2024-03-28 15:47:51

چگونه پرداخت قبض ها را مدیریت کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: جفت و جور کردن هزینه‌ی قبض‌ها و پرداخت سر وقت آن‌ها و مدیریت پرداخت قبض ها با برنامه حسابداری، همیشه از معضلات افراد و خانواده ها است. اما این کار مهارتی است که می‌توان به آسانی آن را آموخت. اگر این مهارت را کسب نکنیم و نتوانیم قبض‌هایمان را مدیریت و پرداخت کنیم با مشکلات پیچیده‌تری مثل بدهی‌های مختلف روبرو خواهیم شد. مدیریت مصرف و پرداخت قبض‌ها از مواردی است که با عدم رعایت آن‌ها ، پس اندازی نخواهیم داشت و تاثیر مستقیمی بر میزان سرمایه‌ی ما دارند. در این مطلب سعی داریم به معرفی بهترین راهکارها برای مدیریت قبض‌هایمان اشاره کنیم و به بیان نکاتی برای پرداخت به موقع قبض‌ها بپردازیم:

چگونه قبض هایمان را به موقع پرداخت کنیم ؟

مدیریت قبض‌ها گاهی برایمان مشکل می‌شود ؛ به خصوص در زمانی که روی هم انباشته شوند و مدتی از پرداختشان گذشته باشد. به همین دلیل، چند نکته را برای کمک بیشتر به شما در حفظ منابع مالیتان ، جمع آوری کرده‌ایم.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

  • منظم باشید

یک پوشه بردارید و همه قبض هایتان در آن پوشه قرار دهید یا اگر کاغذی نیستند و به صورت دیجیتال است، آن‌ها در یک فولدر کامپیوتر قرار دهید و به ترتیب زمان پرداختشان دسته بندی کنید. پیگیر زمانی باشید که باید پرداخت شوند .

  • روش پرداختی را انتخاب کنید که با شما متناسب تر است

پرداخت آنلاین قبض ها اصولا آسان ترین و سریع ترین روش برای پرداخت آن است . اما گزینه های دیگری هم وجود دارند . تلفن بانک ، اپلیکیشن بانکی ، کد USSD ، پرداخت از طریق خودپرداز و غیره دیگر روش های پرداخت قبض است. روشی را انتخاب کنید که برای شما راحت‌ترین و سریع‌ترین راه باشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبارداری

  • قبض ها را مرتب چک کنید

با چک کردن مداوم قبض‌ها، متوجه تاریخ پرداخت آن‌ها خواهید شد و دیگر موردی از قلم نخواهد افتاد. فایده ی دیگر این کار مقایسه قبض هایتان با هم خواهد بود . از تفاوت مبلغ پرداختی به آسانی متوجه شیوه ی مصرف آب ، برق ، تلفن و … خواهید شد و این امر به شما در صرفه جویی و مدیریت بهتر مصرف کمک بزرگی خواهد کرد . روی تقویم گوشی یا تقویم رومیزی خود یک روز از ماه را برای این کار مشخص کنید تا فراموشتان نشود . همچنین می‌توانید در تراکنش‌هایتان میزان پرداخت خود را مشاهده و مدیریت کنید.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

  • اجازه ندهید قبض هایتان افزایش پیدا کند

اگر درگیر پرداخت قبض‌هایی با مبالغ بالا هستید ، اجازه ندهید این امر ادامه پیدا کند. در غیر این صورت این شما نخواهید بود که بر امور مالیتان غالب خواهید بود، بلکه این قبض ها هستند که بر شما چیره خواهند شد.

  • اطمینان پیدا کنید که مبلغ پرداختی بیش از حد نباشد

برای صرفه جویی باید راه‌های مختلفی را امتحان کنید. برای مثال مکالمات تلفنیتان را کوتاه‌تر کنید و یا از بسته‌های ویژه برای آن استفاده کنید تا هزینه‌های شما کاهش یابد. در مصرف آب، گاز و برق هم با روش‌های مختلف می‌توانید صرفه جویی کنید تا هم در مصرف انرژی اسراف نکرده باشید و هم به جیب خودتان کمک کنید.

بیشتر بدانید: نرم افزار دریافت و پرداخت

  • در پرداخت ها اولویت بندی کنید

این بر عهده‌ی شماست که انتخاب کنید کدام قبض برای شما در اولویت است. اگر قبض تاریخ گذشته‌ای دارید باید اول از همه آن‌ها را پرداخت کنید. چون انباشته شدن قبض‌ها چیزی به جز ضرر مالی برای شما نمی‌تواند باشد.

با دانلود پارمیس همراه ، از امروز مدیریت مالی خودتان را متحول کنید .

روش های پرداخت قبوض

در روش سنتی و وقت‌گیر ، با مراجعه به بانک‌ها و انتظار در صف‌های طولانی پرداخت قبض انجام می‌شد. اما با راه اندازی پرداخت اینترنتی در همه بانک‌ها و روش‌های مختلف دیگر، از هر جایی که هستید به آسانی و بدون معطلی می‌توانید قبضتان را پرداخت کنید. در مرحله ی اول برای هر چه آسان‌تر شدن کار خودتان، باید یک کارت عضو شبکه‌ی شتاب داشته باشید و در گام‌های بعدی با استفاده از روش‌های معمول مانند ATM، تلفن بانک، اپلیکیشن پرداختی موبایل، کد USSD  و دستگاه POS قبض خود را پرداخت کنید.

باید مطالعه کنید: نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار پخش مویرگی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید