2024-03-19 10:55:45

10 واقعیت جالب و خواندنی درباره شبکه اجتماعی توییتر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

توییتر که اکنون دامنه فعالیت آن از ارائه راهکاری ساده در حوزه شبکه اجتماعی فراتر رفته، به بلندگویی برای برقراری ارتباط میان افراد مشهور و طرفدارانشان تبدیل شده و ابزارهایی به‌منظور استفاده در فرایند راه‌اندازی و مدیریت حرکت‌های اجتماعی و نقادانه را پیش روی کاربران قرار داده است. علاوه بر این، این غول دنیای ارتباطات به منبعی برای انتشار خلاصه اخبار و سرخط‌های مهم روز در دنیای خبر نیز تبدیل شده است.

توییتر علی‌رغم اینکه در حال حاضر با نگرانی‌ها و انتقادهای گوناگونی در خصوص آینده سرویس‌دهی خود به کاربران دست و پنجه نرم می‌کند اما این غول چندرسانه‌ای فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی، با قابلیت‌های ویژه ارسال پیام‌های کوتاه در جایگاه کنونی هم داشته‌های زیادی دارد.

با این مقدمه کوتاه به مناسبت دهمین سالگرد راه‌اندازی شبکه محبوب توییتر، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 10 خاطره به‌یادماندنی که به صفحات شاخص در دوران حیات باشکوه این شبکه اجتماعی تبدیل شده‌اند.

اولین توییت تاریخ

اولین توییت منتشر شده در شبکه توییتر توسط موسس و مدیرعامل سابق و فعلی این شرکت، جک درسی پیش روی کاربران قرارگرفت. این توییت با مضمون “just setting up my twittr” در تاریخ 21 ماه مارس سال 2006 میلادی در این شبکه اجتماعی قرارگرفت.

از twittr تا twitter

در ابتدای راه‌اندازی این شبکه اجتماعی از عنوان twittr برای آن استفاده می‌شد. البته این نام‌گذاری مربوط به دوران تاریک Web 2.0 و زمانی بود که کاربران تصور می‌کردند حذف حروف صدادار از عناوین و اسامی مختلف، جذابیت خاصی دارد.

درآمدهای چشمگیر

بد نیست بدانید میزان درآمد توییتر از 28.3 میلیون دلار در سال 2010 به رقم باورنکردنی 2.22 میلیارد دلار در 2015 رسیده است. توییتر در این راه با مشکلات و موانع زیادی دست و پنجه نرم کرده اما به ‌نظر می‌رسد رویارویی با این مشکلات، برای مدیران و مسئولان این شرکت، نتیجه شیرینی را به همراه داشته است. با این وجود زود قضاوت نکنید و ادامه مطلب را در خصوص هزینه‌های این شرکت بخوانید.

هزینه‌های چشمگیر

در طول ده سال فعالیت در سطح اول حوزه شبکه‌های اجتماعی، توییتر 2.09 میلیارد دلار ( تا دسامبر 2015) از درآمد خود را از دست داده است. با نگاه به چشم‌انداز نه‌چندان روشن این شرکت در سال‌های پیش رو، مسئولان توییتر باید امیدوار باشند این رقم از مقدار کنونی فراتر نرود.

حلقه تکراری مدیرعاملان

شبکه اجتماعی توییتر در طول حیات باشکوه خود، چهار مدیرعامل را در طول مدت ده سال به خود دیده است. جک‌درسی، ایوان ویلیامز، دیک کوستولو و مجددا جک درسی سکان‌داران توییتر در هدایت آن به سمت مقصد کنونی بوده‌اند.

اشتغال‌زایی توییتر و به کارگیری 3900 کارمند

در پایان ماه دسامبر سال 2015، تعداد کارکنان تمام وقت توییتر 3900 نفر عنوان شده است. این شرکت در طول پنج سال گذشته 3700 نفر را به استخدام خود درآورده است. این در حالی است که در پنج سال اول حضور این شرکت در حوزه شبکه‌های اجتماعی تنها 200 نفر به فعالیت در این شرکت مشغول بودند.

بیشترین آمار ریتوییت و لایک

تصویری که از مراسم اسکار در ماه مارس 2014 توسط Ellen DeGeneres منتشر شد همچنان بیشترین آمار ریتوییت و لایک در توییتر را به خود دیده است.

چرا Twitter?

Noah Glass از تیم پایه‌گذار توییتر، این عنوان را در حالی که در قسمت tw دیکشنری در حال جستجو بود به‌ طور کاملا اتفاقی برای آن انتخاب کرد.

بیشترین دنبال‌کننده

این شبکه اجتماعی یکی از بهترین و مورد اطمینان ترین راه ها برای دنبال کردن سلبیریتی ها و افراد مشهور می باشد چرا که هویت این افراد توسط توییتر تایید خواهد شد. کیتی پری با 84.77 میلیون دنبال کننده در صدر محبوب‌ترین افراد فعال در توییتر قراردارد.

پیشنهاد خرید 500 میلیون دلاری

در ماه نوامبر سال 2008، شرکت فیسبوک رقم 500 میلیون دلار را برای خرید توییتر پیشنهاد داد که در زمان خود، پیشنهاد چشمگیری بود اما فرایند فروش با مخالفت مدیران این شرکت روبرو شد و البته بدنیست بدانید در موقعیت کنونی ارزش توییتر به 11.7 میلیارد دلار رسیده است (ارزش فعلی فیس‌بوک، 36.3 میلیارد دلار عنوان شده است).

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید