2024-03-29 06:40:15

9 حسابدار که دنیا را تغییر دادند(بخش دوم)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی : در بخش قبل خواندیم در پشت صحنه برخی از وقایع و جنبش های معروف در تاریخ، حسابدارانی را پیدا خواهید کرد که مرزها را برداشته و بنیان تازه ای برای نحوه برخورد با پول نهاده اند. در نتیجه زندگی ما پس از این اتفاقات تغییرات اساسی کرد. در ادامه مطلب گذشته به معرفی چند حسابدار تاثیرگذار در دنیای اقتصاد و سیاست و نرم افزار حسابداری می پردازیم :

  • دیوید جی فریلینگ David G. Friehling

 Bernie Madoff

  دیوید جی. فریلینگ، مدیر بخش حسابداری CPA (موسسه حسابداران عمومی آمریکایی)، رئیس سابق  NASDAQ، و مدیر اجرایی Bernie Madoff از سال 1991 تا 2008 بود.  Madoff طراح برنامه ی  Ponzi ، بزرگترین تقلب مالی بود در تاریخ آمریکا با 65 میلیارد دلار بود که این مقدار از حساب های مشتریان ناپدید شد.
در سال 2009، فریلینگ به تقلب در مشاوره ی سرمایه گذاری اوراق بهادار و تهیه ی گزارش از حساب های دروغین متهم شد. پس از قبول همکاری با دادستان ها، او فقط به یک سال بازداشت خانگی و یک سال تحت نظارت بودن محکوم شد.
او در دفاع از خود گفت : “من ترجیح می دهم به عنوان یک کندذهن در نظر گرفته شوم تا فردی گمراه شده. من چیزاهایی که باید پرشیده می شد را نمی پرسیدم”

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

  • جوزایا وجوود Josiah Wedgwood

Josiah Wedgwood

  حسابداران از جوزایا وجوود به عنوان نمادی برای تشکر از غرور حسابداری یاد می کنند. او در بهبهه های سال 1772 میلادی، سیستمی برای ردیابی هزینه های پایین و سود را طراحی کرد. این روش شگفت انگیز هنگامی پدیدار شد که او به دنبال اثبات اختلاس صورت گرفته توسط یکی از کارمندان شرکت بود!
بر خلاف بقیه سفالگران آن زمان،  Wedgwood از رکود کسب و کار جان سالم به در برده است، و امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان، صنایع دستی این شرکت با برند وجوود را در بوفه ی کریستال های خود نگهداری می کنند.

مطلب پیشنهادی : 9 حسابدار که دنیا را تغییر دادند(بخش اول)

  • سر رابرت “پیگی” مولدون Sir Robert “Piggy” Muldoon

Sir Robert "Piggy" Muldoon

  نخست وزیر نیوزیلند از سال 1975 تا 1984 میلادی، که بیوگرافی رسمی دولت او را به ترتیب به عنوان حسابدار، سیاستمدار و نخست وزیر توصیف می کند.
مولدون حسابداری را در اواخر دهه 1930 و از طریق دوره مکاتباتی همینگوی مورد مطالعه قرار داد. در سال 1956، او رئیس موسسه حسابداران نیوزلند شد.
از مولدون به خاطر استراتژی های اقتصادی و برداشتن دستمزد / قیمت در سال 1982 در دوران نخست وزیری اش یاد می شود. او همچنین پس از آمدن روی کار، طرح بازنشستگی ملی را به طور کامل تعلیق کرد. برنامه ریزان مالی نیوزلند هنوز هم از این بابت در حال عزاداری هستند!

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبارداری

  • جی پی مورگان J. P. Morgan

J. P. Morgan

  جان مورگان به عنوان یک حسابدار در سال 1857 در یک شرکت بانکی در نیویورک آغاز به کار کرد. پس از مدتی، او از دانش خود را برای استفاده، بازسازی و تعدیل تعدادی از شرکت های راه آهن با تأکید بر امور مالی آن ها استفاده کرد و در نهایت یک ششم شبکه راه آهن آمریکا را تحت کنترل خود درآورد.
مورگان از نفوذ قابل ملاحظه خود برای تأمین امنیت سیستم بانکی آمریکا در دهه 1890 و تثبیت بازار در طول رکود 1907 استفاده کرد. در روز مراسم تشییع او در سال 1913، بورس اوراق بهادار نیویورک تا ظهر به حالت تعلیق درآمد.

حتما بخوانید: پایانه فروشگاهی

  •  و باقی افراد…

Lionel Richie

  افراد مشهوری که حسابداری خوانده اند: لیونل ریچی، جادوگر پاپ و آهنگساز، قبل از اینکه به یکی از بهترین هنرمندان در جهان تبدیل شود، حسابداری خوانده بود. جان گریشام، رمان نویس پرفروش و کنی جی، نوازنده ترومپت، فارغ التحصیل حسابداری هستند.

منبع : www.intheblack.com

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید