2024-03-28 17:25:05

نمایشگری که روی پوست شماست

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

محققان توکیو پوستی طراحی کرده‌اند که با متصل شدن به پوست دست و پا و صورت می‌تواند قسمت‌های مختلف بدن را به نمایشگری پیشرفته تبدیل کند. اگر در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل شدن بخشی از پوست انسان به نمایشگر شدید چندان تعجب نکنید چرا که مقدمات این نوآوری تقریبا فراهم شده است.

تلفیق تجهیزات الکترونیکی با پوست حتی در حال حاضر و به رغم توسعه چشم‌گیر فناوری‌های نوظهور اقدامی هیجان‌انگیز به شمار می‌آید.

گروهی از محققان دانشگاه توکیو گامی بلند به سوی طراحی توسعه همه جانبه فناوری‌های هوشمند برداشته‌اند. آنها پوست باریک و انعطاف‌پذیری ساخته‌اند که در دل آن LED های پلیمری (PLED) تعبیه شده است.

ویژگی مهم این پوست جدید در آن است که می‌توان آن را به پوست دست، پا و حتی صورت متصل کرده و بدین ترتیب بخش‌های مختلف بدن را به نمایشگرهای پیشرفته تبدیل کرد.

جزئیات این نوآوری که در نشریه Science Advances منتشر شده نشان می‌دهد که بشر تا چه حد به یکی از رؤیایی‌ترین تصوراتش نزدیک شده است.

استفاده از پلیمری مخصوص در ساختار این پوست موجب شده تا دوام و پایداری آن در سطح قابل توجهی باشد به طوریکه مقاومت بسیار خوبی در برابر بارها خم شدن و کشیده شدن از خود نشان می‌دهد و این درحالی است که ضخامت بسیار اندکی هم دارد.

در ساختار این پوست جدید از لایه‌های مختلف پاریلن و silicon oxynitrite استفاده شده است تا طول عمر قابل توجهی داشته باشد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید