2024-03-29 01:36:29

دولت هایی که ایمیل کاربرانشان را چک میکنند بشناسید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

ایمیل روش ارتباطی ای که حتی با وجود روی کار آمدن انواع نرم افزار ارتباطی ساده تر، تا به امروز توسط کاربران بسیاری در سراسر جهان استفاده می شود؛ توسط سرویس های مختلفی به کاربران ارائه می شوند. برای مثال شما میتوانید به انتخاب خود از بین یاهو، گوگل، هات میل و … سرویس ایمیل خود را انتخاب کنید.

اما در ارسال ایمیل نیز امکان جاسوسی و بودن حفره امنیتی وجود دارد. تقریباً همه دولت‌ های جهان به دلایلی که خودشان توجیه می‌کنند، علاقه زیادی به چک کردن ایمیل کاربران خود، و اگر بتوانند ایمیل‌های دیگران، دارند. در این میان باید توافقی بین شرکت ارائه دهنده سرویس ایمیل و مسئولین دولتی صورت بپذیرد تا این اجازه برای دسترسی به ایمیل های کاربر به وجود بیاید. این در حالی است که اخیراً اخباری حاکی از کشف شدن مشکل امنیتی تلگرام نیز منتشر شده است. برای مطالعه اینجا را بخوانید.

کدام دولت‌ها ایمیل کاربران خود را چک می‌کنند؟

در حال حاضر برنامه‌ های خودکاری ایجاد شده است تا چک کردن ایمیل کاربران را انجام دهد. برنامه‌هایی که ما تاکنون شناخته ‌ایم و برنامه‌هایی که تاکنون پنهان مانده‌اند و فقط خود دولت‌ها می‌دانند.

با داستان جاسوسی‌های NSA امریکا از کاربران داخلی و خارجی این کشور، ابعاد برنامه‌های مانیتورینگ و کنترل‌کننده به‌طور بی‌سابقه‌ای توسط پایگاه روس‌ها علیه غرب، و بعضاً لو رفتن برخی برنامه‌های چینی و روسی توسط دنیای غرب منتشرشد.

برنامه‌هایی که ابزار جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان شده و تاکنون رسانه‌ای شده‌اند به شرح زیر می باشند.

XKeyscore

PRISM

ECHELON

Carnivore

DISHFIRE

STONEGHOST

Tempora

Frenchelon

Fairview

MYSTIC

Boundless Informant

BULLRUN

PINWALE

Stingray

Dropmire

Stateroom

Bullrun

MYSTIC

MonsterMind

 

لورفتن برنامه‌های مانیتورینگ آمریکایی بخشی از داستان بزرگ چک کردن شهروندان کره زمین است که منتشر شده و هم‌ زمان که این خبر را می‌خوانیم برنامه‌های زیادی همچنان به این امر مشغول‌اند و ما از وجود آنها بی اطلاع هستیم.

یاهو حملات هکرهای دولتی به باکس ایمیلتان را گزارش می‌دهد

یاهو پس از فیسبوک، توییتر و گوگل تصمیم گرفته است تا حملات هکر به جعبه ایمیل کاربران که از سوی دولت‌ها انجام می‌شود را گزارش کند.

باب لرد مدیر اداره امنیت اطلاعات یاهو دراین‌باره گفت با استفاده از متدهای جدید به کاربرانی که ایمیلشان موردحمله هکرهای دولتی قرار می‌گیرد، اطلاع می‌دهیم.

وی افزود پس از اطلاع یافتن از حمله سازمان‌یافته با پشتیبانی دولتی، به کاربر قربانی از طریق نوتیفیکشن اطلاع می‌دهیم تا بداند موردحمله واقع‌شده است.

این نوتیفیکیشن هم شامل باکس کاربران و هم ابزاری که مورد حمله قرارگرفته، می‌شود.

وی تأکید کرد که کاربران پس از آگاهی یافتن از این موضوع باید بلافاصله آیکون Account Key و یا Two-Step Verification را در کنار انتخاب پسورد قوی در بخش account settings خود فعال سازند و با چک کردن checking account recovery info از جزئیات بیشتر و مواردی نظیر mail forarwdnig و reply -to آگاه شوند.

به‌هرحال کمپانی‌های بزرگ آی.تی که در جایگاه اتهام همکاری با دولت آمریکا هستند، سعی کرده‌اند با این نوع اخبار، خود را تبرئه کرده تا دست به اعتمادسازی مجدد بین کاربران بزنند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید