2024-04-16 17:38:22

9 حسابدار که دنیا را تغییر دادند(بخش اول)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: در پشت صحنه برخی از وقایع و جنبش های معروف در تاریخ، حسابدارانی را پیدا خواهید کرد که مرزها را برداشته و بنیان تازه ای برای نحوه برخورد با پول نهاده اند. در نتیجه زندگی ما پس از این اتفاقات تغییرات اساسی کرد. با 9 حسابدار که دنیا را تغییر داده اند و برترین حسابداران تاریخ در برنامه حسابداری هستند آشنا شوید :

  • فرانک جی ویلسون Frank J. Wilson

Frank J. Wilson

  آل کاپون، گنگستر معروف و قاتل خونسرد، در طول دهه 30 در قرن بیستم، همواره یک قدم جلوتر از قانون بود و درآمد سالانه اش از جرم و جنایت در حدود بین 50 تا 100 میلیون دلار برآورد می شد.  در همان سال ها، حسابداری به نام فرانک جی ویلسون، که رییس تحقیقات وزارت خزانه داری بود، مامور به تحقیق در امور مالیاتی کاپون شد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار حقوق و دستمزد

  با اینکه کاپون هرگز مالیاتی را پرداخت نکرده بود و یا حساب بانکی نداشت، با این حال حدود دو میلیون پرونده توسط ویلسون و تیمش شناسایی شد و مورد بررسی قرار گرفت .کاپون با حسن نیتی مختص به گنگسترها، بر سر زندگی ویلسون با او شرط گذاشت، اما حسابدار منصرف نمی شد. در نهایت، در سال 1931، کاپون به 11 سال حبس محکوم شد. شخصیت اصلی در فیلم 1987 The Academy of Music، The Untouchables، بر اساس ویلسون بود.

  • لوکا پاسیولی و آماتینو مانوچی Luca Pacioli and Amatino Manucci

 Luca Pacioli and Amatino Manucci

  در حدود سال 1300، آماتینو مانوچی اختراع حسابداری دوجانبه (بر طبق اسناد) را انجام داد، و لوکا پاسیولی، همکار ایتالیایی او پس از انتشار کتاب Summa de arithmetica” ، “geometria  شروع به تبلیغ آن کرد.200 سال بعد و در ونیز، در کتاب های درسی، اولین توضیحات منتشر شده در مورد استفاده از دو ورودی ارائه شد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار انبار

  این کتاب همچنین روشی برای متعادل کردن حسابداری (تعادل محاکمه) را ارائه داده است و Pacioli شاید جز اولین کسانی بود که توصیه های مستقل را برای جلوگیری از اشتباه و تقلب را توصیه کرده بود. پانصد سال پس از پیروزی انتشار کتابش، در سال 1944 Pacioli در یک تمبر ایتالیایی جاودانه شد.

مطلب پیشنهادی : 9 حسابدار که دنیا را تغییر دادند(بخش دوم)

  • ریچارد چسترفیلد و جان باربور Richard Chesterfield and John Barbour

Richard Chesterfield and John Barbour

  همانطور که جویی هاکی می گوید، مسئولیت حسابرسی دولتی به راحتی قابل قبول نیست. اولین حسابداری که این وظیفه را انجام داد، یک انگلیسی به نام ریچارد چسترفیلد در سال 1356 میلادی بوده است. روش تقریبا بی نقص چسترفیلد در حسابداری، امروزه می تواند در پارلمان انگلیس هم مورد استفاده قرار گیرد.

  درباره چسترفیلد اطلاعات کمی در دسترس است، اما جان بور، همتای اسکاتلندی او شناخته شده تر بوده و یکی از حسابرسان معترض در سال 1372 بود. در وصف جنگاوری و هنر رزم او نیز شعرهایی سروده شده است.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار CRM

  • ماری ادیسون همیلتون Mary Addison Hamilton

Mary Addison Hamilton

  مری ادیسون هامیلتون متولد 1893 در استرالیا، اولین زن انجمنی بود که در حال حاضر به عنوان CPA Australia شناخته می شود.  همیلتون در ابتدا دانشجو کالج تجاری استات در پرت بود و در سال 1908 با موفقیت در امتحان اتاق بازرگانی و کسب بالاترین و بهترین نتیجه، به فرماتل در استرالیای غربی منتقل شد.  همیلتون، یکی از فعالان جنبش فمینیست و پیشگام در زمینه هایی بود که زنان در آن تا حد زیادی محدود شده بودند. همیلتون در کلاس های شبانه در دانشکده فنی پورت شرکت کرد تا بتواند به عنوان یک حسابدار شناخته شود . او در اواخر سال 1915 به عضویت IAAWA در آمد.

باید حتما بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

کتی کوپر در مقاله هامیلتون خود که در سال 2008 منتشر شده می نویسد مری ادیسون هامیلتون، اولین بانوی ارقام در استرالیا بود:

  “نام مری ادیسون همیلتون [Addie] در هیچ جای تاریخ ثبت شده در حرفه حسابداری در استرالیا ظاهر نمی شود، با وجود اینکه شواهد فراوانی مبنی بر تاثیرگذاری او وجود دارد که نشان می دهد  او شایسته این مکان است.
ادی یکی از اولین زنانی بود که به عضویت در یکی از موسسات حسابداری حرفه ای شناخته شده استرالیا رسید. نائل شدن به این جایگاه آن هم در زمان اوج محدودیت زنان در حرفه های مختلف نشان از تاثیرگذاری ادی در جامعه زنان و استرالیا داشته است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید