2024-03-29 02:21:36

شناسایی بدافزار جدید در اندروید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

سیستم عامل اندروید که این روزها در حال توسعه و به روز رسانی نسخه جدیدش است و به دنبال نام جدیدی برای این سیستم عامل نیز می باشد؛ اخیراً مورد حمله یک بدافزار قرار گرفته است.

محققان امنیتی نوعی بدافزار را شناسایی کردند که با استفاده از مهندسی اجتماعی کاربران را فریب می‌دهد تا به طور خودکار برنامه‌ها را بر روی دستگاه اندرویدشان نصب کنند.

مایکل بنتلی، مدیر تحقیقات در وبلاگی تشریح کرد که بدافزار “trojanized adware” با نام Shedun چگونه می‌تواند کنترل Android Accessibility Service را در اختیار بگیرد. این سرویس برای تعامل کاربر با دستگاه تلفن همراه طراحی شده است.

این بدافزار سعی دارد تا با ارسال پیام کوتاهی مبنی بر فعال کردن “accessibilit features” کاربر را فریب دهد. پس از آنکه بدافزار Shedun کنترل Accessibility Service را در اختیار گرفت، می‌تواند هر برنامه‌ای را که می‌خواهد نصب کند.

این بدافزار یکی از سه برنامه خانواده Shedun، Shuanet و ShiftyBug است که در قالب برنامه‌های معتبر ماند فیسبوک، کندی کراش یا برنامه‌های فروشگاه اندروید ظاهر می‌شود.

اگر کاربری یکی از این برنامه‌ها را نصب کند، Shedun یا یکی از بدافزارهای دیگر دسترسی root دستگاه را بدست می‌آورد و خودش را به عنوان برنامه سیستم نصب می‌کند و در نتیجه حذف آن توسط قربانی دشوار می‌شود.

راه جلوگیری از ورود این بدافزار به گوشی های هوشمند اندروید آن است که هنگام نصب برنامه‌ها از فروشگاه‌های متفرقه جانب احتیاط را رعایت کنید و به خصوص در مورد برنامه‌هایی که سعی در در اختیار گرفتن کنترل Accessibility Service را دارند هوشیارانه عمل نمایید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید