2024-03-19 11:12:11

نگاهی به مزایا و معایب حسابداری ابری و استفاده از صندوق فروشگاهی ابری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

امروزه کسب و کارها در سراسر دنیا اهمیت جایگاه نرم افزارهای یکپارچه (ERP (enterprise resource planning را به خوبی می‌دانند. بر همین اساس افرادی که از این نرم افزارها برای مدیریت کسب و کارشان استفاده می‌کنند به دنبال یادگیری هرچه بیشتر مفهوم ابری یا Cloud هستند؛ چرا که معتقدند بستر ابری و راهکارهای Cloud برای ادامه مدیریت یکپارچه کسب و کارشان حیاتیست. قصد داریم به مقایسه حسابداری ابری در مقابل حسابداری سنتی بپردازیم. در این مقاله با موضوع نگاهی به مزایا و معایب حسابداری ابری و استفاده از صندوق فروشگاهی ابری با ما همراه باشید.

قبل از اینکه بخواهید درباره استفاده از فناوری ابری در کسب و کار خود بدانید و اینکه آیا این راهکارها برای کسب و کار شما مناسب تر است یا خیر، باید نسبت به مزایا و معایب این روش آگاهی کامل داشته باشید. در ادامه این مقاله به مزایا و معایب حسابداری ابری و استفاده از صندوق فروشگاهی ابری اشاره خواهیم کرد.

مطالعه کنید: نرم افزار حسابداری

مزایا

اکثر شرکت ها همواره به دنبال روش هایی هستند که فرآیندهای موجود در کسب و کارشان را به ساده‌ترین شکل ممکن پیش ببرند و کارایی کسب و کار خود را افزایش دهند که از این طریق نیاز کمتری به مانیتورینگ و مدیریت کسب و کار به صورت 24 ساعته نیز باشد. استفاده از راهکارهای ابری در کسب و کارها این ویژگی‌ها و بسیاری دیگر از مزایا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

مقرون به صرفه

هزینه یکی از اصلی ترین فاکتورها برای انتخاب راهکار ابری جهت توسعه نرم افزار یکپارچه یک کسب و کار است که یکی از بزرگترین مزیت‌های سیستم‌های ابری نیز همین مقرون به صرفه بودن آنها است. اکثر سیستم‌های ERP قدیمی هزینه‌های اضافه‌تری علاوه بر قیمت خرید در بر دارند. این هزینه ها شامل هزینه صدور قفل، نگهداری داده ها، هزینه های آپدیت، هزینه مدیریت و همچنین هزینه هایی برای آموزش و پشتیبانی است. در این سیستم‌ها تمامی این هزینه‌هایی که نامبرده شد بابت هر سیستم اضافه خواهد شد و اگر زمانی نیاز به آنها نداشته باشید هزینه شما قابل بازگشت نخواهد بود. این در حالی است که اساس کار سیستم‌های ابری بدین صورت است که شما بابت این سرویس ماهانه هزینه پرداخت می‌کنید و هر زمان که به آن نیاز نداشتید می‌توانید هزینه آن را پرداخت نکنید.

حتما بخوانید: نرم افزار انبار

امنیت

مزیت دیگر سیستم‌های ابری، امنیت بالای این روش است. داده‌هایی که روی Cloud ذخیره می‌شوند روی چندین سرور خارج از سرورهای سایت نگهداری می‌شوند و با امنیت بالا در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته از لحاظ مسائل امنیتی بررسی می‌شوند و همچنین دارای چندین لایه افزونگی نیز هستند که از دست رفتن اطلاعات به هر دلیلی را غیر ممکن می‌کند. استفاده از فناوری ابری در نرم افزار یکپارچه احتمال و ریسک از بین رفتن داده‌ها توسط دزدان، حوادث، تصادفات یا حتی آب و هوا را عملاً حذف می‌کند ضمن اینکه نگرانی‌ای برای تمام شدن فضای حافظه نیز وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه بیشتر : چگونه به کمک صندوق فروشگاهی، تجربه مشتری را بهبود دهیم؟

صندوق فروشگاهی ابری

 

معایب

سیستم‌های ابری نیز مانند هر تکنولوژی دیگری کامل نیستند و در کنار مزایای زیادی که دارند معایبی نیز دارند که باید قبل از تصمیم گیری در خصوص اینکه چه چیزی برای کسب و کارتان مناسب است آنها را بدانید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر : مالیات بر ارزش افزوده : انتقال مالیات به مصرف کننده

هزینه های ادامه دار

با توجه به نیازهای کسب و کار شما و بسته به اینکه بودجه شما چطور است، هزینه های ماهانه و نیازهای کسب و کار شما چگونه باشد، عامل هزینه می‌تواند هم مزیت و هم عیب شمرده شود. در سیستم‌های یکپارچه قدیمی‌تر، هزینه‌ای که بابت تجهیز کسب و کار پرداخت می‌شود تا جایی ادامه دارد که تمامی نیازهای کسب و کار را پوشش دهد و مطمئن شوید که تمامی موارد ضروری فراهم شده باشد. در برخی سیستم‌ها ممکن است هزینه به روز رسانی و فعالسازی نیز اضافه شود. استفاده از سیستم‌های ابری پیشاپیش شامل هزینه نمی‌شود اما هزینه‌ای همواره به صورت ماهانه لازم است که پرداخت شود تا بتوانید از سرویس استفاده کنید. باید این نکته را در نظر داشت که هرگونه خطایی می‌تواند منجر به وقفه در سیستم شما شود. علاوه بر این، به روز رسانی، فعالسازی و ارتقاء مجدد ممکن است هزینه های قابل توجهی را نیز در بر داشته باشد.

باید مطالعه کنید: نرم افزار CRM

آسیب پذیری بیشتر در مقابل خطرات امنیتی

مسئله امنیت نیز مانند هزینه ممکن است هم مزیت باشد و هم عیب. شما برای استفاده از تکنولوژی ابری در کسب و کارتان و توسعه نرم افزار یکپارچه خود، باید به فروشنده سرویس ابری خود اطمینان کامل داشته باشید. کنترل امنیت و حریم خصوصی داده های شما و محافظت از آنها به گونه ای است که شما کنترل 100 درصدی روی آنها ندارید. راهکارهای مبتنی بر فناوری ابری، از طریق اینترنت عمومی، آسیب پذیر نیستند. این سرویس ها در معرض حملات مخرب از طرف تهدیدات خارجی و هکرها هستند که در تلاش برای جمع آوری اطلاعات حیاتی هستند. در نتیجه از آنجاییکه فناوری ابری یک سیستم وابسته و متصل به منبع اصلی عملیات تجاری کسب و کار است، نقض یک بخش می‌تواند کل شرکت را به خطر بیاندازد.

حتما بخوانید: نرم افزار تولیدی و پایانه فروشگاهی و نرم افزار فروشگاهی

خرابی و مشکلات فنی

فناوری ابری وابسته به اینترنت است که این مورد میتواند به عنوان یک عیب در نظر گرفته شود. حتی بهترین ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی هم گاهی دچار خرابی، قطعی و مشکلات فنی می شوند که ممکن است باعث شود سرویس ها برای دقایقی یا حتی ساعاتی از دسترس خارج شوند. امروزه مردم اکثراً از طریق اینترنت به هر منبعی دسترسی دارند. فیلم، موزیک، تصویر، فایلها، ایمیل، چت و غیره که تمامی این اتصالات ممکن است روی سرعت اینترنت شما و در نتیجه روی سرعت و کیفیت دسترسی به سرویس ابری نیز تاثیر بگذارد.

بیشتر بدانید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار حسابداری آنلاین

فناوری ابری باید به گونه ای انتخاب شود که سازمان ها و کسب و کارها به خوبی مزایا و معایب آن را بسنجند و در صورتی که با نیازهای کسب و کارشان همخوانی داشته باشد از آن استفاده کنند. به این ترتیب در این مقاله نکات لازم برای انتخاب سرویس های ابری را بیان کردیم که به شما کمک میکند ابتدا تمامی نیازهای کسب و کار خود را به خوبی شناسایی کنید و سپس در خصوص تجهیز کسب و کارتان به سرویس های ابری و چگونگی آن تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صندوق فروشگاهی ابری پارمیس، اپلیکیشن جدید پارمیس برای حسابداری خرده فروشی ها بر روی بستر کلود میتوانید به صفحه صندوق فروشگاهی ابری مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 87758 تماس بگیرید تا کارشناسان پارمیس سوالات شما را در خصوص تجهیز کسب و کارتان به نرم افزار صندوق فروشگاهی اندرویدی پاسخ دهند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید