2024-03-28 15:00:32

گوگل حذف پسوورد را برای کاربران آزمایشی آغاز کرد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

گوگل در حال آزمایش راهکاری است که امکان ورود به حساب‌های کاربری ارائه شده توسط این شرکت را بدون نیاز به واردکردن رشته‌های حرفی و تنها با استفاده از گوشی‌ همراه به کاربران خواهد داد.

سخنگوی گوگل در خصوص اجرای این طرح می‌گوید:

” ما از گروهی محدود از کاربرانمان دعوت کرده‌ایم تا روش جدید ورود به حساب‌های کاربری گوگل که نیازی به گذرواژه ندارد را آزمایش کنند. با این روند، لحظه‌ شماری برای پایان روزهای حکمرانی گذرواژه‌هایی مانند 123456 و یا password فرارسیده است.”

به این ترتیب شما با تایید استفاده از گوشی موبایل خود می توانید وارد حساب کاربری خود بر روی رایانه و یا هر دستگاه الکترونیکی دیگر شوید و هشداری را هم بر روی گوشی خود مشاهده خواهید کرد. البته دستگاه شما باید به قفل صفحه نمایش تجهیز شده باشد تا با بازکردن این قفل در واقع مجوزهای لازم برای تایید و یا رد دسترسی به حساب کاربری صادر شود. با این وجود همچنان گزینه استفاده از گذرواژه در صورت تمایل شما وجود دارد.

علاوه بر نگرانی‌های موجود در خصوص استفاده از گذرواژه‌های ساده و متداول، گوگل معتقد است این ابزار جدید، راهکاری هم برای دفاع در مقابل دسترسی نفوذگران و اقدامات کلاهبرداری با استفاده از گذرواژه‌ها خواهد بود.

تا پیش از این تایید هویت دو مرحله‌ای و یا استفاده از برنامه‌های اندروید مانند Authenticator در دستورکار این شرکت قرارداشت که ورود به سرویس‌ها را با استفاده از کد منحصربه ‌فردی که به گوشی‌های موبایل ارسال می‌شد، ممکن می‌ساخت. در ماه آوریل نیز افزونه ویژه کروم با عنوان Password Alert عرضه شد تا کاربران در خصوص واردکردن گذرواژه در وب‌سایت‌های غیرگوگلی، هشدارهایی دریافت کنند.

با این وجود، در زمینه عرضه ابزار حذف گذرواژه، به ‌نظر می‌رسد گوگل این قابلیت را از یاهو قرض گرفته است که در ماه اکتبر، قابلیت امنیتی به نام Yahoo Account Key را عرضه کرده بود تا ارتباطی مستقیم میان حساب کاربری کاربران و گوشی هوشمند آن‌ها برقرار شده و با تلاش برای ورود به حساب‌های کاربری بر روی دستگاه‌های دیگر، هشداری برای آن‌ها صادر شود.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید