2024-03-29 16:11:28

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید (قسمت اول)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی تی: خرج کنیم؟ پس انداز کنیم؟ یا می توانیم هر دو را انجام دهیم؟ همه ما می دانیم پس انداز کردن برای داشتن آینده ی مالی بهتر از اهمیت زیادی برخوردار است ، اما تعداد کمی از ما از فواید زیاد آن برای زندگی بهتر آگاه هستیم و بعضی افراد دیگر ولخرجی را از برنامه ی زندگی خود بیرون نمی کنند. نرم افزار حسابداری برای شروع پس انداز قطعا با مشکلات زیادی روبرو می شوید ، اما زمانی که مزایای آن را در زندگی خود ببینید، تمام سختی های پس انداز و صرفه جویی فراموش خواهد شد. اگر عادت به زیاد خرج کردن را برای سال ها داشته اید ، برای شروع پس انداز قطعا با مشکلات زیادی روبرو می شوید. برای پس انداز کردن باید بپذیرید که خیلی از تفریحات و خرج های اضافی که انجام می دادید، به طور کامل قطع خواهند شد ، اما ارزش پس انداز بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در این مقاله از پارمیس برای شما 10 دلیل آورده ایم که برای داشتن زندگی بهتر از همین امروز پس انداز می کنید.

10 دلیل برای اینکه از همین امروز پس انداز کنید (قسمت اول):

1. با پس انداز استرس خود را کاهش می دهید!

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

حتی اگر برای 1 بار در زندگی از شرایط خوب و متعادل مالی به سمت شرایط بد مالی رفته باشید ، تجربه ی استرس زیاد و بی حد وحصر ناشی از آن را داشته اید . زمانی که هیچ پولی در بساط نداشته باشید ، به طور مداوم دغدغه ی چیزهای بزرگ و کوچک را خواهید داشت و گذر روزهایتان به هیچ وجه برای شما با رضایت همراه نخواهد بود. طبق آمار های یک نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا ، اولین نگرانی که در زندگی برای افراد می توانست وجود داشته باشد ، پول و شرایط مالی بوده است.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

مردم همسایه این کشور ، یعنی کانادا نیز در این دغدغه ای مانند آمریکایی ها داشتند و اوضاع مالی بد برایشان ، بدترین استرس زندگیشان است . در یک نظرسنجی دیگر در آمریکا ، شرایط بد مالی عامل 57% از طلاق ها در این کشور به شمار می رود . مطالعات دیگری نشان دهنده ی این است که استرس ناشی از بی پولی ، عوارض مستقیمی مثل افسردگی ، اضطراب و حمله ی قلبی را به همراه خواهد داشت . شرایط بد مالی هم مانند یک سرماخوردگی است و باید راه درمان آن را بیابید . با به کار گیری نکات کوچک اما مهم این مقاله در زندگی ، می توانید تحول زیادی در شرایط مالی خود داشته باشید .

استرس بر همه ی جوانب زندگی اثرگذار است . بیشتر جر و بحث های ما ، حتی در خانواده بر سر پول است . چه چیزی با عث این اتفاق می شود ؟ روابط اجتماعی و خانوادگی ما با استرس های ناشی از شرایط مالی ممکن است ضربه های جدی و بدی بخورد . پس انداز کردن بدون شک می تواند بهترین تاثیر را بر کیفیت زندگی شما داشته باشد. زمانی که تصمیم به پس انداز گرفتید ، اولین قدم هایتان را برای بهبود شرایط زندگی ، کاهش استرس ها و خوشحالی خود و خانوادتان را برداشته اید . این روش ها را برای غلبه بر استرس به کار بگیرید :

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبارداری

  • با مشکلتان روبرو شوید

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

  سعی کنید زمان بگذارید و با خودتان خلوت کنید تا به این فکر کنید که کجای راه را اشتباه رفته اید و چطور می توانید آن درست کنید . اغلب مردم در برخورد با شرایط بد ، با دوری از مشکلات ، از حل کردن آن اجتناب می کنند. اما اگر به سراغ آن بروید ، متوجه خواهید شد به آن بدی هم که فکر می کردید نیست و راه چاره ی آن را پیدا می کنید.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار CRM

  • تغییرات مثبت ایجاد کنید

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

  این شرایط خودبخودی درست نمی شود پس دست روی دست نگذارید . در این مورد زمان کارگشا نیست و اگر تغییری ایجاد نکنید ، همه چیز همانطور که بود باقی خواهد ماند . حتی اگر قبلا برای پس انداز برنامه داشتید ، یک برنامه ی پس انداز تهیه کنید تا مخارج کاهش یابد و یک هدف برای پس اندازتان تعیین کنید . پس انداز بی هدف ، به آسانی خرج می شود . عادت هایی خوب برای پس انداز بیشتر و کاهش استرس مالی خود ایجاد کنید.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

  • بودجه بندی کنید

  شاید برای اولین بار و برای افرادی که تا به حال این کار را انجام نداده اند ، کلمه “بودجه بندی” خوشایند نباشد . اما اهمیت آن در پس انداز بیش از هرچیز دیگر است . راه حل ساده ی بودجه بندی تا حد زیادی استرس های شما را کاهش می دهد و احساس بهتری درباره ی شرایط خود خواهید داشت . امروزه اپلیکیشن هایی هستند که در این امر شما را یاری خواهند کرد تا به آسانی بودجه بندی کنید و هر زمان که بخواهید از گزارشات مالی خود آگاه شوید. حسابداری شخصی پارمیس همراه با امکانات ویژه و رایگان بهترین انتخاب شما می تواند باشد.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار تولید و نرم افزار تولیدی

  • برای آینده برنامه ریزی کنید

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

  پس انداز امروز شما ، هرچند کم و ناچیز باشد ، باعث اطمینان خاطر از آینده ی مالی در زندگیتان خواهد بود .

  • هدفگذاری کنید

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

  اگر استرس مالی شما ناشی از نگرانی برای بازنشستگیتان است ، چند هدف خوب و قوی برای پس انداز خود تعیین کنید . اگر درباره ی درآمد پایین و قسط های زیاد و سنگین استرس دارید ، سعی کنید با کسب مهارت های مختلف درآمد خود را بیشتر کنید و یا از گرفتن وام های غیرضروری اجتناب کنید . این ها اولین قدم های کاهش استرس شما و خواهد بود و مسیری را برای زندگی بهتر که قبلا نمی توانستید آن را ببینید ، به رویتان می گشاید.

حتما بدانید: نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار شرکتی

  • به دنبال مشورت و کمک باشید

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

وقتی پای مشکلات مالی پیچیده به وسط می آید ، هیچ شرمساری از بیان مشکلاتتان با افراد نزدیک خود نداشته باشید. متخصصانی وجود دارند که با سال ها تحصیل و تجربه در امور مالی ، مشاوران خوبی برای شما خواهند بود . آن ها در دیدن دوباره ی چیزهایی که فراموش کرده بودید کمک کرده و به سوی مسیر درست در هدفگذاری و مدیریت مالی راهنمایی می کنند .

  • به خودتان جایزه بدهید

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

  وقتی به هدف مورد نظر خود در جمع کردن پول رسیدید یا توانستید یه عادت جدید خوب برای پس انداز در خود ایجاد کنید ، زمان آن است که به خودتان جایزه بدهید . ترسی از این کار نداشته باشید چون ترک یک عادت ، کار بسیار مشکلی است . پس شما سزاوار این جایزه هستید. جایزه هایی که برای شما ایجاد انگیزه ی بیشتری در پس اندازتان کنند ، در اولویت قرار دارند.

حتما بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار دریافت و پرداخت

  همه ی ما می دانیم که استرس های مالی ، اغلب اوقات به دلایلی مانند عادت های بد در خرج کردن و مدیریت ضعیف مالی است . این بدان معناست که برای حل بحران بی پولیتان ، باید اول از تغییر در خودتان شروع کنید . قدم های اول در تغییرات بزرگ ، همواره سخت و ترسناک بوده است ، اما به محض اینکه انجامش بدهید ، استرس هایتان به طور محو خواهند شد ، شب ها راحت تر می خوابید ، تمرکز بیشتری خواهید داشت و بودن شما با اطرافیانتان و آن ها با شما ، لذت و شادی بیشتری به همراه خواهد داشت .

2. پس انداز برای روابط شما امری حیاتی است !

10 دلیل برای اینکه پس انداز کنید

در 90% مواقع ، مشاجره های زندگی زناشویی بر محور پول ، مشکلات ناشی از نبود آن و استرس های مالی است. بار فشارهای مالی بر دوش همه ی اعضای خانواده است  که باعث ایجاد تنش های زیاد و خشونت بین آن ها می شود که ممکن است به فروپاشی خانواده بیانجامد . با پس انداز و ایجاد این عادت در خودتان، به پرورش روابط خانوادگی خود کمک خواهید کرد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار بازرگانی و مالیات و حسابداری و ERP

برگرفته ازrefreshfinancial.ca

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید