2024-04-16 16:23:26

نرم افزار حسابداری در ارائه بهترین تخفیف به مشتریان چه کاربردی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

یکی از رایج ترین اموری که در کسب و کارهای مختلف خصوصاً در کسب و کارهایی از جمله فروشگاهی، تولیدی، بازرگانی و … انجام می شود، ارائه تخفیف در دوره های زمانی مختلف و یا به مناسبت های متفاوتی است. این روش به مشتریان این امکان را می دهد که با صرف هزینه کمتری اجناس مورد نظر خود را خریداری کنند. در عین حال صاحبان کسب و کارها نیز باید توجه داشته باشند محصولی که شامل تخفیف می شود همان محصول و با همان کیفیتی باشد که پیش از اعمال تخفیف به مشتریان عرضه می شد.

 

خطرات تخفیف دادن برای صاحبان کسب و کار چیست؟

برخی تصور می کنند، مشتریان بیشتر با تخفیف بیشتر بدست می آیند، حال آنکه این تصوری اشتباه است که در برخی اصناف و مشاغل جا افتاده است. نباید فراموش کنید که مردم و مشتریان همواره در پی بدست آوردن ارزش هستند نه اینکه صرف کمترین هزینه اجناس شما را خریداری کنند. این طرز فکر که مشتریان به دلیل کمترین قیمت فروش از شما خرید می کنند، تصوری اشتباه است.

این نکته را در نظر داشته باشید که تخفیف دادن به مشتریان در واقع تأثیری بسیار بیشتر از آنچه که تصورش را می‌کنید در کسب‌و کار شما دارد.

تصور کنید که مشتری شما برای یک محصول مبلغ 100000 تومان به شما پرداخت می‌کند. اجازه دهید فرض کنیم که 60000 تومان مجموع هزینه ثابت و متغیر شما برای آن محصول می‌باشد. بنابراین با محاسبه‌ای ساده به رقم 40000 برای سود خالص خود دست پیدا می‌کنید.

حال فرض کنید که شما تصمیم به ارائه تخفیفی معادل 10% به مشتری خود دارید. پس مبلغ دریافتی خود از مشتری را به 90000 تومان کاهش داده‌اید. با این ‌وجود مجموع هزینه‌های شما همچنان همان 60000 تومان می‌باشد. اما در حال حاضر سود خالصی برابر با 30000 تومان عاید شما خواهد شد. همان‌طور که می‌بینید یک کاهش 10% در قیمت پیشنهادی شما به مشتری، موجب یک کاهش 25% در سود خالص شما می‌شود. بنابراین اگر قصد ارائه تخفیفی در محصولات خود دارید، حتماً توجه کنید که تأثیر بلند مدت آن روی کسب‌ و کارتان را در نظر داشته باشید.

 

مطالعه بیشتر : صندوق فروشگاهی چیست؟ چه کمکی به کسب وکارها می کند

چه زمانی قیمت ها در کسب و کاری افزایش می یابد؟

غالباً کسب و کارها زمانی اقدام به افزایش قیمت‌های خود می‌کنند که به مرحله ای از ترقی، ارتقاء و پیشرفت می رسند و خواهان رساندن کسب ‌و کار خودشان به یک مرحله بالاتر هستند؛ و یا زمانی که هزینه های تولید افزایش بیاید طبیعتاً قیمت کالا نیز افزایش خواهد یافت. زمانی که ارزش محصول یا خدمات شما تغییر می‌کند، شما می‌توانید استراتژی‌های قیمت‌گذاری خودتان را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

 

چگونه قیمت‌های خود را به صورت صحیح افزایش دهیم؟

نمی‌توان به یکباره اقدام به افزایش قیمت ها کرد. بلکه باید ارزش ارائه ‌شده توسط محصول یا خدمت خود را در نظر داشته باشید و بررسی کنید که آیا آن قیمت برای مشتریان منعکس‌کننده آن ارزش است یا خیر؟ بنابراین استراتژی‌های قیمت‌گذاری شما باید روی قیمت بر ارزش ارائه‌ شده متمرکز باشد. 

یکی از راه‌های افزودن ارزش، ارزیابی تخصص شما می‌باشد. به‌ عنوان یک کسب ‌و کار با سابقه و مورد اعتماد؛ شما اطمینان خاطری به مشتریان خود می‌دهید و برای این منظور می‌توانید پاداشی را برای خود در نظر بگیرید.

یکی دیگر از روش‌ها، شناسایی رقبا و یافتن دلیل بهتر و برتر بودن شما نسبت به آنها می‌باشد. اگر از آنها بهتر نیستید، پس سعی در بهتر کردن خودتان داشته باشید، تا قادر به افزایش قیمت‌های خودتان باشید.

 

کاربرد نرم افزار حسابداری در ارائه تخفیف به مشتری

یکی از ابزارهای کاربردی که در کسب و کارهای مختلف برای مدیریت و حسابداری مورد استفاده قرار می گیرد نرم افزار حسابداری می باشد که متناسب با نوع فعالیت هر صنف و کسب و کاری می تواند در انواع نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزار حسابداری بازرگانی، نرم افزار حسابداری تولیدی، نرم افزار حسابداری شرکتی و … انتخاب شود.

پر کاربرد ترین نوع برنامه حسابداری که معمولاً به دلیل تنوع و گستردگی مشاغل استفاده می شود، نرم افزار فروشگاهی می باشد. این نرم افزار دارای امکانات بیشماری است که مدیریت دقیق و کاربردی را به صاحبان این گونه کسب و کارها ارائه می دهد. قابل ذکر است که بر اساس آخرین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، از سال 92 برخی مشاغل و کسب و کارها و اصناف، ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی یا صندوق مکانیزه فروش شده اند که این مهم با دارا بودن یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی امکان پذیر خواهد بود. در مطالب آتی به جزییات این بخشنامه و وظایف مودیان در این خصوص اشاره خواهیم کرد…

مطالعه بیشتر : پخش مویرگی چیست؟ | بررسی سیستم توزیع و پخش مویرگی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس پلاس در حوزه ارائه تخفیف به مشتریان امکانات بسیار کاربردی ای را در اختیار مشاغل قرار می دهد. این نرم افزار به کاربران امکان می دهد تا برای هر کالا دو نوع تخفیف را در نظر بگیرید تا به صورت پیش فرض در فاکتور آنها، درصد تخفیف محاسبه شود.

علاوه بر این امکان تعیین درصد تخفیف برای کالا در هنگام صدور فاکتورها نیز وجود دارد. به این صورت که میتوان مشخص نمود تخفیف پس از اعمال ارزش افزوده کالا محاسبه گردد و یا قبل از محاسبه ارزش افزوده کالا در جمع هزینه فاکتور محاسبه شود.

همچنین یکی از ویژگی هایی که در نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس وجود دارد و باعث کاربردی تر شدن نرم افزار در حوزه ارتباط با مشتریان می شود، ماژول پیامک پارمیس می باشد. ماژول پیامک پارمیس با امکان اتصال به سامانه پیام کوتاه پارمیس، قابلیت ارسال پیامک به مشتریان را از طریق نرم افزار حسابداری پارمیس فراهم می کند؛ به این ترتیب شما می توانید برای مشتریان خود پیام هایی مبنی بر زمان و مناسبت های تخفیف ارسال کنید و از این طریق مشتریان را به خرید ترغیب نمایید.

قابل ذکر است که نرم افزار حسابداری پارمیس مطابق با قوانین مالیاتی طراحی شده است و قادر است گزارش های مورد نیاز دارایی و سازمان امور مالیاتی را در موعد مقرر برای صاحبان مشاغل تولید کند. جهت مشاهده امکانات این نرم افزار و درخواست مشاوره می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

درخواست مشاوره و مشاهده امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی پارمیس پلاس مطابق با قوانین مالیاتی

 

مطالعه بیشتر : مالیات چیست؟ | تقسیم بندی انواع مالیات در ایران

آیا تخفیف دادن لحظه ای در هنگام فروش تاثیر منفی دارد؟

وقتی شما برای تمام کردن معامله ای که پیش از آن نیز در حال انجام بود تخفیفی در نظر می‌گیرید، این حرکت اعتبار شما را زیر سؤال برده و شما را نیازمند تحمیل خود به مشتری نشان می دهد.

فرض کنید که شما به مشتری خود بگویید: «قیمت من معمولا 16000 تومان است ولی اگر همین امروز شما خرید کنید می‌توانید 15000 تومان بپردازید.». این جمله دو نکته را به مشتری شما می رساند:

۱- قیمت واقعی شما همان 15000 تومان است ولی شما می‌خواهید 1000 تومان اضافه تر از مشتری بگیرید. پس شما قابل اعتماد نیستید.

۲- شما می‌خواهید تصمیم گیری مشتری در برنامه زمانبندی «شما» قرار بگیرد و نه در برنامه زمانبندی «مشتری». پس شما می‌خواهید خود را تحمیل کنید.

 

مشتریان از خرید از کسی که به او اعتماد نداشته باشند هراس دارند پس مشتری در این مورد علیرغم پیشنهاد مناسب شما در تصمیم گیری شک می کند.

در فیزیک قانونی وجود دارد تحت عنوان قانون نیوتن. هر عملی با عکس‌العملی به همان اندازه ولی در جهت مخالف همراه خواهد بود. این قانون در فروش کاملاً مصداق دارد. هر چقدر که بیش‌تر مشتری را تحت فشار قرار دهید کمتر احتمال خرید وجود دارد.

برای پیشگیری از اضافه شدن مشکلات مشتری تخفیف‌ها باید قبل از شروع فرآیند به مشتریان اعلام شود. شما می‌توانید این کار را یا با تبلیغات روی تخفیف قبل از زمان اصلی انجام دهید یا در شروع مکالمه چیزی بگویید که توجه مشتری به شما جلب شود. مانند:

«ما تا آخر این هفته ۱۰ درصد تخفیف خواهیم داشت.» یا «قیمتهای ما هفته آینده ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.» 

پیش از ساختن حس عدم اعتماد، یک جمله آنی و سریع نشان می‌دهد که شما قلباً به علایق اصلی مشتری اهمیت می دهید. این جمله همچنین تخفیف دادن را به عنوان شرایط خاصی از بیزینس که از مسیر فرآیند تصمیم گیری مشتری کاملاً جدا است قرار می دهد. 

مشتری حالا از شما متشکر خواهد شد که با او معامله ای خوب انجام داده‌اید و آزادانه می‌تواند آن تخفیف را نیز وارد فرآیند خرید خودش کند بدون آنکه احساس کند مجبور شده است کاری را همین الان انجام دهد.

 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد در ارائه خدمات بهتر شما به مشتریانتان و جلب رضایت بیش از بیش آنها موثر واقع شده باشد.

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید