2024-03-28 15:33:54

نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
نرم افزار حسابداری خرده فروشان
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

زمانی که یک کسب و کار در جریان است چیز زیادی برای فکر کردن درباره آن وجود ندارد. یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان خوب میتواند روند آن کسب و کار را آسان تر کند و به شما در مدیریت موجودی، حقوق و دستمزد پرسنل و مالیات کمک می کند.

نقش نرم افزار حسابداری فروشگاهی در مورد نگهداری اطلاعات حسابداری خرده فروشان

انواع مختلفی از عملیات خرده فروشی وجود دارد که از تجارت الکترونیکی و یا پست الکترونیکی به منظور فروش خرده فروشی، فروشگاه های پاپ آپ، کاتالوگ ها و موارد دیگر استفاده می کند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، ممکن است بسته به نوع محصولی که شما در حال فروش آن هستید، بیشتر از یک نوع آن استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری و نرم افزار CRM

اما همان طور که هر خرده فروشی می داند، موفقیت فقط مبادله کالا برای پول نیست. شما نیاز به درک کالا، تبلیغات و بازاریابی، کنترل سهام، خدمات مشتری، تحقیق بازار، مذاکره کنندگان، تامین کننده و غیره دارید. بهترین خرده فروشان با دقت در مورد چگونگی و زمانی که محصولاتشان متناسب با شیوه زندگی مصرف کنندگان است عمل می کنند. آنها از این دانش برای فروش محصولات خود استفاده می کنند.

سپس حساب هایی مانند جریان های نقدی، حقوق و دستمزد، مالیات، حسابداری و غیره وجود دارد، همه باید با دقت نگهداری شوند. همه این ها بدان معنی است که شما نمیتوانید کسب و کار موفق خرده فروشی را بدون نگه داشتن سوابق دقیق انجام دهید و این جایی است که نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان با کیفیت و خوب می تواند کمک کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار شرکتی و نرم افزار پخش مویرگی

چگونه نرم افزار حسابداری فروشگاهی می تواند به خرده فروشان کمک کند؟

نحوه کمک نرم افزار حسابداری به خرده فروشان
چگونه نرم افزار حسابداری می‌تواند به خرده فروشان کمک کند

نرم افزار حسابداری فروشگاهی فقط برای حساب ها نیست. نرم افزار حسابداری فروشگاهی امروزه می تواند به بسیاری از برنامه های دیگر متصل شود. این به شما امکان می دهد صدها ابزار مشترک برای کمک به مدیریت تجارت خرده فروشی خود را به شما ارائه دهد. هنگام تصمیم گیری برای نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان چند نکته باید در نظر گرفته شده است:

  • آیا طراحی آن با کسب و کار خرده فروشی شما مطابقت دارد؟
  • آیا این نرم افزار برای خرده فروشان خوب است؟ انجمن ها و مشخصات آنلاین را با دقت بخوانید.
  • آیا سطح دسترسی چندگانه دارد؟

باید بدانید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار تولید و نرم افزار دریافت و پرداخت

بهتر است سطوح مختلف مجوزها برای صاحبان، مدیران و دیگران با مجوز ویژه داشته باشد. شما نمی خواهید همه دسترسی کامل به حساب های شما داشته باشند.

  • آیا می توانم معاملات و حقوق و دستمزد را ثبت کنم؟
    تقریبا تمام نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان معاملات را مدیریت می کنند، اما نرم افزار حقوق و دستمزد فقط به عنوان یک ارتقاء ممکن است قبل از خرید بررسی کنید.
  • آیا می توان موجودی انبار را در آن جستجو کرد؟
    بعضی از آنها انجام می دهند، اما برخی دیگر نمی توانند به طور یکپارچه به برنامه های افزودنی مرتبط شوند. این یک ویژگی مفید برای خرده فروشان است.
  • آیا مقیاس پذیر و قابل گسترش است؟
    مقیاس بندی به این معنی است که هنگامی که شرکت شما رشد می کند، به شما اجازه اضافه کردن کاربران جدید را می دهد. Extensible بدان معنی است که شما می توانید ویژگی های جدید را به نرم افزار اضافه کنید.

هر کدام از نرم افزار حسابداری فروشگاهی خرده فروشی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که تمام اطلاعات مهم خود را با خیال راحت بایگانی کنید. این شامل پرونده فروش، بیانیه های وام، اطلاعات بانکی و اطلاعات مالیاتی می باشد. همه این ها را برای بازپرداخت مالیات نیاز دارید و همچنین اگر کسب و کار شما همیشه مورد بازبینی قرار گرفته است.

حتما بدانید: نرم افزار حسابداری رایگان و ERP و CSR چیست؟

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

“کسب و کار شما چه مقدار درآمد دارد؟” این سوال برای تعداد زیادی از خرده فروشان بسیار سخت به نظر میرسد. میتوان گفت در حدود 64% از صاحبان کسب و کار که از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده نمی کنند به راحتی نمی توانند به این سوال پاسخ بدهند.

اگر در حال فعالیت در یک خرده فروشی هستید و یا در نظر دارید تا یک کسب و کار راه اندازی کنید از نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان ارزان قیمت استفاده نکنید. سیستم خرده فروشی POS دارای تنوع گزینه های نرم افزاری آسان است که برای استفاده خودکار عمل می کنند.

بیشتر مطالعه کنید: شناسه یکتای حافظه مالیاتی و نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشی باید بتواند امکانات ساده زیر را ارائه دهد که عبارت است از:

  • پیگیری بدهی ها و دریافت مطالبات – پرداخت هزینه های خروجی برای فروشندگان و دیگر هزینه های عملیاتی (مانند صورتحساب، اجاره) و پرداخت های دریافتی مانند خرید خسارت.
  • مدیریت موجودی – نظارت بر ارزش فعلی موجودی در دست، حسابداری برای استهلاک فوری و بلند مدت دارایی ها.
  • گزارش و تجزیه و تحلیل – تعیین حاشیه محصول و نظارت بر فروش در سطوح مختلف، از جمله محصول، کارمند، محل، تاریخ و زمان.

هدف اصلی نرم افزار حسابداری فروشگاهی و صندوق فروشگاهی این است که تمام داده های مربوط به حسابداری را در یک سیستم متمرکز کرده و به صاحبان آمارهایی با ارقام دقیق ارائه دهد. از یک سو، این یک ضرورت مطلق از دیدگاه قانون حسابرسی مالیاتی است، و از سوی دیگر، این یک عمل تجاری پایه است که حتی نمره بین فروشگاه (ها) و رقابت شما را هم پشتیبانی می کند. با شناخت واقعی معیارهای کلیدی کسب و کار می توانید تصمیمات مبتنی بر داده ها را برای بهبود موجودی و حفظ مشتری و افزایش فروش به دست بیاورید.

باید بدانید: نحوه دریافت گواهی دیجیتال (CSR) و نرم افزار حسابداری آنلاین

مزایا مشکلات نرم افزار حسابداری خرده فروشان
مزایا، مشکلات بالقوه و هزینه نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان

مزایا، مشکلات بالقوه و هزینه نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان

مزایای استفاده از یک سیستم حسابداری فروشگاهی نسبتا ساده است اما برای دستیابی به آن بدون یک سیستم مناسب، بسیار دشوار است. اکثر متقاضیان باید مزایای زیر را انتظار داشته باشند:

گزارش خودکار: اکثر برنامه های حسابداری فروشگاهی با تعدادی از گزارش های استاندارد همراه با توانایی ایجاد گزارش های سفارشی در صورت لزوم می باشند. این ویژگی بسیار مفید برای تصمیم گیری سریع و بدون نیاز به صرف زمان زیاد و جمع آوری اطلاعات به صورت دستی وجود دارد.

اتصال با نرم افزار و سخت افزار های دیگر: هنگام انتخاب یک برنامه حسابداری فروشگاهی، خریداران باید اطمینان حاصل کنند که سیستم با نرم افزار کنترل موجودی یا POS یا کارتخوان اندرویدی موجود خود متصل خواهد شد.

سوالات متداول نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان

  1. نرم افزار حسابداری فروشگاهی خرده فروشی چه کمکی به این صنف می‌کند؟
    نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان پارمیس با ثبت و نگهداری جریان‌های نقدی، حقوق و دستمزد، مالیات، حسابداری و غیره به آگاهی صاحبان کسب و کار از محصولات پرفروش کمک می‌کند. همچنین از طریق این نرم افزار امکان دسترسی به گزارشات مالی و فروش، وضعیت چک ها، مانده حساب ها و مشتریان برتر و بسیاری امکانات دیگر وجود دارد. موفقیت در کسب و کار بدون ثبت دقیق این وقایع امکان‌پذیر نیست.
  1. نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان چه امکاناتی دارد؟
    امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی ویژه خرده فروشان شامل؛ پیگیری بدهی ها و دریافت مطالبات،پرداخت هزینه های خروجی برای فروشندگان و دیگر هزینه های عملیاتی (مانند صورتحساب، اجاره) و پرداخت های دریافتی مانند خرید خسارت، مدیریت موجودی، نظارت بر ارزش فعلی موجودی در دست، گزارش و تجزیه و تحلیل، تعیین حاشیه محصول و نظارت بر فروش در سطوح مختلف، از جمله محصول، کارمند، محل، تاریخ و زمان و … می‌شود.
  1. اصلی ترین هدف استفاده از صندوق فروشگاهی ویژه خرده فروشان چیست؟
    هدف اصلی نرم افزار حسابداری فروشگاهی این است که تمام داده های مربوط به حسابداری را در یک سیستم متمرکز کرده و به صاحبان کسب و کار آمارهایی با ارقام دقیق ارائه دهد.
برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید