2024-03-19 02:59:53

رویداد های مهم سال 2015 از نگاه توییتر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

شبکه اجتماعی توییتر که مخاطبان و طرفداران خاص خود را در جهان دارد؛ یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای آگاهی از اتفاقات تاثیرگذار و محبوب و مهم جهان است. توییتر امکانی را از مدت ها پیش به کاربران خود داد تا به آنها قابلیت پیگیری توییت افراد مختلف درباره موضوعات خاصی را میداد. این قابلیت در توییتر هشتگ نام دارد که با علامت # در ابتدای کلمه مورد نظر میتوان توییت های کاربران را پیگیری کرد و یا توییتی درباره موضوعات مهم ارسال کرد.

اکنون که سال 2015 رو به پایان است و دربردارنده اتفاقات بزرگ خوب و بد در نوع خود در سراسر جهان بوده است؛ توییتر روز گذشته ابتکار جدیدی را ایجاد کرده است. توییتر با ایجاد هشتگ #YearOnTwitter در واقع جایی برای بازخوانی بیشترین Retweet های سال میلادی ۲۰۱۵ را برای کاربران به وجود آورده است. در ادامه به مهمترین و به یادماندنی ترین اتفاقات ۲۰۱۵ اشاره کوتاهی میکنیم.

حملات تروریستی پاریس – #ParisAttacks: زمانی که حملات سهمناک تروریستی در ماه نوامبر در پاریس رخ داد، هشتگ #PrayForParis در توئیتر به شکل جهانی مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت تا با شهروندان فرانسوی همدردی داشته باشند.

همچنین ده ماه قبل از آن در زمان حملات به دفتر مجله شارلی عبدو، هشتگ‌های مربوط به این واقعه نیز به سرعت در توئیتر و در مقیاس جهانی مورد توجه قرار گرفت.

جنبش سیاهان آمریکا – #BlackLivesMatter: وقایع دردناک مربوط به سیاهان در شهرهای بالتیمور، فرگوسن و چارلستون ایالات متحده منجر به آن شد که هشتگ #BlackLivesMatter برای ۹ میلیون بار در سال ۲۰۱۵ در توئیتر استفاده شود.

این هشتگ هنوز هم به عنوان کلید واژه‌ای برای بحث در مورد حقوق سیاهان و آثار و پیامد این وقایع مورد استفاده است.

قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان – #MarriageEquality: از سوی دیگر موضوع قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان به شکل ویژه در ایالات متحده و ایرلند، در توئیتر مورد توجه قرار گرفت.

هشتگ #MomeToVote برای ایرلندی‌هایی که زمانی از کشور خود عزیمت کرده بودند، مورد استفاده قرار گرفت و #LoveWins نیز از زمانی که دیوان عالی ایالات متحده رأی به قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان داد، در توئیتر رواج پیدا کرد؛ موضوعی که البته با هشتگ‌های دیگری با انتقادات شدیدی نیز از سوی بسیاری از کاربران همراه بود.

موضوع آوارگان – #RefugeesWelcome: همچنین از مهمترین رویدادهای سال ۲۰۱۵ نیز مربوط به پناهجویانی بود که از خاورمیانه – به ویژه سوریه – و آفریقا به امید زندگی بهتر روانه اروپا شدند. این امر منجر به آن شد که فعالان حقوق بشر با استفاده از هشتگ #RefugeesWelcome افکار عمومی جهانی را متوجه این امر کنند.

جام جهانی فوتبال زنان – #FIFAWWC: همچنین مانند هر سال یک رویداد ورزشی جای خود را در میان مهمترین رویدادهای سال ۲۰۱۵ باز کرده است. جام جهانی زنان که تابستان ۲۰۱۵ در کانادا برگزار شد، یک گفت وگوی جهانی را در توئیتر شکل داد و مجموعا توئیت‌های مربوط به این رویداد ورزشی ۹ میلیارد بار در توئیتر از ششم ژوئن تا ۵ جولای دیده شدند. همین امر منجر به جای گرفتن این رویداد در بین مهمترین رویدادهای سال ۲۰۱۵ شد.

عکاسی نمای نزدیک از پلوتون – #PlutoFlyby: سال ۲۰۰۶ که تلسکوپ New Horizon ناسا زمین را به مقصد پلوتون ترک کرد، هنوز از توئیتر خبری نبود؛ اما در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ عبور این تلسکوپ از نزدیکی پلوتون و ارسال عکس‌هایی با وضوح بسیار بالا و نزدیک از این سیاره دور، منجر به آن شد که تنها در همین روز بیش از یک میلیون‌بار تصویر ارسال شده از این ماهواره جستجوگر در توئیتر منتشر شود.

ماجرای رنگ لباس – #TheDress: یکی از جالب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین ماجراهای سال ۲۰۱۵ مربوط به تصویری از یک لباس بود که کاربران مختلف آن را در نور متفاوت به رنگ متفاوت می‌دیدند و منجر به توجه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به این موضوع شد و بحث‌های فراوانی را در مورد علم بینایی و جزئیات عملکرد مغز و چشم انسان شروع کرد.

سیاه یا آبی، سفید یا طلایی این لباس در روزهای ۲۶ و ۲۷ فوریه بیش از ۴.۴ میلیون توئیتر را مستقیم به خود اختصاص داد.

البته مهمترین رویدادهای سال ۲۰۱۵ در توئیتر محدود به این موارد نبوده‌اند و باید به همه آنها موضوعات محلی نظیر انتخابات‌ها و مانند آن را نیز اضافه کرد؛ اما این موارد چکیده مواردی بودند که بیشترین توجهات را در میان افکار عمومی و در شبکه اجتماعی توئیتر به خود اختصاص دادند.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید