2024-04-23 21:25:55

رسوایی های مالی و حسابداری در سال 2015

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

مجله فورچون طی گزارشی فضاحت‌بار ترین رسوایی‌های کمپانی‌ها و بزرگ‌ترین اتهامات تقلب در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد و نوشت: سال ۲۰۱۵ سالی بود که از نظر ثبت رسوایی‌های بزرگ مالی رو سفید بیرون آمد!

در بین تقلب ها و رسوایی هایی که در شرکت های بزرگی همچون فولکس واگن، تورینگ فارماسوتیکالز، فدراسیون بین‌المللی فوتبال و چند شرکت بزرگ دیگر صورت گرفته است، چندین رسوایی مختص حسابداری و حسابرسی مالی در برخی شرکت های بزرگ بوده است.

مجله فورچون که یک مجله معتبر آمریکایی است و به رتبه‌بندی سالانه ثروتمندان جهان می‌پردازد، طی گزارشی فضاحت‌بارترین رسوایی‌های کمپانی‌ها و بزرگ‌ترین اتهامات تقلب در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد که در لیست زیر ما به بخش رسوایی های حسابداری و مالی اشاره کرده ایم.

رسوایی حسابداری توشیبا

در ماه سپتامبر، شرکت الکترونیکی توشیبا اعتراف کرد طی ۷ سال گذشته درآمدهای خود را نزدیک به ۲ میلیارد دلار بیشتر اعلام کرده است که بیش از ۴ برابر برآورد اولیه خود در ماه آوریل است. هیسائو تاناکو مدیرعامل و مدیر اجرایی به علت این رسوایی استعفا دادند و تحقیقات مستقل نشان داد که «در توشیبا یک فرهنگ کاری مرسوم است که در تصمیمات مدیریتی نمی‌توان چالشی ایجاد کرد.»

بخش مخفی شرکت داروسازی والینت

در ماه اکتبر، خرده فروشی به نام اندرو لفت شرکت دارویی والینت را متهم کرد که از یک شرکت متخصص دارویی به نام فیلیدور برای بالا نشان دادن فروشش استفاده کرده است. والینت این اتهام را رد کرد اما این حقیقت که این شرکت هرگز درباره روابط نزدیکش با فیلیدور صحبتی به میان نیاورد، سوال‌های زیادی را در خصوص فروش این دو شرکت برانگیخت.

شرکت دارویی تورینگ

شرکت داروسازی تورینگ قیمت داروی ۶۲ ساله که برای بیماران اچ‌آی وی مورد استفاده قرار می‌گرفت را از برگه‌ای ۱۳٫۵ دلار به ۷۵۰ دلار افزایش داد. در نیمه دسامبر، دولت آمریکا مارتین شکرلی را به اتهام کلاهبرداری‌های بورسی مرتبط با شرکت دارویی رتروفین دستگیر کرد. شرکتی که پیش از تورینگ اداره می‌کرد. وی که رئیس سابق یک صندوق سرمایه‌گذاری بود متهم است که از سهام رتروفین برای پرداخت به سرمایه‌گذاران خسارت دیده استفاده کرده است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید