2024-03-28 13:41:14

صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

یکی از مواردی که صاحبان خرده فروشی نمی توانند پول های نقدی خود را بدون آن مدیریت کنند صندوق فروشگاهی است. هر فروشگاه خرده فروشی نیاز به یک صندوق فروشگاهی برای انجام فرایندهای مالی خود دارد که می تواند از صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز استفاده کند.

هنگامی که یک فروشگاه خرده فروشی آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد، صندوق فروشگاهی بیش از هر وسیله دیگری برای نگهداری امن پول های فروشگاه کاربرد دارد. صندوق فروشگاهی توانایی نگهداری پول نقد، تسریع فرایندهای خرید و فروش مشتریان و دقت در ثبت تراکنش ها را دارد. یکی از دلایل هزینه های اولیه صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز این است که هر کسب و کاری می تواند از صندوق فروشگاهی که خریداری کرده سالیان درازی استفاده کند. طول عمر استفاده از صندوق فروشگاهی در حدود 10 الی 15 سال است و شما می توانید 5 الی 7 سال آن را به روز نگه دارید.

مطالعه کنید: برنامه حسابداری و نرم افزار حقوق و دستمزد

صندوق فروشگاهی
استفاده از صندوق فروشگاهی

نیازمندی های شما

ویژگی ها و امکانات صندوق فروشگاهی به نیازهای شما بستگی دارد و نوع آن بر اساس نوع کسب و کار شما تعیین می شود. برخی از سوالاتی که پیش از انتخاب یک صندوق فروشگاهی و یا صندوق پوز باید به آنها بپردازید عبارت است از:

  • چه تعداد محصول می توانید در آینده ارائه دهید؟
  • کسب و کار شما در آینده چقدر شلوغ خواهد شد؟
  • مالیات میزان فروش کسب و کار شما چگونه است؟
  • در کسب و کار شما پرداخت ها از چه نوعی هستند؟
  • در حال حاضر چندین محصول یا خدمات ارائه می کنید؟
  • آیا شما به بیش از یک صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز احتیاج دارید؟
  • آیا برای مشتریانتان برنامه های وفاداری در نظر گرفته اید؟
  • چه بخش یا گروه هایی از کسب و کار شما نیاز به ردیابی دارند؟

بیشتر بخوانید: کارتخوان اندرویدی و پایانه فروشگاهی و نرم افزار فروشگاهی

کدام بهتر است؟ صندوق فروشگاهی و یا صندوق پوز؟

برای یک کسب و کار نوپا، انتخاب صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز بستگی به بودجه کسب و کار شما دارد. مسئولیت انتخاب خرید صندوق فروشگاهی خود را به کارکنان و یا مشاوران ندهید. قبل از انتخاب صندوق فروشگاهی یا پوز ؛ نیازهای کسب و کارتان، گزینه های مدیریت پول نقد و نوع سخت افزار صندوق پوز را در نظر داشته باشید و انتخاب خود را بر اساس تجربه افراد کاردان در این زمینه در نظر بگیرید. بااین حال، یک موضوع کاملا روشن این است که امروزه نیازهای فروشگاه های خرده فروشی توانایی اجرای بازاریابی پایگاه داده خود را دارا هستند و این روند تنها از صندوق فروشگاهی بر می‌آید.

صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز
نمونه صندوق پوز فروشگاهی

بازاریابی پایگاه داده بدین منظور است که صندوق فروشگاهی توانایی گرفتن و نگهداری اطلاعات مشتری و تاریخچه خرید را دارد. شما برای فروش بیشتر نیاز به توانایی فروش به مشتریانی قدیمی خود نسبت به مشتریانی که تا به حال از شما خرید نکرده اند را دارید. برای مثال اگر شما صاحب کفش فروشی هستید با در دست داشتن اطلاعات مناسب از مشتریانتان می توانید با ارسال پیامک و یا ایمیل تبلیغاتی به مشتریان از فروش ویژه و کفش های جدید فصل که هم سایز مشتریان شما می باشد آنان را به خرید از فروشگاه خودتان ترغیب کنید، بدین ترتیب فروش شما تا میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

باید بخوانید: نرم افزار دریافت و پرداخت و نرم افزار حسابداری رایگان و شناسه یکتای حافظه مالیاتی

مزایای صندوق پوز و صندوق فروشگاهی

  1. بهبود دقت
  2. کارت هدیه
  3. ابزار بازاریابی
  4. اتصال به بانک
  5. تهیه فاکتور کوچک
  6. برنامه های وفاداری
  7. کامپوننت های کمتر
  8. تهیه گزارشات کاربردی
  9. مدیریت و کنترل موجودی
  10. کم هزینه برای راه اندازی
  11. توابع اساسی و گزارشات
  12. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  13. دارای مدل های آسان برای استفاده
  14. به راحتی با کسب و کار رشد می کند
  15. این مدل از صندوق ها فضای کمتری را اشغال می کنند
مزیت های صندوق فروشگاهی
تهیه گزارشات با صندوق فروشگاهی

قبل از خرید صندوق فروشگاهی در مورد ضمانت و یا پشتیبانی آن جویا شوید. درباره آموزش کار با صندوق فروشگاهی برنامه ریزی کنید، هنگامی که صندوق فروشگاهی خود را خریداری کردید لوازم جانبی آن را نیز فراهم کنید.

از کجا صندوق فروشگاهی بخریم؟

در صورت خرید تجهیزات بیشتر POS برای صندوق پوز، هزینه آن به قیمت نهایی صندوق پوز اضافه می شود. صاحبان کسب و کارها می توانند بسته به بودجه خود صندوق فروشگاهی ارزان تری را تهیه کنند. بهتر است مدل های پایه‌ای صندوق فروشگاهی را برای کسب و کار خود تهیه کنید و سپس به مرور زمان و با افزایش گستردگی کسب و کار خود نسبت به ارتقا آن اقدام کنید. قبل از خرید نهایی صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز و گرفتن تصمیم نهایی با یک مشاور متخصص گفتگو کنید زیرا انتخاب بد می تواند به از دست دادن فروش و یا ارائه خدمات منفی به مشتریان شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار پخش مویرگی و نرم افزار بازرگانی و CSR

سوالات متداول صندوق فروشگاهی یا صندوق پوز

  1. صندوق فروشگاهی چیست؟
    صندوق فروشگاهی وسیله‌ای است که توانایی نگهداری پول نقد، تسریع فرایندهای خرید و فروش مشتریان و دقت در ثبت تراکنش‌ها را دارد.
  1. مزایای صندوق فروشگاهی چه چیزهایی هستند؟
    صندوق فروشگاهی یا پوز فروشگاهی دارای مزایای بسیار زیادی هستند که از جمله آنها می‌توان به: بهبود دقت، ابزار بازاریابی، اتصال به بانک، برنامه‌های وفاداری، تهیه گزارشات کاربردی، مدیریت و کنترل موجودی، مدیریت ارتباط با مشتری، اشغال فضای کم، مدیریت عملکرد کارکنان در نقاط فروش و غیره اشاره کرد.
  1. عمر صندوق فروشگاهی یا پوز فروشگاهی چقدر است؟
    طول عمر صندوق فروشگاهی بین 10 تا 15 سال است. برای استفاده بهینه با به‌روز رسانی منظم بین 5 تا 7 سال می‌توان از آن استفاده مفید داشت. البته در صورت استفاده از سیستم های یکپارچه و ارتقاء نرم افزار حسابداری متصل به صندوق، ممکن است نیاز به ارتقا سخت افزاری صندوق فروشگاهی وجود داشته باشد.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید