2024-03-29 10:55:56

کلاه‌برداری تازه با ویندوز 10؛ مراقب باشید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

حتما می‌دانید که کمپانی مایکروسافت، ویندوز 10 را برای کاربرانی که نسخه‌ کپی‌شده ویندوز 7، 8 و 8.1 را برروی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نیز نصب کرده‌‌اند، به‌صورت مجانی ارایه داده است. اما هکرها به‌تازگی، با استفاده از این موضوع، از کاربران سو استفاده می‌نمایند.

در ایمیلی جدید، از کاربران خواسته می‌شود که ویندوز خود را به آخرین نسخه‌ یعنی ویندوز 10 به‌روز نمایند؛ هکرها با استفاده از این، به سیستم کاربر دسترسی پیدا کرده و برروی آن، باج‌افزار نصب می‌کنند. کمپانی سیسکو به‌تازگی متوجه شده که این ایمیل از تایلند، برای کاربران در سرتاسر جهان فرستاده شده است.

در این ایمیل، یک برنامه که ظاهرا یک فایل نصب‌کننده‌ است، ضمیمه شده که تلاش دارد تا ویندوز شما را به ویندوز 10 ارتقا دهد. اگرچه در متن این ایمیل، تعدادی نوشته متضاد و بی‌ربط نیز وجود دارد که می‌تواند نشانه‌‌ای باشد برای آن‌که این ایمیل از طرف مایکروسافت برای شما فرستاده نشده است.

اگر کاربری از این موضوع باخبر نباشد، برروی فایل نصب‌کننده کلیک خواهد کرد؛ سپس بدون آن‌که ویندوز 10 را دریافت نماید، سیستم خود را به یک بدافزار و نرم‌افزار قفل‌گزاری مخرب آلوده کرده و فایل‌های وی تا زمانی که به هکرها باج پرداخت نکند، رمزنگاری شده باقی خواهد ماند. قطعا از این دست ایمیل‌ها برای کاربران، با فایل ضمیمه شده مبتنی بر ارتقا به ویندوز 10 از سوی مایکروسافت فرستاده نخواهد شد. زیرا خود این کمپانی برای ارتقا از ویندوز 7 یا 8 و 8.1 به ویندوز 10، برنامه‌ی Get Windows 10 را به‌طور رسمی ارایه داده است. هم‌چنین می‌توانید با دریافت فایل ISO این سیستم‌عامل از سایت رسمی مایکروسافت، ویندوز خود را به جدیدترین نسخه به‌روز نمایید.

در آخر باید متذکر شد که اگر ایمیلی با عنوان “ارتقاء به ویندوز 10″ دریافت کردید که در آن یک فایل نصب، ضمیمه شده بود یا لینک به‌روزرسانی، شما را به سایتی غیر از سایت رسمی مایکروسافت هدایت می‌کرد، سریعا آن را حذف نمایید. آیا شما نیز، از این دست ایمیل‌ها دریافت کرده‌اید؟!

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید