنجا که شما سرورها را در سایت ندارید ، دسترسی فیزیکی به سخت افزار ندارید و امنیت آن را کنترل نمی‌کنید. با ارائه دهندگان خدمات ابری در مورد امنیت مرکز داده خود صحبت کنید، تعیین کنید که آیا سرورهای خود را با هم همخوانی می‌کنند یا کنترل کاملی روی اتاق یا مرکز سرور دارند ، و بدانید که اقدامات آنها برای کنترل دسترسی فیزیکی به دستگاه‌ها چیست. در مورد نقص داده‌ها، پشتیبان‌گیری از مراحل و فرآیندهای موجود در صورت نقض سؤال کنید.

  • دسترسی به حساب کاربری

هر برنامه روش خاص خود را برای مدیریت مقدار دقیق داده‌ها و عملکردهایی که کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند دارند. این مهم است که درک کنید که چقدر حساب‌ها ممیزی می‌شوند ، غیرفعال کردن حساب‌ها در صورت اخراج یک کارمند، و اینکه چقدر کنترل خود را بر ایجاد و اداره این حساب‌ها دارید چقدر سخت است. سطح دسترسی سفارشی کاربر ممکن است به شما اطمینان دهد که کنترل داده‌های خود را حفظ کنید و نقاط شناسایی اضافی ممکن است یک ویژگی مفید برای اهرم باشد.

بیشتر بدانید: نرم افزار فروشگاهی

  • استفاده چند کاربر به طور همزمان از نرم افزار حسابداری ابری

سرورهای مورد استفاده‌ی ارائه دهندگان خدمات ابری اغلب میزبان بیش از یک مشتری است. این بدان معنی است که داده‌های شما فضای مشترکی را با سایر مشتریانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند، که اگر هکر یک شرکتی دیگر را هدف قرار دهد و داده‌های شما در آتش سوزی گرفتار شود، می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. به ارائه دهندگان خدمات ابری توجه کنید که داده‌های حساس را در مورد سخت افزار فیزیکی جداگانه از سایر مشتری‌ها حفظ می‌کنند ، در نظر داشته باشید که یک ابر خصوصی را تنظیم کنید یا از یک API استفاده کنید تا در حالی که هنوز از برنامه مبتنی بر ابر استفاده می‌کنید، داده‌های خود را در سایت خود نگه دارید یا اینکه تعیین کنید آیا اقدامات امنیتی شامل است به اندازه کافی برای رسیدگی به این وضعیت بدون دلیل نگرانی خواهد بود.

امنیت اطلاعات مالی کسب و کارها، زیر سایه ابر پارمیس

بسیاری از کاربران نرم افزار حسابداری ابری پارمیس 360 کسب و کارهای خرده فروشی هستند که توانسته‌اند با یک کارتخوان اندرویدی و یا حتی با استفاده از تلفن همراه خود، داشبورد مدیریتی کسب و کار خود را داشته باشند. ویژگی اصلی که این راهکار را از نرم افزارهای حسابداری دیگر متمایز می‌کند، دسترسی به داشبورد مدیریت آن از هر مکان و در هر زمان(تنها با دسترسی به اینترنت) است.

امنیت و حفظ اطلاعات مالی و حسابداری کسب و کار شما با سرویس ابری پارمیس 360، به دلیل بکاپ گیری های روزانه (کمتراز 24 ساعت) ار اطلاعات کاربران، امری تضمین شده است. بکاپ گیری های مداوم ازا طلاعات باعث می شود تا همیشه آن ها را در فضایی امن(پارمیس کلود) ذخیره داشته باشید. همچنین رعایت استانداردهای فنی برای سرویس تحت وب پارمیس امنیت راهکار ابری پارمیس 360 را برای کاربران آن تضمین کرده است.

حتما مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی چیست؟

سوالات متداول برای آیا نرم افزار حسابداری ابری امنیت لازم برای کسب و کارهای کوچک را دارد؟

  1. ویژگی های امنیتی نرم افزار حسابداری ابری چیست؟
    از ویژگی‌های امنیتی نرم افزار حسابداری ابری میتوان به ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری اشاره کرد. از این طریق دسترسی به این اطلاعات برای مدیران و کارمندان مجاز سیستم در هر زمان و از طریق هر دستگاهی که متصل به اینترنت ممکن است. به‌روزرسانی‌های فوری و داده‌های مالی در لحظه از دیگر ویژگی های این راهکار ابری است.
  1. چگونه یک نرم افزار حسابداری می‌تواند امنیت داده‌های مالی کاربران خود را تضمین نماید؟
    نرم افزار حسابداری ابری پارمیس با استفاده از؛ تامین امنیت فیزیکی سخت افزارها، دسترسی به حساب کاربری، استفاده چند کاربر به‌طور همزمان از نرم افزار انباری امنیت کاربران را تضمین می‌کند، برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه نمایید.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید