2024-04-20 11:46:00

قابلیت های جدید و کاربردی گوگل پلی در نصب و خرید اپلیکیشن ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شاید بتوان یکی از دلایل محبوبیت سیستم عامل اندروید در بین کاربران را، داشتن بانکی از اپلیکیشن های کاربردی دانست. بسیاری از این اپلیکیشن ها رایگان هستند و بنابراین تنوع اپلیکیشن ها برای کاربران اندروید بسیار گسترده می باشد.

گوگل در اقدامات جدید خود برای گوگل پلی، امکانات و قابلیت هایی را قرار داده است که در انتخاب اپلیکیشن مناسب به کاربران کمک می کند.

 

 

برچسب تبلیغات:

یکی از اقدامات مثبت گوگل در گوگل پلی این است که اپلیکیشن‌هایی که حاوی تبلیغ هستند را با یک برچسب مخصوص مشخص می‌کند و بنابراین می‌توان پیش از نصب اپ‌ها از این موضوع آگاهی یافت.

با توجه به اینکه بسیاری از اپلیکیشن ها رایگان هستند اما با این‌حال در برخی از آنها به دلیل وجود تبلیغات، بسیاری از کاربران پس از نصب این گونه اپ‌ها آن‌ها را حذف می‌کنند.

از این پس تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی موجود در فروشگاه گوگل‌پلی که دارای هر نوع تبلیغی باشند، با برچسب‌ مخصوصی مشخص خواهند شد. این برچسب در زیر دکمه نصب (Install) و در کنار برچسب پرداخت‌ درون برنامه‌ای قرار گرفته است.

پیش از گسترش برچسب‌گذاری تمامی اپلیکیشن‌ها در اواخر ماه نوامبر، این اقدام زمانی آغاز شد که در سال گذشته از آن به عنوان پیش‌نیازی برای اپلیکیشن‌های طراحی شده مخصوص خانواده استفاده شد. در آن زمان طی اطلاعیه‌ای که برای تمام توسعه دهندگان ارسال شد، تیم گوگل‌پلی به آن‌ها اعلام کرد که تا تاریخ ۱۱ ژانویه سال میلادی جاری (۲۱ دی ماه ۹۴) باید به کنسول توسعه دهندگان مراجعه کرده و تاییدیه لازم را بگیرند در غیر این صورت اپلیکیشن‌های آن‌ها به عنوان اپ‌هایی که شامل تبلیغات هستند شناخته خواهند شد. این موضوع هنگامی که توسعه دهندگان قصد بروزرسانی اپلیکیشنی را داشتند نیز مجدداً به آن‌ها اعلام می‌شد.

گوگل در این باره می‌گوید در آن زمان برخی با گزارش‌های نادرست سعی داشته‌اند خارج از لیست اپلیکیشن‌های حاوی تبلیغ قرار بگیرند.

سیاست در نظر گرفته شده برای این موضوع شامل نمایش تبلیغ در هر جایی از اپلیکیشن می‌شود، خواه این تبلیغات به صورت معمول باشند یا بنر یا اتصال به شبکه‌های تبلیغاتی شخص ثالث. بد نیست بدانید که ثبت برچسب برای متمایز کردن اپلیکیشن‌های حاوی تبلیغات در فروشگاه گوگل‌پلی برای اولین بار توسط یکی از کاربران Reddit گزارش شد.

 

تایید کردن خرید با اثر انگشت:

همراه با طراحی مجدد و جدید فروشگاه گوگل پلی برای مطابقت کردن بهتر با استایل اندروید ۶ مارشمالو، این بازار دیجیتالی برای فراهم کردن امکان تایید کردن خرید با اثر انگشت بروزرسانی شده است. البته، این عمل نیاز به این قابلیت دارد که دستگاه کاربران سنسور اثر انگشت را داشته باشد و همچنین اندروید مارشمالو را اجرا کند. این قابلیت با تاچ آی دی اپل – که دو سال پیش با توانایی تصدیق کردن خرید به جای وارد کردن رمز عبور در اپ استور عرضه شد- قابل مقایسه می باشد.

متاسفانه برای کاربران اندرویدی در واقع تنها دو دستگاه وجود دارد که با معیارهای خرید با اثر انگشت مطابقت می کند و آن دو دستگاه هم نکسوس ۶P  از هوآوی و نکسوس ۵ X از ال جی می باشد. یک گوشی دیگر هم که اندروید ۶ را اجرا می کند ال جی جی ۴ (LG G4) است که متاسفانه این گوشی هم بدون اسکنر اثر انگشت می باشد.

 اگر شما دارنده ی یک گوشی هوشمند جدید نکسوس ۶P  و یا نکسوس ۵X  هستید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که گزینه ی Fingerprint Authentication  را در تنظیمات گوگل پلی، زیر User Controls روشن کنید. این تنظیمات به صورت پیش فرض خاموش است، اما این کار به این منظور است که امنیت بیشتری ارائه دهد و همچنین لازم به ذکر است که این برنامه به فرایند خرید هم سرعت می بخشد.

سنسور اثر انگشت این دستگاه ۵X  بسیار خوب اجرا شده است با این وجود قرار گرفتن آن در قسمت پشت و زیر دوربین تا حدی غیر عادی است. این قابلیت می تواند به سرعت این گوشی را آنلاک کند و همراه با خرید از فروشگاه گوگل پلی با سرویس پرداخت موبایل گوگل پی استفاده می شود.

 

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید