2024-03-28 14:32:08

8 مزیت فروشگاه های آنلاین برای مشتریان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: تجارت الکترونیک دارای منافع بسیاری هم برای مشتریان و هم فروشندگان است. در گذشته ای نه چندان دور، زمانی که سیستم بازاریابی سنتی مورد استفاده قرار می گرفت، مشتریان نیاز به حضور در فروشگاه های فیزیکی را داشتند تا خرید خود را انجام دهند. با اینکار وقت زیادی از آن ها تلف می شد و از کارهای روزانه خود عقب می افتادند. با گسترش فروشگاه های آنلاین نرم افزار حسابداری، مشتری در حال حاضر می تواند خرید کالاهای مورد نظر را از طریق کامپیوتر، لپ تاپ یا تلفن همراه با چند کلیک، بدون اتلاف وقت و به آسانی انجام دهد.

در این نوع از بازاریابی، کافیست مشتریان در هر جا و هر زمان که دوست دارند و راحت هستند، سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت کند. اگر برای شما این سوال پیش آمده که “تجارت الکترونیک چیست؟” و به دنبال پاسخ آن می گردید، یک تعریف کامل از تجارت الکترونیک را برای شما آورده ایم:

تجارت الکترونیک به خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت گفته می شود. به این صورت که از جانب فروشندگان یک پورتال آنلاین ایجاد می شود و از طریق آن، مشتریان می توانند سفارشات خود را انجام دهند و آن ها را در خانه اش و یا هرجای دیگر تحویل گیرد.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

  در سال های اخیر، میزان قابل توجهی خرید آنلاین از فروشگاه های آنلاین مختلف وجود داشته است. میزان مشتریان آنلاین و طرفداران فروشگاه های اینترنتی با گذشت زمان، بیشتر و بیشتر افزایش پیدا می کند. اما چه مواردی باعث شده تا بخش عظیمی از مردم خرید آنلاین ترجیح می دهند؟ دریافت و ثبت سفارش آنلاین خدمات و محصولات چه مزایایی برای مشتریان داشته است؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی  چند مزیت تجارت الکترونیک برای مشتریان آن بپردازیم.

  مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان

  1. نمایش کامل همه محصولات و موارد مشابه

پورتال های تجارت الکترونیک اطلاعات کاملی از محصول را ارائه می دهند. مشتری می تواند با مطالعه ی کاتالوگ آنلاین محصول، به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند. در حالی که در هنگام خرید حضوری، انتخاب محدود تر و داده هایی که برای شناخت محصول دریافت می شود اغلب کمتر است.

باید بدانید: نرم افزار انبار

  1. سهولت و راحتی

تجارت الکترونیک همواره ساده ترین و راحت ترین روش برای خرید و یا دریافت خدمات بوده است. مردم سرتاسر دنیا، تجارت الکترونیک را برای خرید ترجیح می دهند. زیرا در خرید آنلاین مشتری می تواند در هر زمان و هر کجا، فقط با چند ضربه روی صفحه نمایش تلفن همراه خود، هرچه مورد نیاز دارد را سفارش دهد.

گزینه های پرداخت در تجارت الکترونیک متنوع و در دسترس هستند. در نتیجه شما می توانید به اختیار خودتان و بدون هیچ نگرانی، پرداخت را از طریق پول نقد یا آنلاین انجام دهید. پورتال های تجارت الکترونیک در برخی از شهرها خدمات ارسال اختصاصی و تحویل سریع کالا را نیز ارائه می دهند.

  1. مجموعه گسترده ای از محصولات و خدمات

در تجارت الکترونیک، مشتریان می توانند طیف وسیعی از کالاها و خدمات را مشاهده کنند و با مقایسه های سریع، بهترین آن ها را انتخاب کنند. در حالی که در یک فروشگاه فیزیکی، تنها می توانند کالاهای محدودی را مشاهده کنند؛ در حالی که در تجارت الکترونیک آزادی بیشتری برای شناسایی کالای مورد نیازشان و آگاهی از محصولات را دارند.

حتما مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی چیست؟

  1. قابل دسترسی در هر روز هفته و هر ساعت از شبانه روز

فروشگاه تجارت الکترونیک 24 ساعته و هفت روز هفته خدمات ثبت سفارش را ارائه می دهد. بدین ترتیب مشتریان می توانند هر زمان و هر روزی که بخواهند خرید خود را انجام دهند. این امر یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که تجارت الکترونیک را از فروشگاه های فیزیکی متمایز می کند.

فروشگاه آنلاین

  1. اطلاعات فنی کالا و ضمانت نامه محصول

یک وبسایت تجارت الکترونیک حاوی اطلاعات کالا و ضمانت نامه آن است که این اطلاعات شامل توضیحات محصول و مشخصات فنی آن می باشد. بنابراین قبل از خرید کالا، شما می توانید کاملا از شرایط و ضوابط مهم آگاه شوید و در نتیجه هیچ گونه سوال یا ابهام در مورد ضمانتنامه یا شرایط آن وجود نخواهد داشت. در خرید حضوری ممکن است فروشنده محصولی را که به فروش می رساند، دقیق و جامع توصیف نکند. اما در فروشگاه اینترنتی، شما می توانید جزئیات کامل محصول مورد نظر خود را مطالعه و دریافت کنید.

حتما بخوانید: نرم افزار CRM

  1. صرفه جویی در زمان

تجارت الکترونیکی موجب صرفه جویی در وقت مشتریان می شود و این مورد اثبات شده است. در یک روز شلوغ و پرترافیک، هنگام مسافرت، در خانه و یا در محل کار می توانید کالا یا خدمات را سفارش دهید و آن ها در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

  1. فراهم آوردن اطلاعات کامل درباره محصولات

یک وبسایت تجارت الکترونیک مقدار زیادی از اطلاعات را نمایش می دهد که این امر در هیچ فروشگاه فیزیکی امکان پذیر نیست. البته برای فروشگاه های فیزیکی و حضوری، نمایش و ارائه ی اطلاعات کامل برای هر محصول بسیار دشوار خواهد بود. در حالی که وبسایت های تجارت الکترونیک به راحتی و بدون محدودیت، همه ی اطلاعاتی که مورد نیاز مشتریان است را ارائه می دهند و مشتریان می توانند از آن بهره مند شوند.

لطفا مطالعه کنید: نرم افزار دریافت و پرداخت

  1. انتخاب آگاهانه

مقایسه و انتخاب بین چند محصول منتخب در فروشگاه های فیزیکی برای مشتریان همواره چالش برانگیز بوده است. شما نمی توانید از تمام فروشگاه ها بازدید کرده و قیمت ها را بپرسید، زیرا زمان زیادی برای این کار اتلاف خواهد شد. بنابراین خرید از یک فروشگاه آنلاین می تواند بهترین گزینه برای همه افراد باشد.

منبع : aonerank.com

صاحبان کسب و کار الکترونیک! اگر برای فروشگاه اینترنتی یا هر تجارت آنلاین دیگری در جستجوی بهترین نرم افزار حسابداری هستید، با مشاوره رایگان ما حتما در تماس باشید.

مرکز تماس پارمیس

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید