2024-04-24 19:21:59

حسابرسان شورای شهر به تفاهم رسیدند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

حسابرسی و رسیدگی به حساب ها در شرکت ها از آن دسته اموری است که نباید از آن به سادگی گذشت و نیازمند دقت بالا و صرف وقت است. تا به امروز حسابرسی شرکت های وابسته شهرداری توسط دو حسابرس انجام میشد. اما اخیراً طی تفاهمی تغییری در این روند ایجاد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی تفاهمی که با شهردار تهران صورت گرفت از این پس تنها یک حسابرس مرضی‌الطرفین برای شرکت‌های وابسته به شهرداری انتخاب می‌شود.

به گفته مهدی چمران، با بیان اینکه پیش از این یک حسابرس توسط شرکت‌های شهرداری و یک حسابرس توسط حسابرس مأمور حسابرسی می‌شدند، اظهار کرد: این کار عبث بود و نتیجه‌ای جز اتلاف منابع نداشت و به همین خاطر تفاهم نامه‌ای میان شورا و شهردار تهران منعقد شد که به موجب آن، از این پس تنها یک حسابرس مشترک برای شرکت‌های وابسته به شهرداری توسط شورا و شرکت انتخاب خواهد شد.

وی تأکید کرد: برخی اعضای شورا اطلاع کاملی از این تفاهم نامه نداشتند و تصور می‌کردند قرار است ابزار نظارتی شورا از اختیار نمایندگان مردم خارج شود در حالی که چنین نیست و نظارت عالیه شورای شهر بر معاونت ها و مناطق شهرداری همچون روال گذشته به قوه خود باقی است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نظر موافق کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به این اقدام گفت: متن تفاهم نامه مذکور نیز توسط علیرضا دبیر رئیس این کمیسیون تنظیم شد.

به دنبال انتشار نتایج حسابرسی شورای شهر، از شهرداری تهران و مجموعه‌های وابسته، در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است انتخاب حسابرس به طور کامل از اختیار شورا خارج شود قوت گرفته بود که چمران آن را تکذیب کرد و تفاهم نامه تازه خود و قالیباف را با این شایعات بی‌ارتباط دانست.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید