2024-03-19 08:20:59

راهنمای انتخاب بهترین پوز فروشگاهی برای کسب و کار شما

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 9 دقیقه
بهترین پوز فزوشگاهی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بسیاری از خرده فروشی‌ها کسب و کارشان را از صفر شروع کرده‌اند و تمام سرمایه خود را برای پر و بال دادن به کسب و کار خود استفاده می‌کنند. اما کسب و کار شما تا زمانی که دارای یک سیستم مدیریتی برای مدیریت تراکنش‌ها و خرید و فروش‌ها و سود و زیان و غیره نباشد، نمی‌تواند فروش خود را افزایش و سرعت دهد. خوشبختانه امروزه با روی کار آمدن صندوق فروشگاهی، صندوق فروشگاهی ابری، کارتخوان اندرویدی و ابزارهایی از این قبیل، فرقی نمی‌کند که صاحب چه کسب و کاری باشید. کافه دار، خرده فروش، رستوران یا غیره بهترین پوز فروشگاهی اندرویدی می‌تواند تمام نیازهای استارت آپ شما را برآورده سازد.

سیستم پوز چیست؟

 بهترین پوز فروشگاهی به مشتریان کمک می‌کند که بابت کالاها یا خدمات درخواستی خود، هزینه‌ای را به صاحبان کسب و کارها پرداخت کنند. سیستم پوز فروشگاهی همچنین برای مدیریت فرآیند خرید، ذخیره موجودی انبار با نرم افزار انبار، مدیریت کارکنان و غیره استفاده می‌شود. دستگاه پوز فروشگاهی به شما کمک می‌کند که در یک جریان و فرآیند کنترل شده داده‌هایی را جمع آوری کنید و با تهیه گزارشات و تحلیل‌های آماری از آن برای بهتر شدن کسب و کارتان تصمیمات مهمی بگیرید.

تجهیز یک کسب و کار به سیستم صندوق فروشگاهی عموماً از مراحل تهیه سخت افزار صندوق فروشگاهی، انتخاب نرم افزار حسابداری صندوق فروشگاهی، نصب و آموزش کارمندان تشکیل می‌شود. زمانی که شما تصمیم به راه اندازی صندوق فروش در کسب و کارتان می‌گیرید حیاتی است که بدانید چه ویژگی‌ها و ابزارهایی برای شما بهترین پاسخگویی را خواهند داشت.

ارزش یک سیستم صندوق فروشگاهی

یک سیستم پوز فروشگاهی می‌تواند از جهات مختلف باعث سودآوری کسب و کار شما شود.

• صرفه جویی در زمان با انجام عملیات ساده

• افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها

• ارائه گزارشات دقیق فروش و تجزیه و تحلیل داده‌ها

• کاهش خطای انسانی و افزایش دقت

• به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه گذاری (ROI)

• بهبود تجربه کلی مشتریان از خرید

اجزای سخت افزاری سیستم POS

اصلی ترین اجزا تشکیل دهنده بهترین پوز فروشگاهی شامل سرور، یک ترمینال، یک صفحه کلید در محل پرداخت، یک کشوی پول، کارت اعتباری، پین پد (دستگاه ورود رمز توسط خود مشتری) و یک فیش پرینتر است. بسته به نیاز کسب و کار شما، ممکن است سخت افزارهای دیگری مانند بارکد اسکنر، مانیتور مشتری و ترازو نیز به تجهیزات سخت افزاری صندوق فروشگاهی اضافه شود. با پیشرفت تکنولوژی در موبایل ها و ارتباطات بی سیم، شما ممکن است تمایل به استفاده از ابزارهای هوشمند دیگری نیز داشته باشید از جمله تبلت، مانیتورهای لمسی یا تلفن همراه هوشمند.

نرم افزار صندوق فروشگاهی و صندوق فروش

سیستم پوز فروشگاهی الکترونیکی (EPOS) چیست؟

همچون سیستم‌های پوز قدیمی، سیستم صندوق فروشگاهی الکترونیکی نیز برای کسب و کارهای کوچکی که نیاز به پرداخت هزینه توسط مشتری است، استفاده می شود. یک سیستم پوز الکترونیکی ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزاری است که تراکنش ها را مدیریت می‌کند و همچنین قادر است به صورت لحظه‌ای میزان موجودی کالاها در انبار را نیز محاسبه کند. این سیستم نیز تشکیل شده از اجزای سخت افزاری صندوق فروشگاهی که هم به صورت سیمی و به صورت بی سیم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که با دارا بودن سخت افزارهای مناسب شما می‌توانید نرم افزاری با قابلیت‌های بسیار زیادی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

سیستم‌های EPOS به دلیل به روز رسانی موجودی اتوماتیک پر طرفدار هستند. اگر زمان کافی برای انبارداری به صورت دستی ندارید، حتماً از سیستم EPOS استفاده کنید.

در ادامه دلایل دیگری در اینباره که سیستم های بهترین پوز فروشگاهی الکترونیکی در زمان شما صرفه جویی می‌کنند را ذکر میکنیم :

• به حداقل رساندن خطای انسانی

• به طور خودکار تخفیف ها و قیمت های تبلیغاتی اعمال می شود تا قیمت گذاری محصول را پایدار نگه دارد

• چک کردن دستی قیمت توسط کاربر را حذف میکند

• عملکرد و فعالیت های کارکنان را به مدیران برتر نشان می دهد

• مدیریت زمان ساده با ضبط خودکار میزان ساعت کارکنان

• به طور خودکار گزارش های کاری و داده ها را در لحظه همگام سازی می کند

• تنظیمات سطح سهام زمانی که اقلام به فروش می رسد

جنبه های منفی استفاده از سیستم صندوق فروشگاهی الکترونیک هزینه های آپدیت و سخت افزارهای ضروری برای استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی می باشد که به مزیت ها و امکاناتی که به صاحبان کسب و کار ارائه می دهد ارزش دارد!

بیشتر بخوانید: نرم افزار CRM و پایانه فروشگاهی

سیستم صندوق فروشگاهی ابری یا مبتنی بر کلود چیست؟

سیستم POS ابری یک راه حل مبتنی بر وب و مبتنی بر نرم افزار است که به عنوان یک سرویس ابری اطلاعات شما را در فضایی امن خارج از کامپیوتر شما ذخیره می کند. برخلاف یک سیستم پوز سنتی مبتنی بر سرور، شما در صندوق فروش مبتنی بر کلود می توانید به داده ها دسترسی داشته باشید، پردازش پرداخت ها را انجام دهید و به روز رسانی های خودکار را از طریق اینترنت دریافت کنید.

اما این تمام مزایای صندوق فروشگاهی ابری نیست. در ادامه دلایل دیگری را برای مهاجرت از سیستم های صندوق فروشگاهی قدیمی به سیستم صندوق فروشگاهی ابری خواهیم گفت.

• داده های شما از هر جا و در هر زمان از طریق دستگاه های مختلف و با استفاده از اینترنت قابل دسترس می باشد.

• ردیابی موجودی کالاها و گزارش فروش به صورت لحظه ای که حدس و گمان ها را از بین می برد.

• آنالیز پیشرفته داده ها و گزارشات کاربردی باعث می شود تصمیمات بهتری برای بهبود میزان فروش خود بگیرید.

• عدم نیاز به ارتقای نرم افزار و سخت افزار که باعث ذخیره بیشتر پول شما می شود.

• ارتقاء خودکار و پشتیبان گیری داده ها به کسب و کار شما کمک می کند تا از خرابی های هزینه بر جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید: نرم افزار تولید و نرم افزار دریافت و پرداخت

همانطور که در بالا ذکر شد، سیستم های POS مبتنی بر ابر شما را قادر می سازد تا به اطلاعات کسب و کارتان در هر کجا دسترسی داشته باشید. به علاوه مشتریان شما میتوانند حتی در مواقع قطعی اینترنت نیز سفارشات خود را ثبت کنند و به محض وصل شدن مجدد اتصال سفارش شما به صورت آنلاین پردازش می شود. این یک پلتفرم مبتنی بر ابر است که برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و همچنین افرادی که برای بازاریابی کسب و کار خود مجبور به سفر هستند بسیار مناسب است.

هر روشی که برای مدیریت کسب و کار خود انتخاب میکنید، چه صندوق فروشگاهی ابری و چه صندوق فروشگاهی قدیمی، باید اطمینان حاصل کنید که نیازهای فعلی کسب و کار شما را پوشش میدهد و قابل ارتقا می باشد. برای مثال شما در ابتدای راه شروع کسب و کارتان میتوانید از ویژگی های ساده استفاده کنید و با رشد و پیشرفت کسب و کار سیستم مدیریتی خود را نیز ارتقا دهید.

باید بخوانید: نرم افزار بازرگانی و نرم افزار پخش مویرگی

نرم افزار صندوق فروشگاهی اندرویدی

چگونه بر اساس نوع کسب و کاری که در آن فعالیت میکنیم سیستم صندوق فروشگاهی مناسب را انتخاب کنیم؟

نمیتوان گفت به صورت 100 درصدی یک سیستم پوز فروشگاهی عیناً همان چیزی است که شما نیاز دارید. قطعاً ویژگی هایی وجود دارد که ممکن است شما به آن نیازی نداشته باشید و برخی ویژگی های مورد نیاز شما را دارا نباشد که با ارتقا قابل حل است. در ادامه به انتخاب بهترین دستگاه پوز فروشگاهی برای کسب و کارهایی در صنایع مختلف اشاره خواهیم کرد.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار شرکتی

خرده فروشی

کسب و کارهای خرده فروشی به صندوق فروشگاهی نیاز دارند تا راحتی مشتریان را در طی فرآیند خرید فراهم کنند. استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی اندرویدی نیز در این راستا میتواند بسیار کاربردی باشد. براساس تحقیقات در حوزه بازار خرده فروشی انتظار می رود که از سال 2016 تا 2024 نرخ رشد صندوق فروشگاهی اندرویدی و پوز اندرویدی به 17 درصد افزایش یابد.

خوشبختانه امروزه صاحبان کسب و کارها راحتی مشتریان برای خرید را در اولویت قرار داده اند و از آنجایی که استفاده از موبایل و تبلت و ابزارهای هوشمند در حال رشد است میتوان انتظار داشت که روز به روز تعداد خرده فروشانی که از این ابزارها برای مدیریت کسب و کارشان استفاده می‌کنند افزایش می‌یابد. استفاده از پوز اندرویدی باعث می شود که فرآیند پرداخت توسط مشتریان با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین محدود به پرداخت در پشت صندوق و منتظر ماندن در صف‌های طولانی نیستند.

باید بدانید: نرم افزار حسابداری شخصی و نرم افزار حسابداری رایگان

رستوران ها و کافه ها

شما چه صاحب یک رستوران یا صاحب یک کافه باشید، لازم است که ابزارهایی برای سازماندهی و ساده سازی فرآیند خرید و بهبود تعامل کارکنان با مشتریان فراهم کنید. برخی از انواع اپلیکیشن پوز اندرویدی که بعد از دریافت سفارش از یک میز مستقیماً آن را به آشپزخانه ارسال کنند که یک ویژگی کارآمد و صرفه جویی در وقت شما خواهد بود. مشتریان می توانند براحتی پرداخت خود را انجام بدهند بدون اینکه نیاز به مراجعه به صندوق باشد و همچنین مبلغ سفارشات به صورت خودکار ارسال می شود و احتمال اشتباهاتی از این دست وجود نخواهد داشت.

برای از بین بردن بدون هیچ زحمتی به طور دستی در مجموع مبلغ هر مشتری، به دنبال محاسبه هزینه های خودکار و ویژگی های تقسیم برش است. به عنوان کسی که صاحب یک رستوران باشد حتما می دانید که تمام شدن مواد تشکیل دهنده بهترین اقلام منو، یک فاجعه است. با نرم افزار مدیریت موجودی، شما می توانید میزان موجودی مواد لازم را دنبال کنید و همواره آشپزخانه خود را با ملزومات لازم پر کنید.

برخی از نرم افزارهای قدرتمند در این حوزه توانایی این را دارند که هزینه نهایی مشتریان را بر اساس مواد غذایی که در سفارش خود انتخاب میکنند مشخص کنند. بدین صورت میتوانید با کم کردن یا اضافه کردن یا حتی تغییر دادن نوع ماده غذایی روی قیمت نهایی سفارش مشتریان مدیریت و کنترل داشته باشید.

حتما بخوانید: نرم افزار خزانه و مالیات چیست؟

کسب و کارهای قراردادی و تعمیرکاران

زمانی که شما در کسب و کارهای قراردادی مشغول به کار هستید، نیاز است که موارد زیادی را دنبال کنید. مشتریان، کارکنان، تامین کنندگان، انبارها و … قبل از اینکه بتوانید برای هریک زمانبندی انجام دهید ابتدا باید سیستم صندوق فروش خود را انتخاب کنید که بتواند به صورت روزانه به شما گزارشات را ارائه دهد. به عنوان شخصی که به صورت قراردادی کار میکند همواره ترجیح شما این است که در یک مکان ثابت نباشید لذا پوز اندرویدی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

یک صندوق فروشگاهی اندرویدی شامل زمانبندی، مدیریت جریان پروژه ها، مدیریت زمان و مدیریت تجهیزات میتواند خود یک سرمایه گذاری اثر بخش باشد. هر زمانی که شما یک صندوق فروشگاهی با قابلیت مدیریت مشتریان را راه اندازی کردید به شما کمک میکند که اطلاعات مفید جمع آوری کنید و تجارت خود را براساس تصمیم گیری های وابسته به این گزارشات انجام دهید. این سیستم همچنین به شما امکان میدهد تا سرویس های زیر را نیز ارائه کنید.

• قرار ملاقات با مشتریان را زمانبندی کنید

• نگهداری تاریخچه مشتریان با دسترسی به صورتحسابها به صورت ساده

• ارسال صورتحساب با ایمیل یا به صورت متنی

• پیگیری پیشرفت کارهای در حال انجام

• ثبت اطلاعات تماس مشتری برای پروژه های آتی

با توجه به اینکه دائم در حرکت هستید، نرم افزار حسابداری ای که به صورت یکپارچه با دستگاه پوز شما در تعامل باشد می تواند به شما در مدیریت حسابداری کسب و کارتان نیز کمک شایانی کند. شما میتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید و با عدم ورود داده ها به صورت دستی و با محاسبه از طریق حسابداری از بروز خطا و اشتباه جلوگیری کنید.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از پوزها در بازار وجود دارند و نرم افزارهای گوناگونی برای آنها طراحی شده است شما باید قبل از خرید و انتخاب این استراتژی و ابزار هوشمند برای کسب و کار خود، نیاز کسب و کارتان را شناسایی کنید. اگر در خصوص تجهیز کسب و کارتان به صندوق فروشگاهی و انتخاب نرم افزار صندوق فروشگاهی اندرویدی برای کسب و کارتان سوالی دارید با شماره 87758 واحد فروش تماس بگیرید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید