2024-03-29 05:22:30

حسابداری در زندگی روزمره شما چه اهمیتی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

آیا شما هم جزء افرادی هستید که حداقل یک بار به فکر یادداشت کردن یا ثبت مخارج و هزینه های زندگی تان در محلی مطمئن بوده اید؟ این نشان میدهد که شما در اعماق وجودتان یک حسابدار برای زندگی شخصی خودتان هستید و قطعاً این نیاز به حسابداری در زندگی، شما را نسبت به سایرین متمایز می کند.

در ادامه مقاله ای کوتاه درباره اهمیت حسابداری در زندگی شخصی شما آماده کرده ایم. همچنین اگر شما تا به امروز موفق به استفاده از روشی ساده و سریع برای حسابداری شخصی خود نشده اید، همراه ما باشید تا به شما روش آسان و رایگان، حسابداری پارمیس همراه را معرفی کنیم.

در تمامی بخش های جامعه، حسابداری نقش پر رنگ و حائز اهمیتی دارد. اگر اصطلاحاً حساب و کتاب ها و دخل و خرج ها با هم جور نباشند؛ باید به فکر راه چاره بود… چرا که اگر در بررسی هزینه ها و درآمد ها و … دقت کافی نشود ممکن است یک کسب و کار موفق یک شبه سقوط کند و تمام زحمات شما برای کسب درآمد بی حاصل بماند! فراموش نکنید که صداقت و درستی و وفاداری نیز از اصول اولیه برای یک حسابداری موفق هستند.

خبرنامه پارمیس را از دست ندهید!
هر هفته محتوای اختصاصی و جدیدترین اخبار، مقالات آموزشی حسابداری، مالی و مدیریتی را برای شما میفرستیم.

حسابداری یک تخصص است اما حسابدار بودن یک هنر!

در واقع شما میتوانید حسابداری را از بین کتاب ها و کلاس ها و واحد های درسی بیاموزید اما حسابدار بودن در زندگی هنری است که همه افراد از آن بهره مند نیستند. همانطور که لازمه یک کسب و کار و تجارت موفق، حسابداری بی عیب و نقص است، در زندگی شخصی هم برای موفقیت در حوزه درآمد، لازم است که حسابداری را در امور روزمره خود دخیل کنیم.

از فواید حسابداری در زندگی روزمره میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– مدیریت هزینه ها و مخارج و تفکیک کردن هزینه های اضافی از ضروری
– مدیریت درآمد ها و پس انداز کردن بخشی از درآمد ها
– مدیریت بدهکاری و بستانکاری به اشخاص حقیقی و حقوقی
– مدیریت حسابهای بانکی، سود ها و اقساط ماهیانه دریافتی و پرداختی
– نظم دادن و سازماندهی کردن هزینه های زندگی
– آسودگی خیال برای به خاطر سپردن تمام جزییات
– آینده نگری بهتر و توانایی مدیریت بر روی سرمایه گذاری های بلند مدت
– توانایی مرور درآمد های چند وقت اخیر در صورت نیاز
– امکان بررسی ضرر و زیان و سود و منافع به وجود آمده در بازه های زمانی مختلف

تا اینجا به ضرورت حسابرسی در زندگی شخص پی بردیم و در مرحله بعد لازم است که روشی ساده و کار آمد را انتخاب کنیم تا بتوانیم به صورت روزانه تمامی مخارج خود را به سادگی ثبت کنیم.

راهکارهای نرم افزار پارمیس برای همه کسب و کارها

بهترین روش حسابداری شخصی

هنگامی که از اطرافیان خود بپرسید چرا هزینه هایشان را مدیریت و حسابرسی نمیکند؛ بسیاری از آنها در جواب میگویند به خاطر سپردن و ثبت کردن هزینه ها برایشان دشوار است! و این موضوع بسیار قابل تامل است. به این خاطر که با پیشرفت تکنولوژی تلفن همراه، تقریبا تمام افراد یک خانواده دارای گوشی هوشمند هستند و به لطف حضور برنامه نویسان اپلیکیشن موبایل، در حال حاضر شما میتوانید در هر زمینه ای اعم از آموزشی و مدیریتی و سرگرمی و حسابرسی و … یک اپلیکیشن روی موبایل خود نصب کنید!

و اما بهترین و سریع ترین روش حسابداری شخصی چیست؟

فناوری اطلاعات پارمیس، با ارائه نرم افزار حسابداری پارمیس همراه، به صورت رایگان، این امکان را در اختیار تمام کاربران گوشی های اندرویدی و IOS قرار داده است تا با استفاده از امکانات گسترده این اپلیکیشن حساب های خود را مدیریت کنند و از تمام جزییات درآمد و هزینه ها و تراکنشهای مالی خود گزارشات دقیقی تهیه کنند.

نرم افزار حسابداری رایگان پارمیس همراه که از سال 92 در اختیار کاربران قرار گرفته است و تا به امروز نسخه های مختلفی از آن به روز رسانی و در اختیار کاربران قرار گرفته است، دارای امکانات فراوانی است که حسابداری در زندگی روزمره را برای شما به امری آسان و راحت تبدیل میکند.

برای اطلاع بیشتر از ویژگی های نرم افزار حسابداری پارمیس همراه می توانید به روش های زیر با در تماس باشید..

برای یادگیری روش استفاده از نرم افزار نیز میتوانید از طریق کانال تلگرام آموزش حسابداری پارمیس همراه @parmismobile به آدرس telegram.me/parmismobile، آموزش های لازم را دنبال کنید.

برای دانلود رایگان نرم افزار حسابداری پارمیس همراه وارد صفحه پارمیس همراه شوید.

امیدواریم این مقاله کوتاه گامی کوچک در جهت بهبود حسابداری و حسابرسی در زندگی روزمره شما برداشته باشد. شما هم میتوانید تجربیات و نظرات خود را درباره حسابداری در زندگی روزمره تان در اختیار ما و کاربران قرار دهید.

نحوه کار با اپلیکیشن حسابداری پارمیس همراه 

نحوه کار با اپلیکیشن حسابداری پارمیس همراه 

به دلیل همه گیر شدن و کارایی فوق العاده نرم افزار حسابداری پارمیس همراه، بد نیست اگر روش کار با شماری از بخشهای آن را نیز فرا بگیرید. به این ترتیب، تنها به کمک تلفن همراه در دسترس ترین وسیله شخصی، به بهترین شکل مدیریت دخل و خرج خود را انجام داده و حساب و کتاب هایشان را به ما بسپارید. 

 اینگونه، تجربه ای بسیار متفاوت از مدیریت مالی شخصی دارید. دقت داشته باشید که، دانلود این برنامه کاربردی به صورت کاملاٌ رایگان و از مارکتهای اندرویدی و IOS به آسانی برایتان امکانپذیر است. برای مثال، شما امروز هزینه ای را به مبلغ 5 هزار تومان بابت کرایه مترو داشته اید که پرداخت آن از کیف پولتان انجام شده است.

 یا به فرض مبلغی را کارت به کارت کرده و یا درآمد ماهیانه تان را در حساب بانکی خود دریافت کرده اید. همه این مثالهای ذکر شده، تراکنشهای هزینه و درآمدی هستند که ما در طول روز چندین بار با آنها سروکار داریم. 

در اولین قدم برای ثبت هر نوع تراکنشی در پارمیس همراه ابتدا باید وارد بخشی تحت عنوان « تراکنشها » شده و از بین سه گزینه موجود یعنی انتقال، پرداخت و دریافت یک مورد را انتخاب بفرمایید. 

در ادامه، صفحه جدیدی برایتان باز میشود که باید براساس نوع تراکنش انتخابی حساب مبدا و مقصد را تعیین کنید. اجازه دهید با ارائه مثالی این قضیه را برایتان روشن کنیم. فرض کنید که قرار است هزینه کرایه مترو را در نرم افزار حسابداری شخصی ثبت بفرمایید. 

زیر سیستم‌های یکپارچه استار

در ابتدا، وارد بخش تراکنشها شده و بر روی گزینه ای تحت عنوان « پرداخت » کلیک کرده و هزینه پرداخت شده بابت مترو را در فیلد مربوطه وارد میکنید. حساب مبدا را صندوقها و حساب مقصد را هزینه، ایاب ذهاب و کرایه مترو انتخاب می فرمایید. 

برای راحتی کار، جهت پیدا کردن حساب مبدا و مقصد  می توانید عنوان آن را در کادر جستجو وارد کنید. حتی با انتخاب گزینه بیشتر امکان درج توضیحاتی اضافی برای این تراکنش نیز برایتان وجود دارد. 

جهت دیدن لیست تراکنشهای خود در اپلیکیشن پارمیس همراه می توانید وارد صفحه اصلی شده و بعد از کلیک بر روی بخش تراکنشها گزینه لیست را بزنید. اینگونه، به راحتی قادر به انجام عملیات مربوط به ویرایش یا حذف تراکنش درج شده در نرم افزار برایتان وجود دارد. 

شاید این سؤال برایتان مطرح شود که، خب حالا تکلیف موجودی فعلیام چه میشود؟ ببینید دوستان در صورتی که، قصد در نظر گرفتن موجودی اولیه برای کیف پول خود را داشته باشید، باید وارد منوی اصلی برنامه شده و بر روی گزینه حسابها کلیک بفرمایید. 

در ادامه، وارد بخشی به نام حساب صندوقها می شوید که در اینجا باید حساب کیف پول را برگزینید. حال میتوانید برای ویرایش این بخش اقدام کنید. به این صورت که، مقدار موجودی فعلی کیف پول خود را در بخش مانده اولیه درج بفرمایید. از دیگر قسمتهای مهم نرم افزار پارمیس همراه حساب بانکی است. 

حساب بانکی افراد از آن دست مواردی است که به طور معمول با تراکنشهای زیادی همراه است. با توجه به اینکه، در حال حاضر مردم در مقایسه با گذشته پول نقدی در کیف پول خود ندارند، اکثر تراکنشهای مالی خود را در طول روز با کارتهای بانکی انجام میدهند. 

یکی از قابلیت های چشمگیر پارمیس همراه در نسخه اندروید، مدیریت پیامک های شما در بخشی تحت عنوان پیابانک است. به این صورت که، وقتی شما پیامکی را از بانک خود بابت تراکنش بانکی دریافت میکنید، نوتیفیکیشنی در اپلیکیشن برایتان نمایش داده میشود که، از طریق آن اطلاعات کلی نوع تراکنش، مبلغ و طرف حساب بانکی به شکل خودکار پر می شوند. 

فقط کافیست طرف حساب دوم را در نرم افزار انتخاب بفرمایید. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با این برنامه، میتوانید با تیم کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید