2024-03-28 13:32:50

نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

صندوق فروشگاهی یک قسمت ضروری از تجهیزات در هر کسب و کار خرده فروشی است.علاوه بر ثبت فاکتورهای خرید و فروش به صورت سریع تر و دقیق تر، صندوق فروشگاهی می تواند امنیت بیشتری را در هنگام ردیابی جریان نقدی و حتی موجودی فراهم کند. بسیاری از صندوق های فروشگاهی با ویژگی های دیگری همچون صفحه نمایش لمسی و بارکد اسکنر همراه هستند. هنگام انتخاب صندوق فروشگاهی مناسبتان، این نکته بسیار مهم است که نیازهای تجاری کسب و کار خود را در حال حاضر و آینده ارزیابی کنید. در این مقاله با موضوع نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی در خدمت شما عزیزان هستیم.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری و نرم افزار انبارداری

تعداد دفاتر و میزان موجودی کسب و کار خود را ارزیابی کنید. اگر فروشگاه یا مجموعه بزرگی دارید ممکن است به صندوق فروشگاهی با کلیدهای میانبر برای کدهای کالاها یا خدمات و یا حتی بارکد اسکنر نیاز داشته باشید. اگر شما فروشگاه عمده فروشی دارید ممکن است به مقیاس های دیگری جهت اتصال به صندوق فروشگاهی نیز نیاز داشته باشید. اگر کسب و کار شما به بیش از یک صندوق فروشگاهی احتیاج دارد، آنها باید توانایی مدیریت صندوق های فروشگاهی چندگانه را داشته باشند.

بیشتر بدانید: نرم افزار حقوق و دستمزد و پایانه فروشگاهی

نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی
نمونه صندوق فروشگاهی خریداری شده از پارمیس

برای ردیابی خرید و فروش محصولات فروشگاهتان ویژگی‌های مختلف نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی را به دقت بررسی کنید، به عنوان مثال اگر سیاست فروشگاه شما برای مبادله کالا با بازگشت یا بدون بازگشت رسید دریافت است ممکن است لازم باشد از صندوق فروشگاهی برای جستجو و بررسی معاملات قبلی خود استفاده کنید تا بدانید چه محصولی را به چه قیمتی به چه کسانی فروخته اید. اگر فروشگاه شما در منطقه ای با امنیت کم قرار دارد شما باید در مورد ویژگی های امنیتی مانند رمزهای عبور و قفل آن فکر کنید.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار CRM و نرم افزار شرکتی

به فضای فروشگاه خود نگاه کنید و توجه داشته باشید که قصد دارید صندوق فروشگاهی را در کجا قرار دهید. به اینکه صندوق فروشگاهی و لوازم جانبی آن چقدر فضا احتیاج دارند توجه داشته باشید، جایی را برای آن تعیین کنید که به پریز برق نزدیک باشد.قیمت ها و ویژگی ها را مقایسه کنید. برای صندوق فروشگاهی ساده، موجودی فروشگاه خود را بررسی کنید تا بتوانید مناسب ترین صندوق فروشگاهی را تهیه کنید. برای صندوق فروشگاهی پیشرفته با امکانات بیشتر، شما نیاز به مشاوره مستقیم با شرکت تولیدکننده نرم افزار صندوق فروشگاهی دارید تا بتوانید بهتر و بیشتر با آن آشنا شوید.

باید بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار تولید

مزایای صندوق فروشگاهی

نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی
خرید صندوق فروشگاهی

کسب و کارها از صندوق فروشگاهی برای ثبت و نگهداری معاملات خرید و فروش خود استفاده می کنند. طول عمر صندوق فروشگاهی به کیفیت آن بستگی دارد و گاها صندوق فروشگاهی تا 10 سال قابل استفاده خواهد بود. استفاده از صندوق فروشگاهی دارای مزایای بسیاری است. حتی مدل های ارزان قیمت صندوق فروشگاهی دارای امکانات اولیه و اساسی برای کسب و کارهای کوچک هستند.

حتما بدانید: امضای دیجیتال CSR و نحوه دریافت گواهی دیجیتال (CSR)

صندوق فروشگاهی مزایای متعددی را به کسب و کارها ارائه می دهد که شامل ردیابی خرید و فروش های مشتریان و … است. اکثر مدل ها دارای کاربری آسانی هستند. مدل های ساده صندوق فروشگاهی شامل صفحه کلید، صفحه نمایش و پرینتر هستند، حتی صندوق فروشگاهی ارزان قیمت دارای امکاناتی نظیر ثبت معاملات خرید و فروش، انجام محاسبات، ارائه قیمت ها، جستجوی محصولات و چاپ رسید مشتری هستند.

حتما بدانید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار بازرگانی

به طور کلی صندوق فروشگاهی شامل نرم افزار صندوق فروشگاهی است که در سطح پایه (ارزان ترین) به شما امکاناتی نظیر محاسبه مالیات حاصل از فروش، تهیه گزارشات و تعیین میزان فروش را می دهد. صندوق فروشگاهی سطح پیشرفته که امکان تهیه گزارشات کاربردی تری دارد نیازمند نرم افزار قوی تری است که این امکانات را در اختیار شما قرار دهد. امنیت از دیگر مزایای نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی است.

ویژگی‌های صندوق فروشگاهی مناسب

استفاده کردن از یک صندوق فروشگاهی مناسب  در هر کسب و کاری باعث می‌شود تا مدیران کسب و کارها از سود و زیان و درآمد کار خود اطلاع داشته باشند و بتوانند برنامه ریزی درست و دقیقی را برای ارتقا کسب و کار خود ارائه دهند. یک صندوق فروشگاهی مناسب و حرفه‌ای ویژگی‌های منحصر بفرد زیادی دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره می‌کنیم:

  • مدیریت موجودی: مدیریت موجودی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق فروشگاهی است. صندوق فروشگاهی باید قابلیت مدیریت موجودی کالاها در انبار را داشته باشد. این قابلیت از انباشه شدن اجناس در انبار جلوگیری کرده و می‌تواند اگر کالایی در انبار باقی مانده و فروش نمی‌رود را به‌شما اعلام کند. همچنین اگر نقصی در موجودی کالایی از انبار وجود داشته باشد، نشان دهد تا نسبت به تهیه آن اقدام نمود.

باید بخوانید: نرم افزار حسابداری رایگان و شناسه یکتای حافظه مالیاتی

  • تجربه مشتری: صندوق فروش حرفه‌ای می‌تواند مشخص کند که چه جنسی بیشترین فروش و چه کالایی کمترین میزان فروش را داشته است. با مشخص شدن این موضوع، مدیریت انبار یا کسب و کار می‌تواند میزان محبوبیت کالاها را مشخص کرده، یعنی کالای پر فروش، همان کالای محبوب بوده و باید نسبت به تهیه بیشتر آن اقدام نمود. تا بتوان رضایت مندی مشتری و تجربه یک خرید لذت‌بخش را برای او به ارمغان آورد.
  • گزارش‌گیری: هر کسب و کاری با توجه به نیازها و خواسته‌هایی که از یک صندوق فروشگاهی دارد، می‌تواند نسبت به تهیه آن اقدام کند. صندوق فروشگاهی بایستی قابلیت ارائه گزارش‌های مختلف به صاحبان کسب و کارها را داشته باشد. باتوجه به نیاز کسب و کار و انجام تنظیمات خاص؛ می‌توان با بررسی انواع گزارشات هفتگی، ماهانه و غیره نسبت به برنامه‌ریزی درستی برای آینده شغلی بهتر اقدام کرد.

حتما بدانید: نرم افزار فروشگاهی و ERP چیست؟

  • اتصال آسان به تجهیزات صندوق فروشگاهی: صندوق فروشگاهی بایستی قابلیت اتصال ساده و آسان به تجهیزات صندوق فروشگاهی مانند؛ مانیتور عادی یا مانیتور لمسی برای استفاده راحت‌تر کارکنان، بارکدخوان، کشو پول، کیس، ترازو و غیره را دارا باشند.
  • سرعت عمل بالا: صندوق فروشگاهی مناسب با داشتن سرعت عمل بالا می‌تواند تجربه خیلی خوبی از خرید را برای مشتری برجای بگذارد. سرعت عمل بالا در وارد کردن اطلاعات کالا و اینکه بتواند با کالاها را با بارکدهایشان لیست کند، در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار خواهد بود. با بالا رفتن سرعت عمل شخصی‌که در نقطه فروش قرار دارد، کار مشتری سریعتر انجام شده و با چاپ و ارائه فاکتور دقیق به او سبب بالا رفتن رضایت مشتری و شاهد مراجعه مجدد او به کسب و کار خود خواهید بود.
  • جشنواره‌ها و تخفیفات: یکی دیگر از قابلیت‌های صندوق فروشگاهی ثبت جشنواره‌ها و تخفیفات برای رفاه حال مشتریان است. با ثبت اطلاعات مشتری مانند شماره تماس، ایمیل و غیره در سیستم، می‌توان با ارسال پیامک یا ایمیل مشتریان را از وجود برنامه‌های تخفیفی مثل جشنواره‌ها یا موجود شدن کالاهای مورد نیازشان آگاه نمود. این‌کار نیز باعث بالا رفتن رضایتمندی بیشتر مشتری، مراجعه مجدد او و در نتیجه سوددهی بیشتر برای کسب و کار شما می‌شود.
  • مدیریت ویزیتورها: از ویژگی‌های منحصر بفرد صندوق فروشگاهی پارمیس، مدیریت کردن ویزیتورها، اینکه هر ویزیتوری چه مقدار فروش داشته، چه مقدار سود برای کسب و کار داشته و اگر مستحق دریافت پاداش یا تنبیه است را می‌توان ثبت و نگهداری کرد.

باید حتما بخوانید: حسابداری و مالیات چیست؟

در این قسمت از مقاله سعی کردیم به چند نمونه از ویژگی‌های صندوق فروشگاهی پارمیس اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده تا با افتخار پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. شرکت پارمیس با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه تولید نرم افزارهای حسابداری توانسته رضایت خاطر مشتریان محترم را به خود جلب کند. امیدورایم با اطلاعاتی که در مورد نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم بتوانید بهترین انتخاب را در خرید صندوق فروشگاهی داشته باشید. با یک انتخاب درست و دقیق در این زمینه می‌توانید به ضمن رونق بخشیدن به کسب و کار خود، در مصرف انرژی نیروی انسانی نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید.

باید حتما بخوانید: نرم افزار حسابداری شخصی و نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

سوالات متداول نکات مهم خرید صندوق فروشگاهی

  1. چرا باید از صندوق فروشگاهی در کسب و کارها استفاده کرد؟

استفاده از صندوق فروشگاهی به صاحبان کسب و کارها اجازه می‌دهد تا همواره به آمار دقیقی از میزان فروش و درآمد حاصل از آن دسترسی داشته باشند. کنترل موجودی انبار، مدیریت عملکرد کارکنان و همچنین ارائه گزارشات متنوع از ویژگی‌های صندوق‌های فروشگاهی مجهز به نرم افزار حسابداری است.

  1. کاربرد صندوق فروشگاهی چیست؟

صندوق فروشگاهی به فرایند فروش سرعت می‌بخشد. استفاده از تجهیزات جانبی مانند بارکدخوان یا نرم افزار حسابداری فروشگاهی مجهز به قابلیت صف فروش، می‌تواند به کارکنان فروش کمک کند تا پاسخگوی حجم انبوهی از مشتریان را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین دقت و مدیریت باشند.

  1. برای تهیه صندوق فروشگاهی مناسب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نیاز سنجی و کمی آینده نگری در رابطه با توسعه کسب و کار در آینده، نکاتی است که باید پیش از خرید صندوق فروشگاهی به آنها توجه کنید. با توجه به در نظر گرفتن نیازها و نوع کسب و کار خود و گرفتن مشاوره از پشتیبانان محترم شرکت فناوری اطلاعات پارمیس می‌توانید بهترین نوع صندوق فروشگاهی متناسب کسب و کار خود را تهیه و سبب رونق کسب و کار خود شوید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید