2024-03-29 00:00:14

از نصب تلسکوب با عمق رصد هزار کیلومتری تا پرتاب ماهواره دوستی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

رئیس سازمان فضایی ایران گفت :تلسکوپی با عمق دید هزار کیلومتری در کشور نصب شده است و اشاره کرد که امسال دو ماهواره از ایران به فضا پرتاب خواهند شد که یکی از این ماهواره ها به دست دانشجویان ایرانی ساخته خواهد شد.

محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی کشور اعلام کرد در سال 95 حداکثر دو ماهواره از خاک ایران به فضا پرتاب خواهد شد که دانشجویان ایرانی در ساخت آن دخیل هستند همچنین وی اذعان داشت نام ماهواره ای که در نوبت اول پرتاب خواهد شد دوستی است که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و به دست دانشجویان آن دانشگاه ساخته خواهد شد.

به گفته بهرامی،با توجه به زمان بندی و هزینه های ساخت و ارسال ماهواره به فضا حداقل یک ماهواره تا پایان سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد.

محسن بهرامی از نصب تلسکوپی با عمق دید و رصد هزار کیلومتری اجرام آسمانی در ماهدشت خبر داد و گفت این عملیات در شهریور ماه امسال و همزمان با نصب تلسکوپ در پرو و پاکستان اتفاق خواهد افتاد همچنین وی در مورد سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) توضیح داد که این سازمان با وجود فعالیت های ویژه سبب شد که ایران فعالیت های خود را در این زمینه گسترده تر کند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید