2024-03-19 09:23:10

7 نکته ای که قبل از پیاده سازی صندوق فروشگاهی ابری باید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

محبوبیت صندوق فروشگاهی ابری به طور فزاینده ای در حال افزایش است و این فناوری جدید بیشتر در خرده فروشی ها مورد استفاده قرار میگیرد. برخلاف سیستم‌های صندوق فروشگاهی قدیمی، در صندوق فروشگاهی ابری برنامه حسابداری، به دلیل ساختار کلودی از هر نقطه دیگری و از طریق هر نوع دستگاه دیگری مانند iPad یا تلفن‌های هوشمند نیز با استفاده از اینترنت به صندوق فروشگاهی ابری دسترسی داشته باشند.

دسترسی به سرویس‌های ابری با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه امکان‌پذیر است. اما در ابتدا لازم است که شما بررسی‌های کافی را روی این تکنولوژی جدید داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید که استفاده از صندوق فروشگاهی قدیمی برای کسب و کار شما بهتر است یا صندوق فروشگاهی ابری؟ در ادامه به 7 نکته‌ای که قبل از پیاده سازی صندوق فروشگاهی ابری باید بدانید اشاره خواهیم کرد تا شما را در تصمیم گیری بهتر در خصوص تجهیز کسب و کارتان به فناوری‌های ابری راهنمایی کند.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: صندوق فروشگاهی چیست؟

1- مدیریت کسب و کار در حال حرکت

استفاده از صندوق فروشگاهی ابری این قابلیت را فراهم می‌کند که شما در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی دارید. شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای از طریق تلفن همراه هوشمندتان گزارشات دقیق میزان فروش را بدست آورید و مشتریان و عملکرد کارکنان را در اوقاتی که در محل کارتان نیستید یا حتی زمانی که در تعطیلات به سر می‌برید مشاهده کنید.

مطالعه کنید: نرم افزار حقوق و دستمزد

2- هزینه های کمتر

در یک سیستم حسابداری قدیمی، شما باید هزینه مجوز و قفل نرم افزار را به صورت غیر قابل استرداد بپردازبد و هزینه نگهداری سالانه برای ارتقاء و احتمالا هزینه های دیگر برای پشتیبانی فنی و آموزش نیز وجود دارد. در مقایسه این سیستم های قدیمی با یک سیستم مبتنی بر Cloud معمولاً هزینه ای به صورت پیشفرض پرداخت نمی‌شود و شما هزینه های ماهیانه و معقولی را بابت استفاده از این سرویس می پردازید.

حتما بخوانید: پایانه فروشگاهی

این حالت ممکن است به صورت ثابت یا بر اساس هزینه های پردازش کارت اعتباری مشتریان باشد که با هر بار کشیدن کارت صورت می‌پذیرد. گزینه‌ها و تامین کنندگان زیادی وجود دارند و باید راه حلی را بیابید که برای کسب و کار شما مناسبترین از لحاظ عملکرد و هزینه باشد.

حتما بدانید: نرم افزار انبارداری

از همین رو بسیاری از تامین کنندگان سرویس‌های ابری شما را محدود به استفاده دائمی از سرویس‌ها نمی‌کنند و شما هر زمان که نیازی به استفاده از سرویس‌ها نداشته باشید می‌توانید هزینه آن را پرداخت نکنید. در صورتی که شما هر زمان تصمیم به تغییر وضعیت یا تغییر ارائه دهنده سرویس‌های خود داشته باشید نیز بدون هزینه‌های هنگفت می‌توانید اینکار را عملی کنید.

نرم افزار صندوق فروشگاهی ابری

3- ارتقاء مستقیم

هزینه هایی که شما در طول ماه پرداخت میکنید میتواند تغییرات تکنولوژی یا آپدیت های فنی را نیز پوشش دهد بدون اینکه قطعی سرویس رخ دهد، یا هزینه اضافی برای شرکت شما در نظر گرفته شود. این مورد یکی از برجسته ترین ویژگی ها و مزایای سیستم های حسابداری ابری در مقایسه با دیگر نرم افزارهای حسابداری است. در سرور ریموت نگرانی های ناشی از کم بودن حافظه یا ارتقاء سخت افزار ها همراه با اضافه شدن مشتریان جدید و اطلاعات نیز وجود ندارد.

4- ادغام پیشرفته

استفاده از سیستم حسابداری ابری و مبتنی بر کلود به شما این امکان را میدهد که اطلاعات چندین کسب و کار یا فرآیندهای مختلف یک سازمان را روی یک دستگاه کارتخوان اندرویدی پوز فروشگاهی، یکپارچه کنید. برای مثال لازم نیست پرداخت ها تنها از طریق دستگاه کارتخوان پشت کانتر انجام شود و همچنین صورت حساب و فاکتورها نیز میتوانند به صورت مستقیم روی تلفن همراه مشتری ارسال شوند.

اکثر سیستم ها هم اکنون با برنامه های حسابداری خارجی و وفاداری دیجیتال همکاری می کنند که در بسیاری از سیستم عامل های سنتی POS امکان پذیر نیست. برخی نمونه های خارجی حتی دارای سیستم پاداش فیسبوکی هستند که به مشتریان امکان میدهد که از طریق سیستم POS کسب و کار شما را تبلیغ کنند.

بیشتر بدانید: نرم افزار شرکتی و نرم افزار فروشگاهی

نرم افزار صندوق فروشگاهی اندرویدی

5- کم بودن ریسک

احتمال حملات ویروسی یا هرگونه خرایکاری فایل ها در سیستم های حسابداری مبتنی بر کلود بسیار کاهش یافته است چرا که تمامی اطلاعات به صورت آنلاین ذخیره می شوند. در نتیجه هزینه هایی برای پیاده سازی مجدد و افزایش و ارتقا در سیستم های پوز فروشگاهی قدیمی نیز در نوع صندوق فروشگاهی ابری نیز حذف خواهد شد.

کلاهبرداری از طریق کارت های عابر نیز خطر احتمالی دیگری است که فروشندگان را تهدید میکند. انتظار می رود که در آینده شرکت های بزرگ کارت اعتباری، کارت های به سرقت رفته را نیز تنها برای فروشندگانی که به سیستم های مبتنی بر کلود متصل هستند، به دلیل ارتقاء فوری به عنوان بخشی از نرم افزار تضمین میکنند.

حتما بیشتر بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار دریافت و پرداخت

همه این مزایا به عنوان عاملی جذاب برای انتخاب سرویس های ابری به جای سرویس های حسابداری قدیمی است. هزینه های پایین تر، بهره وری بیشتر و کاهش خطر، همگی مهمترین عوامل سودآوری هستند. با این حال، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که روی یک پلت فرم مبتنی بر Cloud کار کنید یا نه، مهم است که معایب بالقوه را نیز در نظر بگیرید.

6- خطرات احتمالی در ورود داده ها را در نظر بگیرید

اگر در حال حاضر از یک سیستم پوز فروشگاهی استفاده میکنید حیاتی است که بدانید برای انتقال تمامی اطلاعات به سرورهای ابری چه عملیاتی لازم است. در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان سرویس های ابری خودشان مسئولیت ورود داده و منتقل کردن داده های قبلی را به عهده میگیرند؛ اما شما نیز باید از این فرآیند به خوبی آگاه باشید و تمامی خطرات و ریسک های احتمالی را بدانید.

باید بدانید: نرم افزار حسابداری آنلاین و نرم افزار حسابداری رایگان

7- جنبه های منفی خرابی

سرویس های ابری به همان اندازه برای شما خوب عمل خواهند کرد که سرویس های اینترنتی شما برایتان عمل میکنند. حتماً هزینه هایی را برای بهبود کیفیت اینترنت خود در نظر بگیرید چراکه اگر اینترنت شما قطع شود شما به اطلاعات خود نیز دسترسی نخواهید داشت و بدتر از آن فروشتان متوقف خواهد شد. در حالیکه تکنولوژی به صورت روزانه پیشرفت میکند اما شما باید اطمینان حاصل کنید که حتی با قطع شدن اینترنت نیز سیستم پوز فروشگاهی شما به عملکرد خود ادامه می دهد. خوشبختانه امروزه تکنولوژی به مرحله ای رسیده که برخی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های ابری بدین صورت عمل میکنند که سرویس های آفلاین را در اختیارتان قرار میدهند و مشتریان شما همچنان میتوانند سفارش ثبت کنند و به محض اتصال دوباره اینترنت این فرآیند به صورت آنلاین ادامه پیدا میکند.

مقایسه کنید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار بهای تمام شده

فناوری ابری در سال های اخیر به سرعت در حال پیشرفت است و به کسب و کارهای کوچک راه حل قابل اعتماد، مقرون به صرفه و قابل انعطافی را برای انجام عملیات POS فروشگاهی خود ارائه می دهد. قبل از تصمیم گیری نهایی، اطمینان حاصل کنید که همه موارد را هنگام جستجو برای ارائه دهنده سرویس مناسب محاسبه و بررسی کرده باشید.

در صورتی که درباره تجهیز کسب و کارتان به صندوق فروشگاهی ابری سوالی دارید، با شماره 02187758 بگیرید. همکاران ما منتظر شنیدن صدای گرم شما و پاسخگویی به سوالاتتان هستند.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار CRM

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید