2024-03-19 06:56:00

5 دلیل اهمیت مدیریت منابع انسانی در موفقیت کسب و کارها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
5 دلیل اهمیت مدیریت منابع انسانی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی : برای یک کسب و کار کوچک و یا شرکت بزرگ به طور یکسان، منابع انسانی مهم ترین عامل برای موفقیت تجاری آن است. منابع انسانی در هر کسب و کاری وظایفی فراتر از ثبت گزارشات فصلی یا پردازش حقوق و دستمزد به طور مستمر انجام می دهند. این بخش به توسعه یک استراتژی شرکت کمک کرده و فعالیت های متمرکز کارکنان سازمان را با نرم افزار حسابداری مدیریت می کند.

مدیریت منابع انسانی؛ سمتی فراتر از استخدام و اخراج کارمندان

مدیریت منابع انسانی (HRM)، بخشی از یک سازمان است که در حوزه ی استخدام، مدیریت و ارائه راهنمایی برای افرادی که در یک سازمان کار می کنند، تمرکز دارد. همانطور که می دانید، تمام فرآیندها و برنامه هایی که با افراد و یا ارباب رجوع در ارتباط است، بخشی از قلمرو منابع انسانی است. همچنین فرآیندهایی در محل کار که با مشتریان و یا کارمندان بالقوه در ارتباط است نیز جزئی از دنیای HR هستند.

اعضای بخش مدیریت منابع انسانی، دانش، ابزار لازم، آموزش، خدمات اداری، مربیگری، مشاوره حقوقی و مدیریت استعدادها را که مابقی بخش های سازمان برای انجام موفقیت آمیز کارها به ان نیاز دارد، برای کل مجموعه فراهم می کند. در بسیاری از سازمان ها، بخش منابع انسانی مسئول توسعه سازمان بوده و فرهنگ سازمانی را ایجاد می کنند. این افراد با نظارت خود، اطمینان حاصل می کنند که سازمان ارتباط مناسب بین تیم ها را ایجاد کرده و الهام بخش توانمندسازی کارمندان است.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار حقوق و دستمزد

مدیریت منابع انسانی

  اعضای مدیریت HR، مسئول تضمین این است که سازمان مأموریت، چشم انداز و ارزش های کلی را به با کارمندان به اشتراک گذاشته و دلایل توجیهی و کگلی خود را برای کارکنانی که می خواهند برای آن سازمان کار کنند را ارائه می دهد. این عناصر الهام بخش بوده و به کارکنان این حس را می دهد که آن بخشی از چیزی فراتر از خودشان هستند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار انبارداری

5 دلیل اهمیت وجود مدیریت منابع انسانی

  1. کنترل و نظارت بر بودجه

بخش منابع انسانی با اعمال روش هایی برای کم کردن هزینه های مرتبط با مدیریت نیروی کار، هزینه های بیش از حد را کاهش داده و در بلند مدت کمک می کند تا در هزینه های صرفه جویی شود. علاوه بر این، اداره منابع انسانی به مطالعه و تحلیل روند اشتغال، بازار کار و حقوق و دستمزد مبتنی بر کار برای اطمینان از واقع بینانه بودن دستمزد در رقابت با شرکت های دیگر است. از آنجایی که برخی از کسب و کارهای کوچک دارای بودجه دقیق هستند که باید آن ها را بپذیرند، این عملکرد بخش منابع انسانی برای آن ها بسیار مفید است.

حتما بدانید: نرم افزار CRM

  1. رضایت کارکنان

کارشناس منابع انسانی، مسئولیت تعیین این است که آیا کارکنان نه تنها با سرپرست واحد ها، بلکه با کار و وظایف محوله به آن ها راضی هستند یا خیر. متخصصان منابع انسانی علل و دلایل نارضایتی کارکنان فعلی یا قبلی تعیین می کرده و بهترین راه حل ها و موارد را در این زمینه به منظور افزایش روحیه و انگیزه در سراسر شرکت تعیین می کند.

  1. آموزش و توسعه

مدیر منابع انسانی باید ارزیابی هایی از کارکنان شرکت به منظور تعیین نوع آموزش و مهارت کارکنان که برای انجام درست و به نحو احسن وظایف آن ها است را انجام دهند. اگر چه باید اطمینان حاصل شود که تمام کارکنان دارای مهارت لازم برای انجام وظایف خود در شرکت هستند، شرکت های جدید یا کسب و کار در مرحله در حال توسعه می توانند از شناسایی نیازهای آموزشی برای کارمندان حال حاضر خود بهره مند شوند.

شرکت ها اغلب این مسئولیت را به اداره منابع انسانی می دهند، زیرا این هزینه ها برای آموزش و توسعه بیشتر دانش بین کارمندان، از استخدام افراد واجد شرایط و یا کارکنان اضافی بسیار کم هزینه تر است. علاوه بر این، این استراتژی باعث حفظ کارکنان و در نتیجه، کاهش گردش مالی می شود.

بیشتر بدانید: پایانه فروشگاهی

مدیریت منابع انسانی

  1. حل اختلافات

فارغ از رضایت شغلی کارکنان، در محل کار قطعا تناقضات و مشکلاتی برای کارمندان، مدیران و همکاران وجود خواهد داشت. با در نظر گرفتن تنوع سبک های کار، شخصیت ها، سطح تجربه و حوزه ی کاری کارکنان، بحث ها و اختلافات رخ می دهد. یک مدیر منابع انسانی یا متخصص که به طور خاص برای رسیدگی به روابط بین کارکنان آموزش دیده است، می تواند این اختلافات را بین مدیر و کارمند یا دو کارمند شناسایی و حل کند و به این ترتیب روابط مثبت کار در سراسر سازمان را بهبود بخشد. علاوه بر این، قادر بودن به حل و فصل اختلافات می تواند رضایت کارکنان را افزایش دهد و روحیه کار در محل کار را افزایش دهد.

باید بخوانید: نرم افزار دریافت و پرداخت

  1. بهبود عملکرد

مسئولیت دیگر بخش منابع انسانی، توسعه سیستم های مدیریت عملکرد است. بدون یک متخصص منابع انسانی برای ساختن برنامه ای که عملکرد کارکنان را ارزیابی می کند، کارکنان ممکن است در شغل هایی قرار بگیرند که برای تخصص و مهارت های آنها مناسب نیست. این نه تنها به عدم رضایت کارکنان منجر می شود، بلکه افرادی که به طور مداوم پایین تر از انتظارات کارفرما هستند، ممکن است برای شرکت هزینه زایی کنند.

منبع : www.humanresourcesmba.net

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید