2024-03-29 01:40:52

خطر شنود و جاسوسی در گوشی‌های گلکسی سامسونگ

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

بسیاری از ما هنگام انجام مکالمات تلفنی توجه زیادی به امنیت شخصی خود نمی‌کنیم و به راحتی در مورد مسائل زندگی روزمره، موضوعات کاری و بسیاری از موارد مهم دیگر با مخاطبان مختلف به صورت تلفنی صحبت می‌کنیم. اغلب اطلاعات مهم مانند شماره حساب، رمزهای بانکی و اطلاعاتی که به اصطلاح محرمانه محسوب می‌شوند را تلفنی بازگو می‌کنیم.

اگر صاحب دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند گلکسی شرکت سامسونگ هستید. بنابر اعلام کارشناسان حوزه امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی، طی کنفرانس اخیری که در توکیو انجام گرفت، شنود و رهگیری از طریق مکالمات تلفنی در دستگاه های مشهور و قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S۶ و Galaxy S۶ Edge و Galaxy Note ۴ امکان‌پذیر می باشد.

متخصصان، این نوع تلفن‌ همراه را با هدف انجام ارتباطات رادیویی به یک چیپ ست مجهز کرده‌اند. فرد مجرم به کمک این Chipset، برای انجام رهگیری، از روش جاسوسیMan-in-the-middle Attack  استفاده می‌کند.

این شیوه، یک تکنیک قدیمی است که تبهکاران سایبری را قادر به شنود، رهگیری، پایان دادن به مکالمه‌ی تلفنی و همچنین خواندن غیر مجاز پیغام‌های کاربر بدون اطلاع وی می‌سازد. با استفاده از این تکنیک ساده، تبهکاران سایبری می‌توانند مکالمات تلفنی را ضبط کرده و به این ترتیب عملیات جاسوسی خود را محقق سازند.

تکلیف صاحبان گوشی های گلکسی چیست؟

هنوز جزییات کاملی از این روش جاسوسی ارائه نشده است اما کارشناسان فنی شرکت سامسونگ با آگاهی از این اشکال بزرگ، می‌توانند تا دیر نشده این نقص بزرگ را از دستگاه های خود برطرف کنند و طرفداران خود را از این نگرانی نجات دهند.

متاسفانه، این روش شنود نمونه‌ بسیار کوچکی از روش‌های متعدد جاسوسی موجود می باشد. برخی تبهکاران با استفاده از ژیروسکوپ قادرند با هدف جاسوسی در تماس‌های تلفنی، حتی ارتعاشاتی که توسط صدای گوینده تولید می‌شود را ضبط کنند.

جلوگیری از انجام مکالمات تلفنی کاری غیر ممکن است اما با راهکارهای ساده ای می‌توانید تا حد قابل توجهی امنیت اطلاعات محرمانه‌ی خود را حفظ کنید.

توصیه می‌شود از مطرح کردن هرگونه اطلاعات مرتبط با حساب‌های بانکی و رمزهای محرمانه در مکالمات تلفنی جداً خودداری نمایید.

همچنین به‌عنوان دومین راهکار، از صحبت کردن در مکان‌های شلوغ که احتمال شنود مکالمات شما توسط اطرافیان وجود دارد، اجتناب کنید.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید