2024-03-29 14:06:14

کارمزد کارت به کارت بانکی چقدر است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد به جای حمل کردن پول نقد، استفاده از کارت های بانکی را ترجیح میدهند، بنابراین تعداد کثیری از مبادلات خود را با کمک کارت های بانکی انجام میدهند. از جمله عملیاتی که از طریق کارت های شتاب و دستگاه های خودپرداز ممکن است، انتقال وجه به سایر حساب ها و کارت ها، برداشت وجه، پرداخت اقساط، خرید شارژ، برداشت موجودی و … می باشد. در این بین برخی عملیات مشمول کسر کارمزد می شوند و برای انجام این عملیات، مبلغی به عنوان کارمزد از حساب مبدا کسر خواهد شد. کارمزد کارت به کارت بانکی چقدر است؟ در ادامه همراه ما باشید تا درباره مبلغ کارمزد و مقصد کارمزد بیشتر بدانید…

انتقال وجه شتابی چیست؟

چه در اینترنت و چه با استفاده از دستگاه خودپرداز یا کارتخوان، انتقال وجه در کل به دو صورت انجام می شود؛ انتقال وجه شتابی یا انتقال وجه داخلی. انتقال وجه شتابی به انتقال وجهی گفته می شود که از حساب یا کارت یک بانک به حساب یا کارت یک بانک دیگر انتقال وجه انجام شود و این نوع انتقال وجه همیشه هزینه یا همان کارمزد را شامل می شود. اما اگر انتقال وجه از یک حساب به حساب دیگر در همان بانک باشد هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود. به عنوان مثال اگر حساب مقصد بانک ملت باشد و حساب مبداء نیز بانک ملت باشد هیچ کارمزدی کسر نمی‌شود. آیا می دانید کارمزد کارت به کارت بانکی چقدر است؟ و بر چه اساسی محاسبه می شود؟

کارمزد بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

برای انتقال وجه شتابی، براساس بخش‌نامه بانک مرکزی تا مبلغ یک میلیون تومان مبلغ 500 تومان کارمزد کسر شده و به ازای هر یک میلیون تومان اضافه 200 تومان به رقم فوق افزوده می‌شود، بنابراین برای مبلغ سه میلیون تومان مبلغ 900 تومان از حساب فرد واریز کننده کسر خواهد شد.

مبلغ کل کارمزد به شرح زیر تقسیم می‌شود:

  1. 100 تومان سهم مرکز شتاب
  2. 500 تومان سهم بانک مبدا
  3. 300 تومان سهم اپراتور یا بانک پذیرنده دستور انتقال
  4. در شرایطی که مبلغی باقی بماند مابقی کارمزد به بانک مقصد تعلق می‌گیرد.

کارمزد کارت به کارت چقدر است؟

براساس بخشنامه شماره ۸۷/۱۰۶۰۹۳ مورخ ۱۳۸۷/۱۱/۲۳ بانک مرکزی، نرخ کارمزد انتقال وجه از طریق خودپردازها و پایانه شعب به شرح فوق است. این بخشنامه مربوط به سال ۱۳۸۷ می‌باشد و تاکنون تغییری نداشته است.
کارمزد کارت به کارت بانکی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید