2024-04-19 19:40:58

بدهی دولت ۳۸۰هزار میلیارد تومان محاسبه شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

چند روز پیش خبری منتشر شد که در آن معاون نظارت مالی وزارت اقتصاد و خزانه دار کل کشور از آماده شدن گزارش اولیه احصای بدهی‌های دولت خبر داد و  اما خبرهای جدید دریافتی از دولت، رقم بدهی‌های دولت به بخش‌های مختلف را ۳۸۰هزار میلیارد تومان محاسبه کرد.

در حالی که علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشتر با اعلام اینکه برآورد اولیه بدهی دولت را ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود، گفته بود، تاکنون هیچ دستگاهی نتوانسته برآورد دقیقی از رقم بدهی‌های دولت داشته باشد، خبرهای دریافتی از دولت نشان می‌دهد که رقم بدهی دولت ۳۸۰هزار میلیارد تومان شده است.

این در حالی است که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیشتر در اولین اعلام رسمی، بدهی دولت را ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان از میزان بدهی های دولت تنها مربوط به بانک‌ها است، این در حالی است که رقم بدهی دولت به پیمانکاران هم بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

در عین حال محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز خبر داد، دولت ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست خبری اردیبهشت سال جاری، رقم بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران را حدود ۵۰ میلیارد دلار دانست و گفت، بدهی ۱۶۲هزار میلیارد تومانی این شرکت را دچار بحران مالی کرده است.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید