2024-03-19 02:41:29

تکنیک های فروش و تسلط بر مشتری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس : امروزه در دنیای بازاریابی ، به واقع مهم‌ترین چالشی که برای هر بازاریاب و نیروی فروش وجود دارد، متقاعد کردن مشتری برای خرید است . در رقابت تنگاتنگی که بین شرکت‌های مختلف برای فروش بیشتر با برنامه حسابداری وجود دارد، تسلط بر روش‌های بازاریابی و پیدا کردن مشتری، از اصول اولیه ی کار یک بازاریاب است. اما این کار به تنهایی هیچ تاثیری بر فروش شرکت‌ها نخواهد داشت. هر کسی می‌تواند یک فروشنده باشد اما سوال اصلی این است که چه کسی می‌تواند یک فروشنده‌ی ماهر باشد؟ در این مقاله به معرفی تکنیک های فروش و تسلط بر مشتری می‌پردازیم و به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید فروش بیشتری از محصولات و خدمات خود داشته باشید.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

چگونه بر مشتری تسلط پیدا کنیم ؟

  • حرف های تکراری نزنید

  مهم‌ترین عامل خستگی و فراری شدن مشتری از شما و خرید محصولتان همین است. برخورد اولیه شما  بسیار مهم است. شرایطی را ایجاد کنید تا مشتری قانع شود خرید محصول در همان لحظه به نفع او است. هرگز نباید اشتیاق شما برای فروش از اشتیاق مشتریتان برای خرید بیشتر باشد. فراموش نکنید تسلط بر مشتری به معنای فریب دادن او نیست؛ بلکه باید پیام شما برای تبلیغ محصول را کامل درک کند و در طول صحبتتان به موضوعات فرعی نپردازد .

  • اصرار نکنید

  پس از توضیح جزئیات و نمایش محصول، تصمیم گیری برای خرید را باید بر عهده ی مشتری بگذارید. اصرار شما برای فروش منجر به بی اعتمادی مشتری نسبت به شما و محصولتان خواهد شد. هم چنین قبل از همه ی این موارد ، باید در نظر داشته باشید که مشتری را بر حسب نیازش درست شناسایی کرده اید و مشتری واقعا نیاز به محصول شما دارد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری

  • نا امید نشوید و بیشتر آموزش ببینید

    چگونه بر مشتری تسلط پیدا کنیم؟

  بزرگترین معضل بازاریاب ها همین است. همواره پشتکار داشته باشید و مشتری های بالقوه را بارها پیگیری کنید. نباید با شنیدن کلمه ی “نه” امیدتان را از دست بدهید. حتی اگر از 20 مشتری اول، فقط 1 نفر محصولتان را بخرد، شما روش های متقاعد کردن را یاد گرفته اید. باید این گونه فکر کنید که 5% فروش داشته اید یا 5% از شما خرید کرده اند ! به راه خود ادامه بدهید که فروش و موفقیت های بیشتری پیش روی شماست . برای ماهر شدن باید تمرین کنید . مقالات و مجلات تخصصی کار خود را مطالعه کنید و بروز باشید. خستگی تمام این تلاش ها و زحمت ها وقتی فروشتان به مقدار دلخواه رسید ، از تنتان در خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: پایانه فروشگاهی

  • مقابله نکنید

  بعضی افراد ذاتا سخت و دیر اعتماد می کنند تا خدمات یا کالایی را بخرند . مقابله نکنید و جنگ راه نیاندازید ! برای جلب اعتماد همین افراد هم کلید هایی وجود دارد . تنها کاری که لازم است بکنید این است که در مرحله ی اول قدرت “نه” شنیدن را داشته باشید و در مرحله ی دوم برای متقاعد کردن مشتری ، دلیل و برهان تلاشتان برای فروش را همراه با صداقت و کاملا بی ریا نشان بدهید .

  • شخصیتی حرفه ای و قابل اعتماد از خود نشان دهید

    چگونه بر مشتری تسلط پیدا کنیم؟

  هر فردی در مواجهه با شخصی که در صدد تغییر نظر او است، با احتیاط بیشتری رفتار می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، اعتماد سازی در اولویت برخورد شما با مشتری قرار دارد. با روی باز از مشتری استقبال کنید، طوری که انگار سال ها است او را می شناسید. ادبیات و بیان شما برای مشتری بسیار مهم است. نباید خیلی تخصصی و یا خیلی عامی صحبت کنید. نظرات مفید خود را ارائه دهید، به بیان نکات مهم محصول بپردازید و به سوالات مشتری با تحلیل‌های صحیح از شخصیت او، حرفه‌ای و درست پاسخ دهید. حتی بعد از خرید هم ارتباط خود را با مشتری حفظ کنید و در دسترس بمانید. در ادامه با مقاله تکنیک های فروش و تسلط بر مشتری با ما همراه باشید.

حتما بدانید: نرم افزار تولید و نرم افزار تولیدی

  • قدرت مدیریت زمان و شرایط را داشته باشید

  به زمانی که مشتری برای گوش دادن به شما و کار کردن با نمونه های محصولتان گذاشته است، احترام بگذارید . به سوالات او صحیح و با حوصله پاسخ دهید . اطلاعاتی به او بدهید که برای استفاده ی او از محصول مفید باشد . همچنین زمانی که حس کردید مشتری قصد خرید را دارد، فرصت را از دست ندهید و با مهارت منحصر به فردتان به صورت نامحسوس، نظر خود را چیره کنید. یعنی تا تنور داغ است نان را بچسبانید!

  • احساس شما نسبت به محصول روی صورتتان دیده شود

  زمانی که از محصول خود صحبت می کنید، اشتیاق شما نه برای فروش ، بلکه برای استفاده از محصول باید کاملا واضح باشد. از موفقیت‌های محصول و تجربه‌های مشابه بگویید و از زبان بدن غافل نشوید. با اعتماد به نفس باشید و احساستان را طوری بروز دهید که مشتری را تحت تاثیر قرار دهد . منظور دراماتیک بودن نیست! بلکه باید روی تک تک کلمات و جزئیات حرکات بدنتان به تسلط برسید. فراموش نکنید هر چه بیشتر از محصول خود شناخت داشته باشید، بهتر می توانید آن را بفروشید. در آخر اگر همه ی این‌ها جواب نداد و نتوانستید او را قانع کنید، یک لبخند گرم و دوستانه ممکن است نظر او را تغییر دهد.

باید بدانید: نرم افزار فروشگاهی

  • مشتری ها را با جزئیات به خاطر بسپارید و در انتخاب کمکشان کنید

چگونه بر مشتری تسلط پیدا کنیم؟

  هیچ چیز برای یک مشتری که برای بار دوم می‌بینید، دلگرم کننده تر از استقبال گرم شما از او و به خاطر آوردن اسمش نیست. صحبت‌ها و جزئیات جالب برخورد اولتان را که با هر مشتری داشته‌اید، به خاطر بسپارید. این یکی از کلیدهای مهم موفقیت شما برای فروش بیشتر است. با مشتری همدلی داشته باشید و به احساسات او توجه کنید. این امر در قانع کردن مشتری بسیار مهم است. اگر سوالات زیاد و تکراری از شما می پرسند ، با بعضی حرف ها باعث رنجشتان می شوند یا از محصولتان انتقاد می کنند، به هیچ وجه نباید موضع بگیرید و برخوردی تند داشته باشید . نیازهای مشتری را بشناسید و متناسب با آن ها گفتگو کنید.

باید بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی

  • شما در یک مسابقه هستید ! پس بهترین رقیب باشید

  در بازار فروش محصولات مختلف، رقبای زیادی دارید. از تجربیات آن ها استفاده کنید و حتی برای پیشرفتتان به حرف هایشان گوش فرا دهید. اما اگر می بینید که نمی‌توانید در یک بازار سخت و پر رقیب دوام بیاورید ، زمینه‌ی کاری خود را عوض کنید و در بازاری با رقبای کمتر مشغول شوید. در انتها به شما پیشنهاد می کنیم از رعایت تک تک این موارد ساده در کار خود غافل نشوید. چون علاوه بر اینکه روی فروش شما تاثیر مستقیم دارند، جز اخلاقیات هم محسوب می‌گردند. در مقاله‌ی بعدی به روش‌ها و چگونگی حفظ مشتری می‌پردازیم و تکنیک‌های آن را با شما مرور می‌کنیم.

پارمیس 360 ، بهترین راهکار برای مدیریت فروش شما

نرم افزار ابری پارمیس 360

  اگر جز بازاریاب‌هایی هستید که حساب و کتاب دقیقی دارید، اما برای انتقال آن به شرکت و گزارش گیری روزانه و ماهانه از فروش خود، و چک کردن مشتری‌ها و مانده حسابشان و امور مالی و حسابداری دیگر اغلب دچار دردسر می‌شوید یا می‌خواهید در همان لحظه‌ی مذاکره ، یک کارتخوان همراه خود داشته باشید که همزمان اطلاعات مشتری و فروش شما را به آسانی ثبت و مدیریت کند، شرکت فناوری اطلاعات پارمیس با ارائه راهکاری جدید برای فروش با نصب نرم افزار پارمیس اسمارت روی کارتخوان اندرویدی بانکی، مدیریت مالی شما را متحول خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر با مرکز فروش پارمیس در تماس باشید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید