2024-03-29 15:00:47

10 اشتباهی که مانع پیشرفت حسابدار می شوند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

امروزه با توجه به پیشرفت نرم افزارهای حسابداری و ابزارهای کمکی مربوط به حسابرسی، گاهاً با حسابدارانی برخورد داشته ایم که علیرغم تلاش هایی که میکنند؛ پیشرفت چشمگیری در کارشان مشاهده نمی شود. به همین علت قصد داریم تا به اشتباهات تاثیر گذاری که ممکن است تا به حال متوجه آنها نشده باشید اشاره کنیم. در این مقاله قصد داریم 10 اشتباهی که مانع از پیشرفت حسابدار می شوند را بیان کنیم تا با آگاهی نسبت به این نکات، درصد خطای حسابداری را کاهش دهیم.

 

 

 

در ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید.

هدف دارید؟
آموزش کافی دیده اید؟
نیاز به مشاوره دارید؟
آیا کسی صلاحیت شما را تایید می کند؟
مطالعه دارید؟
انگیزه کافی در کارتان دارید؟
آیا به دنیال متد ها و اخبار روز دنیا در حوزه فعالیت خودتان هستید؟
تمامی سوالات بالا در ظاهر ساده هستند. اما هر کدام از سوالات بالا به صورت مجزا، می تواند فاکتور تاثیر گذاری برای پیشرفت و بهبود مهارت حسابداری شما باشد.
اما انگیزه ،هدف، مطالعه و … همیشه برای یافتن راهکاری بهینه مناسب نیست. گاهی حسابداران بدون دانش قبلی اشتباهاتی را مرتکب می شوند که به مرور زمان نه تنها پیشرفتی را برایشان به ارمغان نمی آورد؛ بلکه باعث افت کارایی آنان می شود.

اشتباه شماره۱
شناخت و درک مباحث و مفاهیم تئوری حسابداری. زمانی که از برخی حسابداران پرسیده می شود “اصل بهای تمام شده” چیست؟ درجواب می گویند صنعتی کار نکرده اند؛ درصورتی که این یک اصل و مفهوم ضروری است. اگر فردی این اصول و مفروضات را نداند نمی تواند در طراحی و پیاده سازی سیستم مالی یک فروشگاه هم موفق عمل کند چه برسد به شرکت یا موسسه!

اشتباه شماره۲
عدم استفاده بهینه از آموزش های دوره کارآموزی. برخی حسابدارن دوران کارآموزی خود را سطحی و بی ارزش می پندارند و بدون گذراندن دوره کافی از مسئولیت ها شانه خالی میکنند. در حالی که این دوره میتواند فرصت مناسبی برای رویارویی با مشکلات و مسائل در محیط واقعی باشد.

اشتباه شماره۳
عدم دانش و آگاهی نسبت به استاندارد های عمومی و اختصاصی با توجه به گرایش خاص. حسابدار موفق کسی است که نسبت به استانداردها مطالعه کافی داشته باشد تا در زمان نیاز بتواند به خوبی از آنها استفاده کند.

اشتباه شماره۴
عدم تمایل به ورود به حسابداری مالیاتی و ماندن در حسابداری مالی. حسابداری مالیاتی در واقع انجام یک سری فرآیند عمومی مانند اظهارنامه ارزش افزوده، گزارش ۳ ماهه و اظهارنامه مالیاتی است. اما نسبت به چگونگی ثبت اسناد حسابداری دقت کافی نمی شود که باید طبق قوانین مهم مالیاتی باشد؛ مانند رعایت قرائن ماده ۱۵۲، ذخایر و اجرای قانون پولشویی و …

اشتباه شماره۵
عدم برقراری ارتباط دوستانه کاری با مدیران مالی. بسیاری از حسابداران ارتباط با مدیرمالی را کنار گذاشته اند و تصور آنها یک رئیس بداخلاق است که اطلاعات خود را فاش نمی کند. در واقع اگر شما با صداقت و صمیمیت به جا، با مدیران مالی در ارتباط باشید؛ دیدشان نسبت به ارجاع امور به شما عوض می شود. به این طریق میتوانید تجربه های کاری خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

اشتباه شماره۶
عدم تمایل به کار اجرایی و علاقه به پشت میز بودن. حسابداری که از بردن نامه و دیگر کارها به اداره دارایی و مکاتبه با اداره کار و بیمه شانه خالی می کند و فکر می کند با حضور در مجموعه، کارش را از دست نمی دهد؛ صرفا یک علاقمند به پشت میز بودن است نه مشاغل حسابداری .

اشتباه شماره۷
گمراه شدن هدف اصلی با پیشنهاد حقوق بالا نسبت به بقیه گزینه ها. یک حسابدار موفق کسی است که نسبت به وظایف خود متعهد و مسئول باشد. به این ترتیب میتواند اطمینان سایرین نسبت به خود را جلب و از تجربیات چند ساله خود برای بهبود امور حسابرسی استفاده کند.

اشتباه شماره۸
عدم جمع آوری سوابق بیمه ای در رزومه. بیمه خود را همیشه پیگیری کنید. شماره بیمه و تعداد ماه ها و سالها بهترین گزینه برای تایید زحمات شما در کارنامه کاریتان است.

اشتباه شماره۹
دیدن پایین دست و عدم بررسی بالا دست. جزء حسابدارانی باشید که به افراد پرتلاشی که با سختی و طی کردن مسیر سخت، جایگاه بلندی را بدست آورده اند؛ توجه می کنند.

اشتباه شماره۱۰
عدم اجرای حسابداری دستی. سعی کنید حسابداری دستی را نیز در کنار نرم افزار های حسابداری در امور خود جای دهید. این کار به تقویت مهارت ها و توانایی های شما بدون استفاده از نرم افزار کمک زیادی خواهد کرد.

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید