2024-04-16 15:41:44

حسابداری اصناف | نرم افزار صندوق فروشگاهی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
حسابداری اصناف
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

با توجه به قانون مالیات های مستقیم در خصوص تجهیز اصناف و مشاغل گوناگون به صندوق مکانیزه فروشگاهی؛ اصناف و مشاغل گوناگون بر اساس الویت بندی اصناف موظف به انتخاب نرم افزار حسابداری مورد تائید دارایی هستند. بنابراین برای انتخاب نرم افزار حسابداری ویژه اصناف و مشاغل گوناگون ابتدا باید به تائیدیه نرم افزار حسابداری موردنظر توجه کنیم. پر واضح است نرم افزار حسابداری مورد تائید دارایی باید دارای ویژگی‌های اصولی و مهمی که از سوی وزارتخانه تائید و منتشر شده است باشد. این ویژگی‌ها به صورت زیر طبقه‌بندی شده‌اند:

  • صدور صورت‌حساب
  • نگهداری حساب موجودی کالا
  • ثبت خرید هزینه های واحد شغلی
  • ثبت فروش هزینه های واحد شغلی
  • ثبت حساب و موجودی های نقد و بانک

ویژگی‌های ذکر شده جزء حداقل ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری است که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد تائید قرار گرفته و صاحبان اصناف و مشاغل گوناگون می‌توانند با توجه به موراد بالا اقدام به خرید نرم افزار حسابداری صنف موردنظر خود نمایند.

اما با توجه به نیازهای مختلف اصناف و مشاغل گوناگون، یک نرم افزار حسابداری که برای اصناف و مشاغل گوناگون طراحی می‌شود باید به گونه‌ای باشد که بتواند علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اصناف و مشاغل گوناگون؛ امکانات گسترده ای را برای آنها فراهم بیاورد تا بتواند نیازهای کاربرانش را در امور مالی اصناف و مشاغل گوناگون برطرف نماید.

یک نرم افزار حسابداری که برای اصناف و مشاغل گوناگون طراحی و توسعه داده می‌شود باید بتواند به سوی انجام امور حسابداری به صورتی ساده‌تر حرکت و پیشرفت نماید و داده های مالی را به صورت اصولی و سیستمی طبقه بندی کند.

یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار در امور مالی و حسابداری ذخیره سازی و نگهداری داده های مالی و دسترسی در کوتاه ترین زمان ممکن به این داده ها است بنابراین در انتخاب نرم افزار حسابداری برای اصناف و مشاغل گوناگون باید به این نکته نیز توجه کنیم.

همچنین تهیه گزارشات و آمارهای دقیق در زمانی کوتاه از دیگر ویژگی های یک نرم افزار حسابداری ویژه اصناف و مشاغل گوناگون است زیرا بدین وسیله است که صاحبان کسب و کار واحدهای تجاری می توانند تصمیمات مهم را برای کسب و کار خود بگیرند.

از مهم ترین ویژگی های یک نرم افزار حسابداری که برای اصناف و مشاغل گوناگون طراحی و توسعه داده می شود؛ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فروش
  • کمک به تصمیم گیری مدیریت
  • گزارشات مالی دقیق و متنوع در هر لحظه
  • افزایش سرعت و صرفه جویی در وقت و هزینه

از دیگر ویژگی های مهم دیگری که باید در این زمینه به آنها اشاره کنیم قابلیت ارتقا به نسخه های بالاتر و همچنین امکان اتصال به شبکه در نرم افزار حسابداری ویژه اصناف و مشاغل گوناگون است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید