2024-03-28 17:28:10

4 ترفند جالب برای کاربران مک Mac که باید بدانند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بی شک هر سیستم عاملی بنا به مصارف پرکاربرد در بخش های اساسی خود دارای کلیدهای میانبر برای انجام سریع کارها است و یا دارای ترفندهایی می باشد که در انجام سریع کارها به ما کمک زیادی می کنند.

کلیدهای میانبر، کلیدهایی هستند که در بین کاربران محبوبیت زیادی دارند زیرا برای انجام کارها دیگر نیازی به طی کردن راه های زیاد نیست، ترفندها نیز در این بین جای خود را در بین کاربران باز کرده اند و مختصر بودن آنها باعث محبوبیت آنان شده است؛ در این مقاله کوتاه به برخی از این ترفندهای خلاصه که با چند کار کوتاه انجام شده اند می پردازیم.

 

4 ترفند جالب برای کاربران مک Mac که باید بدانند

 

تغییر سریع نام فایل ها

در صورتی که می خواهید مجموعه ای از فایل های خود را مجددا به سرعت نام گذاری نمایید ابتدا آنها را انتخاب و در یک پوشه قرار دهید سپس روی آنها راست کلیک (Option) کنید و گزینه Rename Items را در منوی Contextual انتخاب کنید.

 

تغییر سریع نام فایل ها - 4 ترفند جالب برای کاربران مک Mac که باید بدانند

 

با این کار همه آنها به نام انتخابی شما تغییر پیدا می کنند و به ترتیب شماره گذاری می شوند. در ادامه شگفت زده تر خواهید شد.

کنترل اسکرین شات

در مواقعی که احتیاج به گرفتن اسکرین شات از قسمتی از صفحه خود دارید فقط کافیست کلید میانبر 4 + Shift + Command  را بزنید و با کلیک کردن و کشیدن یک باکس، بخش مورد نظر خود را در صفحه مشخص کنید و از آن اسکرین شات بگیرید.

 

کنترل اسکرین شات - 4 ترفند جالب برای کاربران مک Mac که باید بدانند

 

همچنین شما می توانید از بین تصاویری که با استفاده از Cross-Hair گرفته اید و یا با استفاده از فشردن SpaceBar در همان لحظه ثبت کرده اید یکی را نیز انتخاب بنمایید.

صفحه نمایش خود را با استفاده از Split Screen View تقسیم بندی کنید

زمانی که به دلخواه اندازه پنجره ها را تغییر می دهید اگر از حالت Split Screen View استفاده می کنید می توانید با پایین نگه داشتن کلید Option، هر دو پنجره را هم زمان و با وضوح تماشا کنید، بهتر است این روش را حتما امتحان کنید.

 

صفحه نمایش خود را با استفاده از Split Screen View تقسیم بندی کنید - 4 ترفند جالب برای کاربران مک Mac که باید بدانند

 

متوقف نشوید

در صورتی که نمی توانید از یک اپلیکیشن در حال اجرا خارج شوید بهتر است از کلیدهای میانبر مک Esc + Cmd + Option  استفاده کنید. هر سه تای این کلیدهای میانبر را هم زمان فشار دهید تا پنجره Force Quit ظاهر شود سپس به وسیله این پنجره اپلیکیشن مورد نظر خود را ببندید.

4 ترفند جالب برای کاربران مک Mac که باید بدانند

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید