2024-03-28 17:02:31

تولد 25 سالگی GNU/Linux در 4 شهریور

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 GNU/Linux یکی از سیستم عامل های قدرتمند و محبوب دنیای فناوری اطلاعات امروزی است که کاربران زیادی از سراسر دنیا مجذوب این سیستم عامل متن باز هستند.

سیستم عامل GNU/Linux در روز 4 شهریور 25 ساله می شود.سازنده این سیتم عامل قدرتمند پیامی مبتنی بر کمک در رابطه با کار جدید خود منتشر کرد که مضمون آن متن زیر است.

من در حال ساخت یک سیستم عامل (مجانی) برای ۳۸۶ (۴۸۶) کلون AT هستم (فقط برای سرگرمی بوده و مانند GNU گسترده و حرفه‌ای نخواهد بود). از آوریل شروع به این کار کرده‌ام و پروژه در حال آماده شدن است. خیلی علاقه دارم بازخوردها را در مینیکس مشاهده کنم، زیرا سیستم عامل من تاحدودی شبیه به آن است (بعضی از لایه‌های فیزیکی فایل‌های سیستمی و دیگر موارد).

پس از انتشار این پیام توسط لینوس تورواندز مردم زیادی در جهت حمایت از وی علاقه خود را به او نشان دادند که تاکنون نیز کاربران علاقه خود را به این پدیده جدید نشان می دهند.بنیاد لینوکس در طول این 25 سال شاهد اتفاقات زیادی در مورد این سیستم عامل بوده است و کاربران زیادی در جهت رشد و توسعه آن تلاش کرده اند و تا کنون در حدود 13500 کاربر در این زمینه مشارکت داشته اند.

هسته این سیستم عامل توسط ارتشی از دوسداران آن در حال به روز شدن است و این نشان از بهبود اینترنت و رشد دنیای کامپیوتر است.اکثر وب سایت ها بر پایه همین سیستم عامل پیاده سازی شده اند و گسترش آن حتی در پمپ بنزین ها نیز به اثبات رسیده است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید